سفر فوری بایدن به منطقه؛ «چرا ناتو عربی» داستانی تخیلی است؟


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882470

در شرایطی که رژیم صهیونیستی دچار بحران های پی در پی و سقوط کابینه این رژیم شده است، به نظر می رسد سفر اضطراری بایدن تلاشی برای نجات این رژیم از فروپاشی زودهنگام باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان رئیس جمهور آمریکا با هدف اعلام شده «تقویت امنیت رژیم صهیونیستی و رابطه آن رژیم با اعراب یا نسخه عربی ناتو» به منطقه می رود که به نظر می رسد تفاوت های قابل توجهی بین عملیاتی داشته باشد. اهداف و هدف اعلام شده

در این راستا، پس از سفر بایدن به منطقه، دو هدف عملیاتی قابل استنباط است. ابتدا «نجات رژیم صهیونیستی از فروپاشی زودهنگام» و سپس «اجبار کشورهای عربی به تولید انرژی بیشتر برای نجات آمریکا از بحران انرژی».

در دوره ترامپ، عربستان امیدوار بود که سطح امنیت روابط با آمریکا را افزایش دهد، اما زمانی که آرامکو و دیگر زیرساخت های این کشور مورد حمله نیروهای مردمی یمن قرار گرفت و ترامپ اعلام کرد که اعراب باید هزینه امنیت خود را پرداخت کنند. ; امارات و عربستان سعودی وارد تعاملات نظامی گسترده با چین و روسیه شده اند و قراردادهای نظامی مانند ساخت موشک با این کشورها امضا کرده اند.

در واقع آنچه کشورهای عربی در آینه اوکراین می بینند، نابودی متحد آمریکا در اروپا و زیر سایه ناتو است. در حالی که رسانه های غربی از ناتوی عربی صحبت می کنند!

همچنین در شرایطی که رژیم صهیونیستی دچار بحران های پی در پی و سقوط کابینه آن رژیم شده است، به نظر می رسد سفر اضطراری بایدن تلاشی برای نجات آن رژیم از فروپاشی زودهنگام باشد.

از سوی دیگر امارات متحده عربی و عربستان سعودی رسماً به آمریکا اعلام کرده اند که تولید نفت و گاز را افزایش نمی دهند، با این تفاوت که این کشورها به هیچ وجه توان عملیاتی انجام چنین کاری را ندارند. وضعیت انرژی در اروپا پس از جنگ در اوکراین بسیار جدی است. و ایالات متحده نیز با مشکلات جدی در زمینه تامین بنزین و کاهش مشاغل مواجه شد، بنابراین بایدن به یک سفر اضطراری آمد تا آمریکا را از بحران فروپاشی اقتصادی در نتیجه بحران انرژی نجات دهد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید