بخش مهمی از تغییر مسیر سینما از طریق بنیاد سینمایی فارابی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز یکشنبه 4 دی ماه در جلسه هیات امنای سینما فارابی بنیاد با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت از معاونت سینمایی در دوره جدید وزارت فرهنگ، گفت: اخیراً اولین جلسه شورای عالی سینما در دوره جدید پس از سال ها وقفه برگزار شد و خوب بود. تصمیماتی برای حمایت از سینمای کشور اتخاذ شد و به زودی دومین جلسه این شورا برای پرداختن به سینما در سطح کلان برگزار می شود.تصمیم گیری همچنان ادامه دارد.

وزیر فرهنگ با یادآوری اقدامات و حمایت های مردمی در حوزه سینما گفت: تعیین یکسان سیاست در بودجه دستگاه های مختلف در حوزه فرهنگ پس از تصویب مفاد بند ز تبصره یک. 9 لایحه بودجه یکی از رویدادهای مهم ستاد فرهنگی دولت محسوب می شود و امیدواریم از این طریق بتوان حمایت های بیشتری را در حوزه فرهنگ به ویژه سینما انجام داد.

14011026000035 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

وی در ادامه در خصوص جزئیات این آیین نامه گفت: بر اساس بند ز تبصره 9 قانون بودجه، دستگاه های اجرایی حق دارند تا سقف 2 درصد از بودجه خود را برای اتحاد و ترویج فعالیت ها و تولیدات فرهنگی از جمله قرآن، نمایش، مطبوعات و رسانه ها هی نوین، باید برای نشر، کتاب، گردشگری و صنایع دستی هزینه کنند.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اگر بخواهیم حاکمیت فرهنگی به معنای جهت دهی به فرهنگ کشور در دست دولت باشد باید به سهم فرهنگ از منابع توجه ویژه داشته باشیم. سوالی که مورد تاکید کارمندان ادارات مختلف قدرت مردمی است.

اسماعیلی با اشاره به شعار اصلی وزارت فرهنگ مبنی بر تغییر جهت گیری فرهنگ به سمت ارزش های انقلاب اسلامی، گفت: بخش مهمی از تغییر مسیر سینما از طریق بنیاد سینمایی فارابی است.

اسماعیلی در بخشی دیگر از سخنان خود به طرح تحول وزارت فرهنگ اشاره کرد و گفت: در ابتدای تصدی خود در وزارت فرهنگ، طرح تحول این وزارتخانه را در قالب 120 اقدام شفاف تدوین کردیم که برخی از آنها که به حوزه سینما اختصاص دارد.

وی افزود: بنیاد فارابی در ایجاد تحول بنیادین در سینمای ملی گام های بلندی برداشته است و آشتی، امید آفرینی، نشاط و تبیین پیشرفت ایران اسلامی از شاخص های اصلی تولید و حمایت فارابی است.

وزیر فرهنگ در خاتمه فعالیت های بنیاد سینمایی فارابی را بسیار خوب ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که این بنیاد بتواند نقش خود را به طور کامل و موثر در فضای کلی سینمای ایران ایفا کند.

لازم به ذکر است پیش از سخنان مهدی جوادی وزیر فرهنگ، مدیرعامل بنیاد فارابی گزارشی از فعالیت های این موسسه سینمایی ارائه کرد و اعضای هیئت مدیره بنیاد به ارائه نقطه نظرات و نقطه نظرات خود پرداختند. .

دیدگاهتان را بنویسید