سفیر اوکراین عقب نشینی کرد: این یک سوء تفاهم بود. من نگفتم اگر جنگی رخ ندهد حاضریم عضویت ناتو را کنار بگذاریم

سفیر اوکراین عقب نشینی کرد: این یک سوء تفاهم بود.  من نگفتم اگر جنگی رخ ندهد حاضریم عضویت ناتو را کنار بگذاریم

روز جدید وادیم پریستکو، سفیر اوکراین در بریتانیا، که پیشتر گفته بود کشورش می تواند از ناتو برای از بین بردن سایه جنگ عقب نشینی کند. سفیر اوکراین گفت که گفتگوی قبلی وی با بی بی سی نتیجه یک سوء تفاهم بوده است. پرستایکو گفت: ما در حال حاضر عضو ناتو نیستیم و برای جلوگیری از جنگ آماده سازش‌های زیادی هستیم و می‌خواهیم این کار را در مذاکرات با روس‌ها انجام دهیم. این ربطی به پیوستن به ناتو ندارد، همانطور که در قانون اساسی ما ذکر شده است.

سفیر اوکراین در بریتانیا که پیش از این گفته بود کشورش می‌تواند از تلاش‌های خود برای پیوستن به ناتو دست بکشد تا سایه جنگ را از بین ببرد.

به گزارش رویترز، وادیم پریستیکو، سفیر اوکراین در بریتانیا روز دوشنبه گفت که اوکراین در واکنش به اظهارات قبلی مبنی بر عقب نشینی از عضویت در ناتو، در درخواست خود برای پیوستن به ائتلاف نظامی تجدیدنظر نخواهد کرد.

پریستایکو در گفت و گوی مجدد با بی بی سی با شفاف سازی موضع خود گفت: نه، اینطور نیست و من خوشحالم که این فرصت را دارم که موضع خود را روشن کنم.

سفیر اوکراین گفت که گفتگوی قبلی وی با بی بی سی نتیجه یک سوء تفاهم بوده است.

پرستایکو گفت: ما در حال حاضر عضو ناتو نیستیم و برای جلوگیری از جنگ آماده سازش‌های زیادی هستیم و می‌خواهیم این کار را در مذاکرات با روس‌ها انجام دهیم. این ربطی به پیوستن به ناتو ندارد، همانطور که در قانون اساسی ما ذکر شده است.

سفیر اوکراین در بریتانیا افزود: این جاه‌طلبی ما برای پیوستن به ناتو را کاهش نمی‌دهد. پیام ما این است که ما در حال حاضر عضوی از این خانواده نیستیم، بنابراین به دنبال توافق دوجانبه با انگلیس و آمریکا هستیم. بنابراین، علاوه بر ناتو، ما به دنبال تدابیر دیگری هستیم که به ما امکان می دهد در حال حاضر از این مصیبت جان سالم به در ببریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین می‌خواهد از درخواست خود برای پیوستن به ناتو پس بگیرد، گفت: نه.

پیش از این، سفیر اوکراین در لندن به بی‌بی‌سی گفت که کشورش ممکن است بخواهد از پیشنهاد ناتو برای از بین بردن سایه جنگ خارج شود. او گفت که اوکراین می تواند “انعطاف پذیر” باشد.

این دیپلمات اوکراینی در پاسخ به این سوال که آیا کی‌یف قصد دارد از برنامه‌های خود برای پیوستن به ناتو دست بکشد، گفت: «این امکان وجود دارد… به‌ویژه در صورت وقوع چنین تهدیدی، باید توسط ما بازخرید شود و باید به سمت جنگ سوق داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید