15 شهر خراسان رضوی سینما ندارد/ لزوم مشارکت بخش خصوصی در نهضت ساخت سینما


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 27.08.1401
کد خبر: 1911879

رئیس سازمان سینمایی با شهردار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان شهرستان تربت حیدریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی؛ محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر به استان خراسان رضوی با حضور در شهرستان تربت حیدریه با شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان، هنرمندان این شهر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد. و رهبری اسلامی تربت حیدریه .

خزایی در این نشست با اشاره به کمبود سالن سینما در شهرستان های این استان گفت: در حال حاضر 600 سالن سینما در کشور فعال است و نسبت به این تعداد از کشورهای منطقه و جهان عقب هستیم. این در حالی است که 225 شهر با بیش از 50 هزار نفر جمعیت فاقد سالن سینما هستند.

وی افزود: برای جبران کمبود سالن سینما با تلاش دولت سیزدهم تا پایان امسال 200 سالن سینما در کشور فعال می شود که 35 سالن در استان خراسان رضوی توزیع می شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: ورود بخش خصوصی تنها راه حل برای احداث سالن سینما در تربت حیدریه است و از سرمایه گذاران این بخش حمایت خواهیم کرد.

خزایی خاطرنشان کرد: ابتکار آقای ابراهیمی خیر و واقف شهرستان تربت حیدریه مبنی بر اهدا و اهدای زمین برای ساخت دفتر انجمن سینمای جوانان ایران قابل تقدیر و قدردانی است.

وی ادامه داد: سینمای ایران به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ساختارهای آموزشی کشور نیازمند حمایت و همگرایی ملی است.

رئیس سازمان سینمایی گفت: با توجه به سرعت توسعه سینماها در کشورهای منطقه و جهان، معتقدیم علاوه بر تلاش برای تولید محتوای غنی، نیازمند حرکت تولید سینما با مشارکت بخش خصوصی هستیم. .

وی با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه سینما در بین نهادهای اجتماعی، افزود: باید به سمت جریانی پایدار و هدفمند سینمایی برویم که طیف های مختلف اجتماعی به کارکردهای آن به عنوان یک مدرسه و دانشگاه باور داشته باشند، در این مورد بخشی از کاستی هاست. و تأخیر در زمینه زیرساخت ها از طریق مشارکت بخش خصوصی و حتی کمک های مالی تأمین می شود.

معاون وزیر ادامه داد: با کمک خیرین می توانیم یک حرکت سینمایی با هدف توسعه زیرساخت های علمی و تربیت نیروی انسانی موثر در حوزه سینما به عنوان یک بعد اساسی توسعه پایدار ایجاد کنیم.

وی با ارائه آماری از تعداد شهرهای فاقد سینما در کشور گفت: برای تجهیز، ساخت و تکمیل امکانات هر سالن یک و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در این میان برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در ساخت سینما، باید شرایط و فضای ورود از جمله تسهیل قوانین و مقررات، ایجاد فضای تجاری در کنار فضاهای فرهنگی و هنری را فراهم کنیم.

رئیس سازمان سینمایی همچنین بر لزوم ایجاد و تجهیز سالن سینمایی که اهالی شهر بتوانند از فیلم‌های اکران شده تا زمان ساخت سینمای جدید لذت ببرند، تاکید کرد و گفت: رعایت استانداردها و ضوابط حفظ و نگهداری ایمنی هنردوستان در سینماها و تا زمان ساخت سینمای جدید می تواند به عنوان سینمای سیار مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: امیدواریم مردم تربت حیدریه با تمهیدات اندیشیده شده برای ایام نوروز امسال از اکران فیلم های نوروزی در مکانی مناسب بهره ببرند.

در ادامه این جلسه هاشم میرزاهانی مدیرعامل موسسه سینما شهر گفت: در صورت شناسایی و ارائه ساختمان یا فضایی که بتوان از آن استفاده های متفاوتی کرد توسط مسئولان شهرستان تربت حیدریه، این موسسه آمادگی خود را برای نصب تجهیزات سینما از فروردین 1402 اعلام خواهد کرد.

لازم به ذکر است محمدرضا سوکندی مدیرکل حقوقی، مجمع و استان های سازمان سینمایی، علیرضا اسماعیلی دستیار و مدیرکل این اداره کل، هاشم میرزاهانی مدیر عامل سینماشهر و مهدی آذرپندار مدیرکل سینمای جوان بودند. با همراهی رئیس سازمان سینمایی.

دیدگاهتان را بنویسید