سه برابر شدن جایزه جشنواره فارابی/افزودن جایزه بین المللی صلح و دوستی


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903908

نشست خبری مسابقه هنری چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی پیش از ظهر امروز دوشنبه 4 مهرماه در پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست خبری فراخوان چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی با حضور غلامحسین کلانتری معاون وزیر علوم و دبیر جشنواره، مهدی عباس زاده دبیر علمی جشنواره، حجت الاسلام والمسلمین جشنواره برگزار شد. رضا غلامی رئیس دبیرخانه جشنواره و رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه.

در ابتدای این نشست عبدالحسین کلانتری، دبیر جشنواره، جشنواره فارابی را جلوه ای از فعالیت پژوهشگران حوزه علوم انسانی دانست و افزود: جشنواره فارابی گردهمایی برای ارزیابی آثار ارزشمند این حوزه است. نظارت جدی در این زمینه و توسط این محققین انجام شود.» ارزیابی شود

وی ادامه داد: در وزارت علوم همواره بر علوم انسانی تاکید ویژه ای شده است و ایجاد مرکز علوم انسانی و اصلاح و بازنگری در چارچوب مقرراتی در این حوزه از جمله کارهایی است که در این راستا انجام شده است. این اهمیت

دبیر جشنواره فارابی با بیان اینکه همواره این نگرانی در این وزارتخانه وجود داشته که ارزیابی ها در حوزه علوم انسانی به درستی انجام نشود و اکنون با اصلاح و بازنگری این آیین نامه امیدواریم علوم انسانی افق های جدی تری داشته باشد. .

کلانتری با اعلام اینکه تعداد جوایز فارابی در سال جاری نسبت به سال گذشته سه برابر شده است، افزود: تصمیم داریم امسال میزان جوایز فارابی را با جوایز جشنواره خوارزمی برابر کنیم و در گام بعدی حمایت ویژه ای از تحقیقات کاربردی در دستور کار این جشنواره قرار دارد.

دبیر جشنواره فارابی افزود: علوم انسانی باید معطوف به مشکلات کشور باشد و توسعه یابد و امروزه بسیاری از مشکلات جامعه ارتباط تنگاتنگی با علوم انسانی دارد. علوم انسانی باید به جامعه احترام بگذارد و امیدواریم جشنواره فارابی در این راستا باشد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام رضا غلامی رئیس دبیرخانه جشنواره هدف اصلی جشنواره فارابی را که یکی از معتبرترین جشنواره های علمی کشور است، شناسایی نظریه های برتر در این حوزه دانست. و آنها را برای استفاده و نمونه و برای تشویق مبتکران برجسته به عموم ارائه دهید.

وی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کیفی برای ارزیابی نظریه‌ها و پژوهش‌های رسیده به دبیرخانه را مشکل‌سازی پژوهشگران و محققین، روش‌شناسی و چارچوب نظری پژوهش دانست و افزود: شاخص مهمی که پژوهشگران باید به آن توجه کنند، آزادی محقق از تابوهای علمی است.

مهدی عباس زاده، دبیر علمی چهاردهمین جشنواره فارابی نیز از تغییرات مهمی که امسال به جشنواره اضافه شده است، خبر داد و گفت: در بخش برگزیدگان جشنواره، امسال جایزه مترجم معکوس، بهترین مقاله علمی و … را اضافه کرده ایم. خوب ترین رکن علمی در بخش پاداش های داخلی.

عباس زاده ادامه داد: همانند سال های گذشته در بخش دریافت کنندگان جوایز داخلی جوایز شخصیت پیشرو (یک فرد برجسته در عرصه علم که درگذشته)، فرد پیشگام (فرد برجسته در عرصه علم که هنوز در قید حیات است) اهدا شد. . ) بهترین مترجم، انجمن و بهترین مجله علمی و انجمن و بهترین مجله سمینار.

دبیر علمی جشنواره 4 فرم ثبت آثار در جشنواره را معرفی کرد و افزود: علاوه بر 4 فرم کتاب پژوهشی، طرح پژوهشی، پایان نامه دکتری یا رشته های سطح 4 و پایان نامه کارشناسی ارشد یا رشته های سطح 3، امسال علمی همچنین با فرمت های معمول کار کنید.با ثبت آثار اضافه شد.

مهدی عباس زاده سه محور ایران شناسی، اسلام شناسی و علوم دینی را سه محور دریافت آثار بخش خارجی معرفی کرد و افزود: دو جایزه شخصیت برجسته و پژوهش برتر از جوایز بخش خارجی جشنواره است و این سال جایزه صلح و دوستی در این بخش اضافه شده است. .

وی 4 ویژگی برقراری صلح جهانی و ضد جنگ، گفتگوی ادیان، گفتگوی فرهنگ ها و تمدن ها و تقریب مذاهب اسلامی را از شاخص های تعیین جایزه صلح و دوستی برشمرد و افزود: همه تلاش جشنواره فارابی است. این است که این جشنواره به یک بنیاد علمی و جریان ساز در سطح منطقه تبدیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید