مشارکت بخش خصوصی در حوزه خدمات بهداشتی بسیاری از مشکلات را حل می کند


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908686

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت نقش بخش خصوصی در خدمات بهداشتی و درمانی گفت: مشارکت مردم و بخش خصوصی در خدمات بهداشتی و سلامت و امنیت غذایی بسیاری از مشکلات و کمبودها را برطرف می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه «شورای عالی سلامت و ایمنی غذا» با بیان اینکه این شورا وظیفه خطیر حفظ سلامت جامعه را بر عهده دارد، تحقق کامل رسالت این شورا با به نمایش گذاشتن تمامی توانمندی ها به ویژه بر ظرفیت مشارکت بخش دولتی و خصوصی تاکید کرد.

رئیس جمهور همه نهادهای کشور را موظف به حفظ سلامت مردم و جامعه دانست و تاکید کرد: شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی باید راهکارهای لازم را در این زمینه برای مقابله با مهم ترین مشکلات سلامت جسم و روان تدوین کند. جامعه است تا با اجرای آنها از طریق دستگاه های متصل، عقب ماندگی 5 سال گذشته جبران شود.

رئیسی در ادامه افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در حوزه خدمات سلامت و امنیت غذایی به نیازهای کشور نگاه کرد و گفت: مشارکت مردم و بخش خصوصی در حوزه خدمات سلامت و غذا. امنیت بسیاری از مشکلات و کمبودها را برطرف خواهد کرد.

وی همچنین تامین غذای سالم، خدمات جامع سلامت، بهره مندی عادلانه مردم از سبد سلامت، سلامت روان جامعه، سبک زندگی مطلوب و حمایت خانواده و توجه به مسائل تهدید کننده سلامت را از اولویت های بهداشتی دولت برشمرد.

رئیس جمهور همچنین تصادفات و تصادفات جاده ای را از معضلات طاقت فرسای حوزه سلامت برشمرد و با تاکید بر لزوم تقویت سازمان های امدادی از جمله اورژانس، گفت: نهادهای مرتبط از جمله وزارت بهداشت و وزارت راه باید راهکارهای لازم را بررسی کنند. کاهش تلفات جاده ای و اتخاذ تدابیر عاجل تا سالانه شاهد جان باختن هزاران نفر از هموطنان و غم و اندوه خانواده هایشان در تصادفات جاده ای نباشیم.

لازم به ذکر است جذب نیروهای کارآمد و متعهد در حوزه بهداشت و درمان، اضافه شدن سالیانه 15 درصدی به ظرفیت ناوگان اورژانس کشور، تامین پایگاه اورژانس در بزرگراه ها و بزرگراه های در حال ساخت، شمول اول کمک به آموزش کتب درسی و افزایش مراکز پیشگیری و درمان سلامت و غیره. مصوبات این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید