سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو، مراسم جایزه صلح نوبل را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو در بیانیه ای اهدای جایزه صلح نوبل را محکوم کرد و این مراسم را یک نمایش سیاسی مغرضانه و استفاده ابزاری از صلح خواند.

به گزارش خبرگزاری موج


در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو آمده است: متأسفانه روز یکشنبه ۱۹ آذر، نمایش سیاسی مغرضانه کمیته صلح نوبل علیه ایران در اسلو برگزار شد. این نمایش نشان دهنده استفاده ابزاری از مفاهیم ارزشمندی مانند صلح و حقوق بشر برای اهداف سیاسی و اعمال فشار بر کشورهای دیگر است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات این کمیته در گذشته در اعطای جایزه صلح به جنایتکارانی چون مناخیم بگین، اسحاق رابین و شیمون پرز که مسئول کشتار هزاران مظلوم و بی گناه فلسطینی هستند، ماهیت سیاسی را ثابت می کند. این کمیته دور از انتظار نیست که روزی شاهد اهدای جایزه صلح نوبل به جنایتکار دیگری مانند نتانیاهو باشیم.

سفارت ایران در اسلو خاطرنشان کرد: این مراسم در حالی برگزار شد که جهان شاهد کشتار بیش از 17 هزار فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی (صهیونیستی) با سکوت قبر، به اصطلاح مدافعان حقوق بشر و یا برخورد منفعلانه آنها با رژیم صهیونیستی بود. جنایات فجیع رژیم صهیونیستی یا این به رسمیت شناختن به اصطلاح حق دفاع از رژیم کشتار کودکان است.

آاین بیانیه با بیان اینکه این وضعیت به وضوح نشان دهنده نفاق و معیارهای دوگانه آنان در قبال حقوق بشر و صلح است، افزود: در این میان دعوت سرکرده گروهک تروریستی حزب کومله به این مراسم نشان دهنده نیت شوم بانیان و حامیان این رویداد است. دعوت از سرکرده یک گروه تروریستی که دستانش به خون هزاران انسان آغشته است با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.

سفارت ایران در اسلو اذعان می کند: این نشان دهنده تعارض جدی بین اقدامات و تصمیمات کمیته صلح نوبل و اهداف فرضی صلح است. سفارت جمهوری اسلامی ایران تصمیم کمیته صلح نوبل برای اقدام سیاسی علیه ایران را محکوم کرده و از انحراف این کمیته از اهداف اعلام شده و سوء استفاده از مفاهیم حقوق بشر و صلح به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی ابراز تاسف عمیق می کند. اهداف

در پایان این بیانیه آمده است: جهان به اندازه کافی چالش دارد و به جای تشدید این وضعیت بحرانی جهان که ناشی از اقدامات غیرمنطقی است، نیات صادقانه و رویکردهای منصفانه برای صلح و ثبات اتخاذ شود.


آیا این خبر مفید بود؟