سناریوی احتمالی در تعیین رقم حقوق 1402 / حداقل دستمزد 10 میلیون تومان خواهد بود؟

سناریوی احتمالی در تعیین رقم حقوق 1402 / حداقل دستمزد 10 میلیون تومان خواهد بود؟

یک کارشناس بازار کار درباره رقم دستمزد کارگران در سال آینده می گوید: امیدواریم روندی در شورای عالی کار انجام شود که بتوان رقم 10 میلیون تومان را حداقل تعیین کرد.

حمید حاج اسماعیلی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره حقوق کارگران در سال آینده تاکید کرد: باید حداقل برای حقوق بگیران و کسانی که حداقل درآمد دارند رقم 10 میلیون تومان را تعیین کنیم. ما باید در شورای عالی کار هم برای حداقل کارگران و هم برای حداقل کارگران سازمان تامین اجتماعی در مذاکره با دولت به این رقم 10 میلیون تومان برسیم.

این کارشناس بازار کار در خصوص تعیین دستمزد کارکنان می گوید: شاهد بودیم که رقم بالای 41، 42 درصد بر اساس حداقلی که در کمیسیون تلفیق و دولت بر اساس توافق در کمیسیون تصویب شد تعیین شد. این بدان معناست که کارگران باید بدانند که افزایش حداقل دستمزد امسال بیش از 44.45 درصد خواهد بود.

حاج اسماعیلی می افزاید: قطعا این عدد کم است و باید بتوانیم حداقل دستمزد را با توجه به خط فقر، شرایط اقتصادی کشور و سطح تورم که باز هم تاکید می کنم 10 میلیون تومان است، تعیین کنیم.

وی بیان می کند: امیدواریم روندی در شورای عالی کار طی شود که بتوان رقم 10 میلیون تومان را حداقل تعیین کرد.

این کارشناس بازار کار خاطرنشان می کند: در مورد سایر سطوح نیز فکر می کنم با توجه به افزایش 20 درصدی دولت برای همه شاغلان و مستمری بگیران، 25 درصد برای مستمری بگیران و سایر کارگران نیز قطعی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید