سفر رئیس جمهور به تاجیکستان نشان دهنده دیپلماسی فعال دولت است


ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843503

زنجان با اشاره به برگزاری نماز جمعه رئیس جمهور با اشاره به سفر رئیس جمهور به تاجیکستان، ادامه داد: این اقدام نشان از دیپلماسی فعال دولت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه همه نعمت ها و قدرت های مطلق از آن خداست، گفت: در مراسم حج با کسی که همتا ندارد خداحافظی می کنیم.

وی با بیان اینکه اولین خانه ای که بدون عبادت خدا ساخته شد کعبه بود گفت: کعبه اولین خانه توحید و عبادت بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه فردا سالروز رحلت امام خمینی (ره) است، تصریح کرد: بعد از حکومت امام علی (ع) امکان اقامه دین برای اهل بیت وجود نداشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بزرگترین انقلاب را بر اساس قرآن رهبری کردند و به پیروزی رسیدند، گفت: به گفته رهبران سیاسی شرق و غرب، انقلاب اسلامی بزرگترین زلزله سیاسی جهان است.

آیت الله خاتمی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی باعث افتخار مسلمانان است، ادامه داد: این انقلاب با اقتدار کامل با استکبار و صهیونیسم مقابله کرد.

وی با اشاره به سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) افزود: امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود فرمودند: برادران و خواهرانم را با قلبی آرام و قلبی مطمئن رها می کنم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه حداقل ارادت ما به امام خمینی(ره) شرکت در یاد و خاطره این رهبر فرزانه است، گفت: در سال 42 همه علما عهد کردند که از شاه و اسرائیل صحبت نکنند.

وی با اشاره به سخنرانی امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه در روز عاشورای سال 42، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در این سخنرانی چهره کریه محمدرضا شاه را آشکار کردند.

آیت الله خاتمی گفت: امام خمینی (ره) صبح روز 15 خرداد از منزل خود در تهران به سلول انزوا منتقل شد. ، شیراز و … شورش می کنند.

وی با اشاره به سرکوب قیام 15 خرداد افزود: می گویند حکومت پهلوی آن روز 15 هزار نفر را کشت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه شاه قصد سرکوب قیام را داشت، انقلاب را فراموش کرده است، افزود: انوار الهی خاموش نمی شود.

وی با اشاره به علل پیروز انقلاب ادامه داد: دلیل پیروزی هر انقلابی آرمان، رهبری و انقلابیون یا مردم است.

آیت الله خاتمی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی پس از تقدیم شهدای بسیار در سال 57 به پیروزی رسید، افزود: رهبر معظم انقلاب پس از امام خمینی(ره) این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را با صلابت و اقتدار کامل رهبری کردند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به تاجیکستان ادامه داد: این اقدام نشان از دیپلماسی فعال دولت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید