ملاک تعیین حقوق باید هم سبد نگهداری و هم نرخ تورم باشد / حداقل دستمزد باید به 9 میلیون برسد.


زمان: 09:18
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811740

نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت و گو با خبرنگار دانا:

هادی ابوی نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: به تبصره‌های 1 و 2 ماده 41 قانون کار توجه کرده و تاکید کرده‌ایم که دستمزد کارگران باید به 9 میلیون تن نزدیک‌تر شود. سبد. برای نگهداری.”

هادی ابوی نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص آخرین جلسه شورای عالی کار در خصوص موضوع حقوق 1401 در وزارت کار گفت: این جلسه پس از اعلام دیدگاه ها و نظرات گروه کارگری و کارفرمایان به پایان رسید.

وی ادامه داد: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به دلیل دیدار با معاون اول رئیس جمهور نتوانست در جلسه شرکت کند اما قبل از جلسه حقوق و دستمزد جلسه کوتاهی با نمایندگان کارگری داشت و با آنها صحبت کرد و نظرات آنها را شنید.

وی توضیح داد: در این جلسه شرکای اجتماعی ما دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص دستمزد سال آینده و شرایط کسب و کار و مشکلات کارفرمایان بیان کردند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: گروه کارفرمایان معتقدند برخی از هزینه ها مانند مسکن هزینه های اجتماعی برای عموم مردم است و تاکید کرد که دولت طبق قانون اساسی موظف به تامین و پرداخت این هزینه ها و حمایت است. بنگاه های اقتصادی…”

ابوی گفت: همچنین خواستار توجه به تبصره های 1 و 2 ماده 41 قانون کار و تقریب دستمزد کارگران به ارزش 9 میلیون تن در سبد نگهداری شدیم.

نماینده کارگران در شورای عالی تصریح کرد: این جلسه پنجمین جلسه شورای عالی کار با حضور معاون وزیر کار، نماینده وزارت صمت، نماینده موسسه استاندارد و نمایندگان کارگران و کارگران بود. کارفرمایان این کارگروه با بیان دیدگاه های خود در خصوص حقوق و دستمزد بر لزوم توجه به بندهای 1 و 2 این ماده تاکید کرد. 41 قانون کار که بر تورم اعلامی بانک مرکزی و سبد معیشتی خانوار تاکید دارد. با توجه به اینکه سبد ماهیانه خانوارهای کارگری در جلسه قبلی شورای عالی کار 8 میلیون و 972 هزار تن تعیین شده بود، نمایندگان کارگری از مددکاران خواستند سبد نگهداری سال آینده را به سبد روزانه خود نزدیک کنند.

ابوی در خصوص دستمزد منطقه ای گفت: مقرر شده این طرح در سال آینده در پنج نقطه کشور به صورت آزمایشی اجرا شود و پس از وصول نتیجه، برای اجرای آن تصمیم گیری شود. بنابراین 1401 حقوق مانند سال های گذشته تعیین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه بعدی تعیین حقوق شورای عالی کار 14 اسفند و شنبه هفته آینده برگزار می شود تا به نتیجه نهایی حقوق در سال 1401 برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید