سفر رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس به جنوب کرمان / تکمیل پایانه صادراتی جنوب با 150 میلیارد تن اعتبار

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800396

ذبیح اله اعظمی از سفر رئیس کمیسیون صنایع معدنی از جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از «راه آرمان»؛ مراسم افتتاحیه معدن کروهر عنبرآباد با حضور وزیر صمت برگزار شد.

در این مراسم ذبیح الله اعظمی نماینده مردم گیرافت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز از سفر رئیس کمیسیون صنایع معدنی از جنوب کرمان خبر داد و گفت: این بازدید به زودی انجام می شود، وزیر صمت نیز در این خصوص گفت: نگاه ویژه به فقرا ما از نگاه ویژه آنها به محرومیت زدایی سپاسگزاریم.

وی به روند راه اندازی معدن کروری اشاره کرد و گفت: تمامی نمایندگان سابق جیرفت و عنبرآباد شاهد راه اندازی این معدن بودند که باید قدردان آن باشیم و امروز بحمدالله شاهد آغاز کرورهای من هستیم. “

اعظمی به تصویب این سفر توسط وزیر صمت اشاره کرد و گفت: خواستار تشکیل شورای عالی معادن در گیرافت یا عنبرآباد با حضور وزیر صمت برای ادامه تحقیقات، ساخت صنایع کمکی جرثقیل و توجه هستیم. به محصولات نیمه تمام جنوب کرمان.”

وی محصولات جانبی کشاورزی منطقه جنوب کرمان را ضعیف عنوان کرد و گفت: پایانه صادراتی جنوب کرمان به 150 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد.

اعظمی به قیمت خرما اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 2 باجه خدماتی در زمینه خرما برگزار شد که امسال باید به خرما و سایر محصولات گلخانه ای توجه ویژه شود.

در ادامه این مراسم؛ حجت الاسلام بامری امام جمعه عنبرآباد گفت: این بازدید در رفع موانع و استفاده از همه فرصت ها برای توسعه کشور موثر است.

وی از راه اندازی معدن کرور تشکر کرد و افزود: این پروژه باعث افزایش اشتغال و پیشرفت در منطقه می شود.

امام جمعه عنبرآباد خواستار توسعه و بهره برداری از کارخانه این پروژه شد و گفت: اجرای طرح سازمانی صنعت و معدن در جنوب کرمان ضروری است چرا که با انتشار این نمودار بیشتر شاهد خواهیم بود. پیشرفت در منطقه

وی در پایان با بیان اینکه اشتغال اکثریت مردم جنوب کرمان کشاورزی است، گفت: تسهیلات خرد باید بین متقاضیان جنوب کرمان به ویژه در صنایع تبدیلی توزیع شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید