سهم سونگون و آذربایجان یک ششم کرمان است!


ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888529

بودجه باشگاه های ورزشی شرکت ملی صنایع مس در حالی اعلام شد که سهم مس سونگون و ورزقان یک ششم مس کرمان است!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج، محراب احمدیان معاون توسعه سرمایه انسانی شرکت ملی صنایع مس درباره بودجه باشگاه های ورزشی این شرکت گفت: بودجه باشگاه بر اساس بودجه مسئولیت اجتماعی تعیین می شود که به تصویب مجمع عمومی می رسد. بودجه مس رفسنجان که در لیگ برتر تیم فوتبال دارد سال گذشته 126 میلیارد تومان بود، بودجه باشگاه مس کرمان که در لیگ یک تیم فوتبال دارد 69 میلیارد تومان بودجه باشگاه شهربابک بود. 26 میلیارد تومان بود و بودجه باشگاه سونگون 32 میلیارد تومان بود.

وی افزود: با توجه به صعود تیم فوتبال مس کرمان به لیگ برتر تلاش کردیم بیشترین افزایش بودجه را به این باشگاه اختصاص دهیم و مبلغ 150 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد. باشگاه مس رفسنجان 163 میلیارد تومان و باشگاه شهربابک 39 میلیون و 500 میلیون تومان و بودجه باشگاه سونگون با توجه به اضافه شدن دو رشته ورزشی به آن 59 میلیارد تومان بوده است.

این بودجه بندی با احتساب کل بودجه باشگاه های ورزشی شرکت مس، سهم مس سونگون به عنوان تنها باشگاه آذربایجان شرقی یک ششم سهم باشگاه های کرمانی است و بر اساس آخرین یافته های اعلام شده از سوی مدیرعامل شرکت مس. شرکت مس آذربایجان، معدن مس سونگون با 2 میلیارد تن امروزه حجم ذخایر زمین شناسی بزرگترین معدن مس ایران است و 40 درصد مس کشور در معادن استان آذربایجان شرقی و 60 درصد مابقی در معادن مس ایران تولید می شود. کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان، یزد و استان های شمالی!

علاوردی دهگانی نماینده ورزقان که یکی از منتقدان توزیع ناعادلانه بودجه باشگاه های مس است پیش از این در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به حمایت هایی که از تیم های کرمانی صورت گرفته حق ورزگان و آذربایجان است که همچنین متناسب با افراد اینجا و درآمدهایی است که برای حمایت از تیم ها وجود دارد. متاسفانه مردم کرمانی منابع استان های دیگر را به صورت استعماری به نام خود می نامند و به آن عادت کرده اند. اگر منابع مس خود استان کرمان را در نظر بگیریم شاید 50 درصد کشور نباشد اما از نظر ذخایر استان ما بسیار غنی تر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید