بسیاری از مشکلات صنعتی توسط شرکت های دانش بنیان حل می شود/ تقویت بخش خصوصی برای رونق تولید ضروری است


زمان: 09:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821406

زهرا کریمی گفت: برای توسعه تولید دانش بنیان و افزایش اشتغال به جای انتظار دولت، کار باید به بخش خصوصی برون سپاری شود و با حمایت این بخش رونق اقتصادی حاصل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا کریمی مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: برای توسعه تولید دانش بنیان و افزایش اشتغال به جای چشم انتظاری دولت باید کار را به بخش خصوصی واگذار کرد و رونق اقتصادی را حمایت کرد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی در کشور ما بسیار توانمند است و نشان داد که هرجا این بخش مورد ارزیابی قرار گرفته عملکرد خوبی داشته است بنابراین باید این بخش را جدی گرفت و تقویت کرد.

کریمی با بیان اینکه شرکت های کوچک و متوسط ​​توانایی ایجاد اشتغال بیشتر را دارند، افزود: باید شرکت های خصوصی با توان تولید را گسترش و حمایت کنیم و با توزیع آن در بخش های مختلف زمینه رونق صنعتی را فراهم کنیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک موفق به تولید محصولات مفیدی شده‌اند که مواد اولیه شرکت‌های بزرگ است، افزود: امروزه از این قبیل شرکت‌ها در کشور زیاد است و باید ساماندهی شود و محصولاتشان به صنعت کمک کنند. “

وی گفت: بسیاری از مشکلات این صنعت توسط شرکت های دانش بنیان حل می شود. بیایید مشکل این شرکت صنعتی را که نمونه های زیادی از این دست دارد حل کنیم.

کریمی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان ما در صنایع غذایی ایده های بسیار خوب و کارآفرینی دارند که باید وارد این صنعت شوند، ادامه داد: یکی از دانشجویان کارآفرین ما مربا تولید کرده است که بسیار خوش طعم است اما برای تولید آن از شیرین کننده ها. بدون افزودنی، این ایده ها باید در سال اقتصاد دانش بنیان وارد صنعت شود.

این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشور باید توجه ویژه ای به شرکت های دانش بنیان داشته باشیم و در این شرکت ها روی تولید و نوآوری کار شود. شرکت های بزرگ باید کار را به آن شرکت ها بسپارند. و همه کارها را انجام دهید. «این کار را به تنهایی انجام نده.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید