سفر استانی دولتی و ترمیم درخواست های مصدومان / مبدا به مقصد نامه های مردمی; نزدیک تر از همیشه

ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798071

دولت سیزدهم مردم از روز اول سفرهای استانی را برای شنیدن و پیگیری مشکلات مردم آغاز کرد تا تلاشی واقعی برای اصلاح مطالبات آسیب دیده مردم به مدت هشت سال انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، وصل بودن و در جمع مردم بودن و شنیدن مشکلات آنها در طول 43 سال انقلاب اسلامی مورد تاکید ائمه انقلاب بود و این شاخص در تمام این سال ها توسط مردم سنجیده و ارزیابی شد. در ابعاد مختلف قابل بررسی است.

اگرچه این رابطه با نقاط قوت و ضعف در همه دولت های جمهوری اسلامی وجود داشته است، اما میزان و الگوی ارتباطات از دیدگاه مردم بسیار مهم بوده است. بادیگاردها برای مطرح کردن مشکلات خود بدون واسطه اصلا دل خوشی از مردم نداشتند و همواره مورد انتقاد آحاد جامعه بوده و این مدل ارتباط را غیرقابل قبول و حتی توهین آمیز می دانند.

*** دولت تدبیر امید عامل نقض اعتماد عمومی است

ارتباط رئیس جمهور بین مردم از نگاه دولت. آنها از وضعیت موجود خوشحال و بسیار خوشحال هستند!

این امر اعتماد عمومی به دولت مردم انقلاب اسلامی را خدشه دار کرد و آنها را به این فکر انداخت که نظام انقلاب اسلامی برای مردم این ولی فقیه کشور ارزشی قائل نبوده و اقدامات آنها در حمایت از مردم «چیزی بیش نیست». یک شعار.”

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و وشکرکار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: مردم جامعه عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم را دیده اند و این بهترین ارزیابی است. “

وی ادامه داد: مردم و وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور صادقانه ترین سند دولت حسن روحانی است که متأسفانه نشان می دهد که از دیدگاه آقای روحانی مردم و حل مشکلات آنها کمترین جایگاه و جایگاه را دارند. از آنها مراقبت کن.”

8b6edeb5 d871 4c43 87ca ed7d446cee75 خبر خاکستری

*** دولت سیزدهم مرهمی بر زخم مردم است

وی تاکید کرد: این موضوع در دولت سیزدهم دستخوش تغییرات زیادی شده است که پرچم دولت مردمی را به اهتزاز درآورد و امید را به مردم بازگرداند تا رئیس جمهور بدون تشریفات و هماهنگی در بین اقشار مختلف جامعه حضور داشته باشد. و آنها زجر کشیدند.

جوکار گفت: حتی در برخی موارد که دولت مخاطب سخنان و گلایه های مردم نیست، رئیس جمهور وظیفه خود می داند که در جمع آنها حضور داشته باشد و به دردها و دل های آنها گوش فرا دهد و برای رفع آنها چاره اندیشی کند.

*** دولت مردمی سیزدهم از روز اول محبوبیت داشت

همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم که شعار دولت مردمی را بر سر داشت، مقام معظم رهبری به دولت سیزدهم توصیه کردند که با حضور در جمع مردم و شنیدن درد و دل و مشکلات آنان این شعار را ادامه دهند و از این رو آیت الله رئیسی از در روزهای اول کار دولت، سفرهای استانی و بازدیدهای سرزده از نقاط مختلف را برنامه ریزی کرد، به طوری که در 100 روز اول دولت 10 سفر استانی انجام داد و در دل و ذهن مردم استان های مختلف نشست.

صالحی رئیس مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری در خصوص سفرهای استانی و تنها نامه های ارسالی در آن سفر گفت: در هر سفر استانی بین 20 تا 100 هزار نامه توسط رئیس جمهور نوشته می شود.

وی ادامه داد: با توجه به کثرت نامه های مردمی، به درخواست های الکترونیکی مردم سریعتر از نامه های دست نویس پاسخ داده می شود.

ac452e39 fd25 4033 8e9f e183caf54eee خبر خاکستری

*** لغو سفرهای تشریفاتی و پرهزینه استانی در دولت سیزدهم

همانطور که قبلا ذکر شد سفرهای استانی و نامه های مردمی که همگی در دولت های گذشته سخت بود اما به دلایل مختلفی از جمله عدم پاسخگویی، سفرهای بیهوده و حل نشدن مسائل مردم منطقه و سفرهای زیاد به این سفرها که متاسفانه با تشریفات زیادی انجام شد، همواره مورد انتقاد رسانه ها و مردم بوده است، اما در دولت سیزدهم چگونه این اتفاق می افتد؟

حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر محمدی رئیس دفتر شورای نگهبان استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت:

وی ادامه داد: دومین ویژگی که سفرهای استانی سران کشورها باید داشته باشد این است که باید ارزان و بدون دردسر باشد و خود این سفرها مشکلی برای بودجه کشور نداشته باشد.

محمدی امام جمعه موقت یزد تاکید کرد: شب های آیت الله رئیسی تاکنون این گونه بوده است و دوستان و دشمنان نیز به این مشکل اعتراف کرده اند.

سفرهای غیررسمی ارزان مشکلی است که خود رئیس دولت سیزدهم در دومین سفر استانی خود به آن اشاره کرد و گفت: هدف از سفر استانی دولت سیزدهم رسیدگی به مشکلات و محرومیت ها بدون تشریفات معمول است تا با مشارکت در حل مشکلات تصمیم گیری شود. افراد آماده و رهبران.

ff803f60 f8c3 401a 8f48 a584e16d5306 خبر خاکستری

*** حروف محبوب برای تسریع مشکلات مردم تغییر کرده است

نامه های مردمی در سفرهای استانی و برنامه های ریاست جمهوری و هیئت دولت یکی دیگر از راه های ارتباطی با شخص رئیس جمهور بود که با وجود بی اعتمادی فراوان نسبت به دولت های نهم و دهم و دولت های یازدهم و دوازدهم مشهودتر بود. از سوی مدیران این دولت و با وجود نارضایتی مردم از عدم پاسخگویی به نامه ها، اما این سوال ادامه داشت اما در دولت سیزدهم مدل این نامه ها برای تسریع در پاسخگویی و رفع مشکلات مردم تغییر کرد.

مهران فاطمی استاندار یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه سامانه ارتباطی دولت با مردم توسط دولت نهم با شماره 111 راه اندازی شد، اظهار داشت: ازدحام جمعیت و حضور مردم برای تحویل نامه ها یکی از سریع ترین ها نبود. و امن ترین راه ها برای برقراری ارتباط بین دولت و مردم.

از این سخنان استاندار یزد را می توان در عمق نگاه دولت های گذشته به ارتباط با مردم دید. هیچ گونه ارتباطی برقرار نشده و حتی نیروهای جذب کننده در این مجموعه به قسمت های دیگر منتقل شده اند و صرفا برای حفظ ظاهر این سامانه به طور کامل حذف نشده اند.

e7f6a40f 8911 4af4 a721 167ae91dc682 خبر خاکستری

*** نامه های محبوب برای سفرهای کشوری این بار به مقصد می رسند؟

رئیس مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری در خصوص سرنوشت نامه های مردمی در دولت سیزدهم گفت: در سفرهای ریاست جمهوری درخواست های مردم در اولویت است و مردم باید سریعا پیگیری و نتیجه اعلام شود.

حجت الاسلام احمد صالحی با بیان اینکه هیچ درخواست و نامه مردمی به دولت نباید بی پاسخ بماند، تاکید کرد: ارتباط نزدیک با مردم و پیگیری مشکلات آنها رویکرد اصلی دولت مردمی است.

اما پیگیری نامه ها و پاسخگویی به آنها شعاری است که همه دولت ها می گویند اما این موضوع با مشاهدات و شنیده های خبرنگاران دولت های گذشته همخوانی ندارد، بنابراین یکی از صاحبان صنایع استان یزد در گفتگو با یزدرسا مدعی است. که در دولت دوازدهم 5 نامه برای رفع موانع موجود در واحد تولیدی خود به کارکنان دولت ارسال کرد اما حتی از سرنوشت این نامه ها اطلاعی نداشت و مشخص نیست که آیا این نامه ها از طریق سامانه صمد استان به مسئولان رسیده است یا خیر. در چه مرحله ای است!

69d143b8 5b3a 4670 8498 9804af8867d4 خبر خاکستری

وی با این حال گفت: در سفر سیزدهمین رئیس جمهور به یزد به توصیه یکی از همکاران و با وجود دلخوری شدید از سامانه 111 موضوع 6 ساله واحد صنعتی خود را مطرح کرده و در کمتر از 4 روز پیامک ارسال کرده است. و پس از 12 روز کارشناس اداره مربوطه که با آنها در ارتباط است با وی تماس گرفت و حدود 40 دقیقه در مورد موضوع نامه با وی صحبت کرد و به وی اطمینان داد که به زودی مشکلات وی برطرف خواهد شد.

به نظر می رسد چنین پاسخ هایی در دولت سیزدهم معطوف به یک بخش و حوزه نیست و همه مدیران این دولت و در رأس آنها آقای رئیسی را مسئول پاسخگویی و رفع مشکلات مردم می دانند. او حتی به استان لرستان رفت و به درخواست زنی میانسال برای ارائه شماره خود به بیمارستان این شهر مراجعه کرد تا از ردیابی او مطمئن شود.

رئیس جمهور درباره نامه هایی که در سفرهای استانی به او نوشته شده است، گفت: مردم باید مطمئن شوند که همه نامه ها خوانده و دنبال می شود.

*** احیای امید مردم به آینده و کشور عزیزشان ایران

پیگیری مشکلات و تلاش برای رفع مشکلات مردم و نامه هایی که به نظر می رسد به هدف نگارنده در دولت سیزدهم می رسد، نشانه مردمی بودن دولت سیزدهم است. وی در گفتگو با یزدرسا تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در کنار کشتار جمعی دولت دوازدهم، امید مردم به حل مشکلات و حتی بدبین بودن به اصل نظام را کاهش داده است، اما دولت سیزدهم کار خود را انجام داده است. ساعت در میان مردم بود و مشکلات آنها را حل کرد و امید را در دل مردم جامعه زنده کرد.

daba84eb d3ae 4a79 a448 6838f588bc09 خبر خاکستری

تلاش برای رسیدگی به مشکلات مردم و حضور بدون تشریفات و ظواهر در میان ضعیف ترین اقشار جامعه و همچنین رصد حجم نامه های دسته جمعی مردم در سفرهای روستایی بدون وعده، گویا امید را در دل مردم عزیز ایران زنده کرده است. این موضوع یکی از مولفه های اصلی قدرت جمهوری اسلامی بوده و هست و هر دولت و مسئولی در این کشور که خواسته یا ناخواسته این مولفه از قدرت حرکت را کاهش داده و یا حذف کند قطعا در جهت تکمیل پازل دشمنان حرکت کرده است. این منطقه.و این باعث خوشحالی آنها شد.

این موضوع می تواند معیاری برای شناخت مردم از حاکمیت مردم به سبک انقلاب اسلامی باشد تا سرنوشت این کشور به دست نااهلان نیفتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید