سفر به ازبکستان با هدف تقویت روابط پارلمانی و اقتصادی است


ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882632

رئیس شورای اسلامی شهر قبل از عزیمت به ازبکستان گفت: این سفر با هدف توسعه روابط پارلمانی و اقتصادی انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد بکیر کلیباف عصر امروز (سه شنبه 30 تیرماه) پیش از عزیمت به ازبکستان در جمع خبرنگاران شورای اسلامی شهر اظهار داشت: با دعوت رسمی رئیس مجلس مقننه و مجلس عالی جمهوری اسلامی ایران به این کشور دعوت شدم. ازبکستان

وی تصریح کرد: تاکید ما توسعه روابط ایران و ازبکستان در حوزه های پارلمانی، اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی است. ایران و ازبکستان از نظر جغرافیایی بسیار نزدیک به یکدیگر هستند، اما روابط ما آنطور که انتظار می رفت توسعه نیافته است.

رئیس شورای اسلامی گفت: با مقامات ازبکستان از جمله رئیس جمهور و روسای مجالس ازبکستان دیدارهایی خواهیم داشت.

قالیباف تاکید کرد: تحکیم روابط پارلمانی قطعا در روابط ملت ها و دولت ها تاثیرگذار خواهد بود، کرونا باعث کاهش روابط کشورها در سطح جهانی شده است، اما اکنون که شرایط بهتری برای گسترش بیماری کرونا وجود دارد. در سطح جهانی، ما می توانیم سطح روابط را گسترش دهیم.

وی افزود: فرصت‌های زیادی برای ترانزیت در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و بخش‌های خصوصی و دولتی می‌توانند فعال‌تر شوند و هدف ما این است که زمینه این کار را برای گسترش روابط پارلمانی و اقتصادی دو کشور فراهم کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: ازبکستان یکی از کشورهای آسیای میانه و یکی از کشورهای تاثیرگذار در سازمان شانگهای است و جمهوری اسلامی ایران از سال آینده به عضویت دائم سازمان شانگهای خواهد رفت و این سفر به همین دلیل بسیار مهم است

وی تصریح کرد: امنیت منطقه برای هر دو کشور بسیار مهم است و ازبکستان هم مرز با افغانستان است و مبارزه با تروریسم و ​​مواد مخدر برای هر دو کشور مهم است. همکاری دوجانبه ایران و ازبکستان در این زمینه با هدف برقراری امنیت پایدار در افغانستان است و دولت آینده افغانستان متشکل از اقوام مختلف خواهد بود.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید