سفر عراقی ها با خودرو به ایران را آسان تر کنید

سفر عراقی ها با خودرو به ایران را آسان تر کنید

روز جدید : معاون گردشگری در ابتدای ماموریت رایزنان جدید تجاری در عراق خواستار این شد که ضمن تلاش برای توزیع جغرافیایی گردشگران عراقی در ایران، سفرهای عراقی به ایران با خودروهای شخصی آسفالت شود.

علی عسگر شالبافیان در پی تفاهم نامه معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان توسعه و تجارت و برگزاری جلسه توجیهی و توجیهی ظرفیت بخش گردشگری برای مشاوران تجاری جدید ایرانی که قصد فعالیت در عراق را دارند. گفت: نقطه شروع سفر در مرز زمینی و یا فرودگاه تا پایان سفر در همان نقطه، علاوه بر مزیت های تجاری و معیشتی فعالان گردشگری ایرانی و عراقی، خدمات مطلوب، شایسته و استانداردی را برای آنان ارائه خواهد کرد. گردشگران و زائران عراقی.

وی افزود: نکته مهم برای ما این است که گردشگران عراقی که ایران را به عنوان مقصد گردشگری برای مقاصد مختلف درمانی، عبادی، گردشگری و … انتخاب می کنند، می توانند از خدمات رسمی کشورمان از جمله مراکز اقامتی دارای مجوز و استاندارد استفاده کنند. دفاتر خدمات مسافرتی “، بهره مندی از راهنمایان تخصصی، مراکز درمانی معتبر و سایر امکانات لازم و شرایط استاندارد.

شالبافیان گفت: آنچه در این فرآیند برای ما مهم است، همکاری مستشاران اعزامی به عراق برای فرهنگ سازی سفر به ایران است تا تلاش شود تا گردشگران و زائران عراقی از خدمات استاندارد موجود در ایران مطلع شوند و بدانند که اگر از مسیر مصوب وارد کشور می شوند، می توانند متمایز و با کیفیت باشند.

معاون گردشگری کشور همچنین با تاکید بر اینکه تلاش برای توزیع جغرافیایی گردشگران و زائران یکی از اهداف اصلی مدیریت بازار گردشگری عراق است، افزود: به این ترتیب، مشاوران فرهنگی می توانند به طور موثر با بخش خصوصی برای توزیع جغرافیایی گردشگران عراقی همکاری کنند.

وی تاکید کرد: ایجاد شرایط مناسب برای تردد گردشگران عراقی با خودروی شخصی برای پراکندگی جغرافیایی و پایداری آنها نیز موثر است.

شالبافیان همچنین خواستار اعزام مشاوران تجاری به عراق شد تا به دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی کمک کنند تا تحقیقات بازار را به روز رسانی و غنی سازی کنند و اطلاعات جمع آوری شده را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند تا بهترین تصمیم را در مواجهه با گردشگری عراق اتخاذ کنند. عمل.

معاون گردشگری تصریح کرد: رای انتظار می رود مشاوران مستقر در کشورهای مقصد گردشگری ایران، بازخورد خدمات ارائه شده در ایران را منعکس کنند. این روند به بهبود و اصلاح سیستم ارائه خدمات گردشگری کمک خواهد کرد.

در این نشست بر بخش خصوصی متمرکز شد که بر تبلیغات محیطی در شهرهای بزرگ عراق، ارائه اطلاعات بیشتر در مورد پیشرفت پزشکی ایران، امکانات گردشگری و سایر خدمات متمایز در ایران، تولید مشترک و آشنایی ایران با شبکه های تلویزیونی محبوب عراق تمرکز دارد. راهنمایان تخصصی عرب و کرد زبان نیز با حضور مشاوران بازرگانی اعزامی به عراق و روسای گروه و معاونان گردشگری مطرح شد.

همچنین تاکید شد برای جلب رضایت حداکثری گردشگران سلامت باید فرآیندی تدوین و اجرا شود تا قبل از ورود مسافر سامانه راهنمایی، معاینه، تشخیص و نیاز بیماران و مراحل درمانی بعدی انجام شود. علاوه بر این، باید یک سیستم سیستماتیک برای تعریف و اجرای کلیه فرآیندها و فعالیت ها از مرز تا مرز یا فرودگاه تا فرودگاه و همچنین تعامل بین دستگاه های دخیل در ارائه خدمات سلامت طراحی شود.

در این نشست عبدالامیر ربیحاوی به عنوان رایزن بازرگانی ایرانی مستقر در بغداد و ابراهیم محمدرضازاده به عنوان رایزن بازرگانی مستقر در اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید