فروش بلیت سینما در شهر یزد در رده متوسط ​​کشوری است/ سینما جایی در کارنامه فرهنگی خانواده های یزدی ندارد.


سواری بر نسبت جمعیت به سینما; اول در کشور

سهیلی راد با بیان اینکه در مجموع زیرساخت های سینمایی استان یزد در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، گفت: استان یزد از نظر جمعیت به سینما پس از تهران بهترین و از نظر نسبت تماشاگر در رتبه سوم قرار دارد. کشور را تصاحب کرده است.


2b045451 f914 4390 8bf5 da36343e2185 خبر خاکستری

وی زیرساخت ها و تعداد سالن های سینمایی استان را متناسب با جمعیت فعلی دانست و ادامه داد: با وجود تناسب سینما و جمعیت در استان یزد، پروژه احداث پردیس های سینمایی متعدد در استان یزد از جمله خلیج فارس و پردیس های آسمان در شهر یزد، پردیس های سینمایی نگار و میبد و آثار سینمایی فارابی در ابرکوه.


فروش سینماها کفاف هزینه های آنها را نمی دهد

رئیس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه تعداد مخاطبان سینما در استان یزد در رده متوسط ​​سینماهای استان یزد قرار دارد، گفت: شیوع بیماری کرونا باعث شده است. خسارات شدیدی به سینماهای کشور وارد شده است و به استثنای برخی فیلم‌ها، هنوز فروش تئاتر به حدی نرسیده است که بتواند هزینه‌های سینما و سینما را پوشش دهد.

سهیلی راد شرایط اقتصادی مردم را در استقبال کم سینماها تاثیرگذار می داند و می افزاید: سینماهای استان یزد مدرن، ممتاز و سطح کیفی هستند و از نظر سطح کیفی استانداردها رعایت شده و فیلم های اکران نیز به روز هستند و اینها وی به دلایل عدم استقبال از سینما در استان اشاره کرد.


جای سینما در کارنامه فرهنگی خانواده ها خالی است

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت و ارتقای سینماهای استان یزد گفت: پیگیری تسهیلات مربوط به آسیب های ناشی از ویروس کرونا، حمایت های لازم از تجهیز سینماهای استان به سیستم های صوتی و تصویری جدید، حمایت از متقاضیان ساخت و ساز. سینماها، برگزاری رویدادهای سینمایی در استان از جمله جشنواره فجر، فیلم کوتاه تهران، سینما گیرت و هرگونه مشاوره ای که بتواند به رشد کیفی سالن ها و استقبال مردم در شرایط مختلف منجر شود، انجام می شود.


9d95ed74 49d3 44b7 b9cd 61e655098488 خبر خاکستری

رئیس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد درباره مشکلات و چالش های سینمای استان یزد اظهار داشت: مهمترین چالش سینمای استان در حال حاضر این است که سینما رفتن است. جای خود را در سبد فرهنگی خانواده ها باز نکرد و بس و این باعث می شود سینماروها با بحران مالی مواجه شوند.


تعداد تماشاگران سینما در یزد یک سوم کاهش یافته است

سهیلی راد ادامه داد: 20 ماه تعطیلی در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا در کشور نیز به بحران مالی سینمادوستان دامن زد، بنابراین تعداد بینندگان امسال در استان یزد نسبت به 6 ماه مشابه در سال 98 و قبل از آن کمتر است. شیوع کرونا حدود یک سوم کاهش یافت.

این کارشناس فرهنگی حمایت از صنعت سینما و اهالی سینما را ضروری دانست و افزود: برای حمایت از سینما و اهالی سینما، خرید بلیت از هنرمندان و مسئولان، برگزاری برنامه های سینمایی در سینماها به عنوان محل تخصصی، همکاری سازمان ها و ارگان های فرهنگی و شهری فراهم آوردن زمینه های لازم. تبلیغات برای جذب مخاطب، ترویج فرهنگ سینما رفتن و… می تواند تاثیر بسزایی در حل این چالش داشته باشد.

رئیس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد یادآور شد: اگر مردم خوب و فهیم ما اماکن عمومی و سینمایی را خانه دوم خود بدانند و از زیبایی، امکانات و امکانات این اماکن حفاظت و استفاده کنند. آنگاه شهر جهانی ما بدون شک نه تنها از نظر میراث فرهنگی کهن، بلکه از نظر جایگاه فرهنگی نیز می تواند جهانی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید