سهم اندک تولید و فروش لوازم التحریر اسلامی/ رد دیگری از تهاجم فرهنگی در مدارس


ساعت: 12:34
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896009

از سهل انگاری متولیان فرهنگی در ساخت برنامه های ارزشمند کودک تا ضعف تبلیغات رسانه ای در معرفی متون اسلامی;

علیرغم اینکه کشور دارای تمدنی کهن و با وجود داشتن اسطوره های فرهنگی و مذهبی است، سهم تولید و فروش لوازم التحریر اسلامی همچنان بسیار ناچیز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، هر ساله اواخر شهریور ماه بازار لوازم التحریر داغ می شود و همچنان شور و نشاط برای خرید در بین دانش آموزان وجود دارد، هرچند قیمت این اقلام و از نظر مشکلات معیشتی، بازار لوازم التحریر به دل نمی نشیند. . بار دیگر والدین دانش آموزان مجبور به خرید مایحتاج اولیه می شوند.

در میان موضوعاتی که به عنوان آینده سازان کشور به دانش آموزان ارائه می شود، اسطوره های فرهنگی و مذهبی وجود دارد.

عدم استقبال از متون اسلامی دلایل زیادی دارد که از جمله آنها می توان به ضعف مدیران فرهنگی در معرفی الگوهای ایرانی، انفعال رسانه ها و حتی تبلیغات برای الگوبرداری از شخصیت های غیر ایرانی و البته ضعف متولیان امر در ساخت برنامه های ارزشمند اشاره کرد. برای کودکان و نوجوانان، امیدوارم. عواقب بی توجهی مسئولان فرهنگی به این موضوع را باید جدی گرفت.


276c50da 7bbb 4b5f 94ef f9a349d70342 خبر خاکستری


ضرورت حمایت از تولید نرم افزار نوشت افزار اسلامی توسط مسئولین

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: موضوع تولید مواد مکتوب اسلامی در کشور رو به توسعه است و البته باید از سوی وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش حمایت شود.

عضو کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی گفت: هر یک از وزارتخانه ها باید ارزش های مربوطه را در تولید لوازم التحریر اسلامی ارائه دهند.

فلاحی خاطرنشان کرد: وزارت دفاع باید به گروه های جوانان کمک کند تا نماینده شهدای مدافع حرم و ارزش های دفاع مقدس باشند تا از رهبر انقلاب رضایت داشته باشند.

وی افزود: دشمنان سال ها تلاش کردند تا فرهنگ غرب را در جامعه ترویج دهند و اکنون نیز باید استفاده از نوشت افزار اسلامی را به همین شکل ترویج دهیم.


6377c71f f99f 43e4 85ec 6975615f1384 خبر خاکستری


هزینه تولید لوازم التحریر اسلامی بسیار بالاتر است

محمدتقی زرشکیان در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: وضعیت بازار فروش لوازم التحریر به دلیل گرانی اقلام هنوز به رونق مطلوبی نرسیده است.

وی با بیان اینکه عمدتاً لوازم التحریر در بازار ایران موجود است، افزود: قیمت لوازم التحریر به حدی افزایش یافته که قیمت برخی اقلام 20 درصد افزایش یافته است.

زرشکیان گفت: با توجه به وضعیت نامناسب سیستم ارزی و مشکلات تولید در کارخانه لوازم التحریر، قیمت این اقلام از نظر افزایش هزینه های کارگری و … در حال تغییر است.

نایب رئیس اتحادیه کتابفروشی های کرمانشاه گفت: با توجه به گرانی لوازم التحریر وضعیت فروش آنها قابل توجه نیست.

زرشکیان با بیان اینکه مسئولان باید اعمال سود اتحادیه ها را بررسی کنند، توضیح داد: سود اتحادیه ها بسیار ناچیز است و هزینه ای برای جان همکاران ندارد، بنابراین اگر فروشندگان لوازم التحریر بخواهند با این سود کار کنند. آنها نمی توانند زندگی خود را بگذرانند، مدیریت آنها به صلاح نیست و اگر بخواهند گران بفروشند، بازرسان هم با آنها برخورد می کنند.

وی با بیان اینکه کالاهای خارجی زیادی در بازار وجود ندارد، گفت: واردات بسیاری از کالاهای مشابه تولیدات داخلی ممنوع است.

زرشکیان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود در جامعه، اغلب دانش آموزان مقطع ابتدایی لوازم التحریر با تصاویر شخصیت های کارتونی را انتخاب می کنند.

نایب رئیس اتحادیه کتابفروشی های کرمانشاه گفت: هزینه تولید لوازم التحریر اسلامی بسیار بالاتر است، زیرا تولید کمتر باعث افزایش هزینه های تولید و گرانی محصول می شود.

زرشکیان تصریح کرد: در استان کرمانشاه کارخانه های مداد، کاغذ و لوازم التحریر وجود دارد که البته کارخانه لوازم التحریر تنوع چندانی ندارد اما عمدتا طرح های کلاسیک را چاپ می کند.

وی بیان کرد: تبلیغات رسانه ای حاکم بر جامعه هدف معرفی لوازم التحریر اسلامی نیست و از طرفی کارتون ها معمولاً دارای شخصیت فرهنگی نیستند که باعث می شود کودکان لوازم التحریر مرتبط با شخصیت های کارتونی را ترجیح دهند.

زرشکیان گفت: صنف عرضه لوازم التحریر با مشکلات عدیده ای از جمله آغاز فصل کاری مواجه است، با وجود اینکه 250 واحد عرضه لوازم التحریر در کرمانشاه وجود دارد، این روزها حدود چهار هزار نفر به عرضه لوازم التحریر می پردازند که نتیجه بازار فروش محصولات مذکور است. واحدهای صنفی

وی گردش مالی صنفی را یکی از معضلات کتابفروشی ها عنوان کرد و افزود: دلالان در کنار سرکوب بازار فروشندگان لوازم التحریر، مزاحم رفت و آمد مردم نیز هستند.

نایب رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه گفت: نهادهای دولتی به مشکلات صنف کتابفروشان توجهی ندارند در حالی که اتاق اصناف باید حافظ منافع اصناف باشد.

به گفته زرشکیان، حتی دخالت واحدهای صنفی و فعالیت کسبه به دلیل رکود بازار لوازم التحریر باعث درگیری بین آنها می شود.

به گزارش مرصاد نیوز، معرفی اسطوره های ملی مانند شاعران، نویسندگان، اساتید، شهدا و… و الگوسازی دانش آموزان کشور اسلامی باعث آشنایی هنرمندان آینده کشور با چنین شخصیت هایی می شود که گامی در راستای تربیت دانش آموزان انقلابی تلقی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید