مشارکت بخش خصوصی در تنظیم بازار میوه شب عید


ساعت: 13:29
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919527

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از مشارکت بخش خصوصی در تنظیم بازار میوه در شب عید خبر داد و گفت: در بحث عرضه میوه در شب عید به ویژه سیب. و پرتقال، دولت به دنبال توزیع میوه با قیمت مناسب برای مصرف کننده و تامین و حمایت از تولیدکننده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از وزارت جهاد کشاورزی، «محسن شیراوند» معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اهداف دولت برای مشارکت بخش خصوصی در تنظیم بازار میوه در آستانه عید، گفت: گفت: دولت در بحث عرضه میوه در آستانه بایرام به ویژه سیب و پرتقال، توزیع میوه با قیمت مناسب برای مصرف کننده و تامین و حمایت از تولیدکننده را در نظر گرفته است.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: تشخیص وزارت جهاد کشاورزی بر تنظیم بازار میوه در شب عید این است که اقدامی پیشگیرانه است و باید انجام شود.

وی تصریح کرد: یکی از اشتباهات سال های گذشته این بود که قیمت خرید را اعلام کردند، یعنی دولت این تکانه را به بازار داد، مثلا قیمت پرتقال 4500 تومان است، یعنی تحت هیچ شرایطی انجام ندهید. زیر این قیمت نفروشیم و اگر نه به هرکسی عرضه زیر آن قیمت سودآور بود نتیجه نداد چون سیاست دولت خرید 4500 تومان است و امسال برای اولین بار اعلام کردیم که قیمت خرید تعیین نمی کنیم. برای مدیریت افزایش قیمت

شیراوند ادامه داد: دولت زمانی که قیمت ها متعادل باشد، قیمت را بر اساس رصد عمومی و قیمت محصول در بازار تعیین نمی کند؛ در برخی موارد دولت با نظارت بر تنظیم بازار میوه در آستانه عید متوجه می شود که اقشار کم درآمد توانایی خرید میوه مناسب به میزان مورد نیاز خود را ندارند و در این صورت دولت تعیین قیمت برای تنظیم بازار بر اساس قیمت روز میوه در هر استان و در این صورت ضرر بخش خصوصی بر عهده دولت است.

وی بیان کرد: اتحادیه مرکزی تعاون روستایی، اتحادیه باغداران و اتحادیه بنکداران سه مجموعه خصوصی قدرتمند هستند که توانایی ایفای نقش در سطح ملی و ملی را دارند.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سازمان تعاون روستاها تحت هیچ شرایطی وارد تنظیم بازار میوه در شب عید نمی شود و فقط بر آن نظارت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید