سفر آیت الله رئیسی به مسکو; توسعه منطقه ای و جهانی/ این سفر نماد پایان سلطه اقتصادی مبتنی بر تبلیغات دروغین غرب است

ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802371

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: سفر آیت الله رئیسی به مسکو محور رویدادهای منطقه ای و جهانی خواهد بود. اقتصاد مبتنی بر تبلیغات دروغین غرب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جعفر کنادباشی در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به روسیه و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با تاکید بر اینکه این سفر پیامدها و پیامدهای بسیار مهم و تعیین کننده ای دارد، گفت: این سفر تنها عنوان توسعه ایران و روسیه نیست. روابط. بلکه عنوان رویدادهای منطقه ای و جهانی خواهد بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: روابط دوجانبه برای ما و روسیه بسیار مهم است زیرا هر دو کشور به لطف همسایگی و حمل و نقل دریایی خود می توانند نیازهای یکدیگر را برآورده کنند و این دو کشور می توانند تمام سیاست های تحریمی را که اعمال می شود اعمال کنند. علیه ایران و روسیه

وی گفت: ایران به صادرات زمین نزدیک است و زمانی که بازارهای مصرف منظم علیه ایران وجود داشته باشد، بخش تولیدی ما فعال تر می شود. از سوی دیگر، روس ها حتی اگر تحریم شوند، به کار اقتصادی نیاز دارند. اقتصاد برای آنها موضوع بسیار مهمی است.

قندباشی گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه تلاش می کنند ایران را کشوری منزوی نشان دهند و وانمود کنند که ایران کمترین ارتباط را با جهان دارد. خنثی نمودن؛ به ویژه، در حالی که ما با روسیه روابط داریم، با چین نیز قرارداد تجاری امضا کرده ایم.

این کارشناس خاورمیانه گفت: ما با گروهی از کشورهای آسیایی به سازمان همکاری شانگهای پیوسته ایم و این می تواند شرایط را تغییر دهد، زیرا ایران فرصت های اقتصادی و سیاسی خوبی دارد و می تواند فضای اقتصادی جدیدی ایجاد کند.

وی افزود: با گسترش روابط خود با روسیه و چین، نه تنها نیازهای خود را برآورده می کنیم و گام های محکم تری در جهت منافع ملی خود خواهیم برداشت. بلکه این اقدامات باعث کندی تحریم‌های غرب می‌شود و می‌توانیم در خرید و فروش، تجارت و رفع نیازهای خود بازتر باشیم.

قندباشی تاکید کرد: سفر آیت الله رئیسی به روسیه نماد نقض تحریم ها و نماد نزدیک شدن کشورهایی است که در سراسر جهان تحریم شده اند و این سفر نماد پایان سلطه اقتصادی مبتنی بر تبلیغات دروغین در غرب است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: یکی دیگر از ابعاد سفر رئیس جمهور ایران به روسیه این است که می توانیم در زمینه های سیاسی، اقتصادی، بین المللی و… همکاری داشته باشیم. مناطقی که به معنای حضور در منطقه آسیاست.»

وی گفت: سفر آیت الله رئیسی به مسکو.

قندباشی خاطرنشان کرد: ایران نه تنها در سیاست خارجی روابط خود را با روسیه برای گسترش همکاری با همسایگان خود گسترش داده است، بلکه مهمترین کاری که انجام می دهد متوقف کردن ماشین استعماری غرب است. چرا که سعی دارند با تنفس مصنوعی جدید بر منطقه مسلط شوند و با تحریم زمینه تسلط مجدد خود را فراهم کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید