شکست طرح عربی ناتو در خلیج فارس علیه ایران/ رئیس جمهور آمریکا باید تسلیم خواسته های سران منطقه شود.


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882454

منصور الهی گفت: رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به منطقه، ظاهراً موظف است با یک سری خواسته های سران منطقه و رژیم صهیونیستی وارد شود، هرچند که پاسخ عربستان و امارات از هم اکنون روشن است. با توافق احتمالی بین صهیونیست ها موافقت نخواهند کرد و برخی رهبران منطقه از آمریکا انتظار دارند به حمایت های امنیتی خود ادامه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصور الهی در گفتگو با را آرمان; وی در خصوص سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده پس از جنگ در اوکراین به ویژه در زمینه سوخت، گرانی و کمبود آن در آمریکا، رئیس جمهور دموکرات آمریکا ، برای کاهش فشار، مسترها را فراخوانی کرده است.روغن می چرخد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا در این سفر بدیهی است که باید با یک سری مطالبات از سوی سران منطقه و رژیم صهیونیستی برخورد کند، هرچند پاسخ عربستان و امارات از هم اکنون مشخص است که با آن موافقت خواهند کرد. توافق احتمالی صهیونیست ها و برخی از رهبران منطقه انتظار دارند آمریکا به حمایت های امنیتی خود ادامه دهد.

وی با اشاره به مطلب فوق افزود: در همین راستا به نظر می رسد پس از شکست طرح عربی ناتو و تشکیل ائتلاف امنیتی دریایی در خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی، این طرح نیز با شکست مواجه شود. زیرا در میان کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس بر ضد ایران و اینکه توان نظامی سپاه و ارتش به طور کامل بر کشورهای کوچک عربی مسلط خواهد شد، اتفاق نظر وجود ندارد.

الهی ابراز کرد: البته طبیعی است که ایجاد شبکه یکپارچه دفاعی بهانه ای برای حضور بیشتر اسرائیل در امارات، بحرین و شاید عربستان باشد و شرکت های تسلیحاتی آمریکایی نیز از فروش تسلیحات جدید خود سود زیادی می برند. تجهیزات گران قیمت به خلیج عرب های ایرانی پیروز خواهند شد

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: به ویژه اینکه محمد بن سلمان رویای پادشاهی عربستان را در سر می پروراند و همانطور که با رشوه ای بسیار سنگین توانست ترامپ را متقاعد کند که پسر عمویش محمد بن نایف را از ولیعهدی برکنار و جایگزین او کند. این بار او تصمیم گرفت که یک رئیس جمهور دموکراتیک ایالات متحده شود و به نظر می رسد که حاضر است برای تحقق آن هزینه زیادی بپردازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید