عرصه بین المللی بنیاد فارابی در دوره تحول تقویت می شود


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822636

در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کن شب گذشته شنبه ۲۷ اردیبهشت، فعالان و مدیران شرکت ها و موسسات ایرانی فعال در حوزه پخش بین المللی با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی بنیاد کینو فارابی، در این نشست که با حضور فعالان، مدیران شرکت ها و موسسات پخش بین المللی در سالن اجتماعات بنیاد فارابی کینو برگزار شد، رائد فریدزاده معاون امور بین الملل سازمان صدا و سیما برگزار شد. بنیاد سینمایی فارابی گفت: فارابی در بازارهای فیلم برلین و کن تأسیس شد و از نظر نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ارائه فیلم های ایرانی در این رویدادهای بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: فارابی هر ساله از موسسات و شرکت های دارای توزیع بین المللی در برگزاری این چتر حمایت می کند تا حضور این شرکت ها در عرصه بین المللی در شرایط بهتری صورت گیرد. البته برخی از این شرکت ها برای ادامه حمایت ها نیاز به تمدید مجوز دارند و امیدواریم با همکاری سازمان سینمایی هر چه سریعتر این روند صدور مجوز تسریع شود.

سیدمهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با استقبال از میلاد امام حسن معتبی (ع) گفت: اهمیت و جایگاه بحث بین المللی – چه در سینما و چه در بنیاد سینمایی فارابی – بر کسی پوشیده نیست. و امیدواریم بتوانیم به بهبود مشکلات و رفع موانع پیش روی توزیع کنندگان بین المللی سینمای ایران کمک کنیم.

مدیرعامل بنیاد فارابی با اشاره به ماموریت های جدید حوزه بین الملل در طرح تحول بنیاد فارابی، ادامه داد: حوزه بین الملل حوزه مهم و اولویت دار در رویکرد جدید فارابی است.

جوادی با اشاره به تسهیل و پشتیبان تاسیس شرکت های فعال در عرصه بین الملل گفت: فارابی به عنوان نهاد ملی سینمای ایران رقیبی برای بخش خصوصی محسوب نمی شود. بلکه خود را تسهیل کننده، حامی و مکمل فعالیت دوستان می بیند. یکی از مهمترین ماموریت های ما در عرصه سینمای بین المللی کمک به شکل گیری اکوسیستم بخش خصوصی فعالان بین المللی سینمای ایران است.

فارابی مدیر عامل شرکت گفت: غالباً مشارکت و فعالیت بخش خصوصی می تواند در تصمیم گیری ها و رفع موانع کمک کند و از این رو موسسه ملی فیلم کانون مناسبی برای برگزاری این گونه گردهمایی ها و تبادل نظر فعالان این عرصه است. رشته. “

جوادی در خصوص لزوم نگاه بین المللی به سینما از مرحله تولید گفت: یکی از جنبه های اصلی فارابی در دوران تحول، رونق اقتصاد سینما به ویژه اقتصاد سینمای بین المللی است. افزایش سهم سینما در عرصه فروش بین المللی نیازمند پیش نیازهایی است و روند تجاری سازی و بین المللی شدن فیلم از مرحله تولید آغاز می شود و طراحی ساده یک پوستر انگلیسی باعث بین المللی شدن اثر نخواهد شد.

وی در خصوص ایجاد چتر سینمای ایران گفت: شما به عنوان فعالان حاضر در چتر سینمای ایران، سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این رویداد هستید. فیلم فجر، جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، هفته های فیلم ایرانی در کشورهای مختلف و… کمک زیادی برای شناسایی اثرات و بهبود کیفیت این رویدادها ارائه کنید.

جوادی در پایان با اشاره به ضرورت جایگزینی و ارتقای کمی و کیفی نیروی انسانی فعال در عرصه بین المللی، پیشنهاد کرد پیشکسوتان این عرصه تجربیات خود را به نسل جدید منتقل کنند.

در ابتدای این نشست، فعالان و شرکت های بین المللی حاضر در چتر فیلم ایرانی در جشنواره کن نیز به ارائه دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند.

در این نشست علی گیاسوند (آی فیلم پرو)، امیر اسفندیاری و وحید اسفندیاری (ایریمایی)، علیرضا شاهروحی (هنر هفتم)، محمد طیب (مرکز توسعه فیلم مستند و تجربی و انیمیشن)، علی حاج قاسمی (فارسی) نوبخت (الی ایماژ) مریم نقیبی (تصاویر سما)، فهیمه پورقاسم (آریانا فیلم) و الهه گودرزی (مینرو فیلم).

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید