سهم وزارت ورزش در واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال

سهم وزارت ورزش در واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال

ماجرای واگذاری سهام باشگاه 28 ورزشی اخیرا با حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا با رای کنفدراسیون فوتبال آسیا ابعاد جدیدی به خود گرفت. کنفدراسیون فوتبال آسیا دلایل مختلفی را برای حذف نام این باشگاه از لیگ قهرمانان اعلام کرده است که مهمترین آنها مالکیت مشترک آنهاست. در چنین شرایطی، نیاز به سرعت بخشیدن به فرآیند انتقال بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است. اکنون به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی قرار است بخشی از سهام این دو باشگاه در بهمن ماه به فرابورس منتقل شود تا ساختار مالی آنها اصلاح شود.

در بازار پرتقال موجود است
همانطور که حسین گربان زاده گفت: این سازمان در نظر دارد سهام این دو باشگاه را در گام اول برای خصوصی سازی بخشی از سهام در فرابورس و در تابلوی نارنجی عرضه کند.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه دلیل این تصمیم حمایت از شفافیت مالی سرخابی ها بوده است، تاکید کرد: مزیت این نوع واگذاری شفاف شدن صورت های مالی این دو باشگاه است.

وی افزود: با عرضه سهام این دو باشگاه در فرابورس پرسپولیس و استقلال، موظفند اطلاعات مالی خود را با دقت بیشتری ارائه کنند و این اطلاعات در اختیار مردم قرار گیرد و در نتیجه شفافیت مالی آنها افزایش یابد. .

بررسی عملکرد مالی و اقتصادی پرسپولیس و استقلال نشان می دهد که وضعیت گزارشگری آنها به قدری مبهم و عملی است که حتی تکلیف بسیاری از قراردادها نیز نامشخص است. حتی قراردادهای شفاهی وجود دارد و هیچ اطلاع کتبی در این زمینه وجود ندارد.

واگذاری به ایرانسل و همراه اول
همزمان با عرضه سهام این دو باشگاه در فرابورس، پروژه های تحقیقاتی متعددی برای واگذاری سهام این دو باشگاه انجام شد و بهینه ترین روش خصوصی سازی، واگذاری سهام به دو شرکت رقیب اقتصادی است. . زیرا شرکت های زیادی در فضای کسب و کار اقتصادی وجود دارند که از نظر برندسازی و رقابت شغلی مشابه پرسپولیس و استقلال هستند. واگذاری آنها به چنین شرکت هایی می تواند فضای رقابتی دو باشگاه را بهینه کرده و سودآوری آنها را افزایش دهد.

همزمان با عرضه سهام این دو باشگاه در فرابورس، مذاکراتی با دو اپراتور تلفن همراه ایرانسل و همراه اول برای واگذاری بخشی از سهام این دو باشگاه به این دو اپراتور رقیب در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، مذاکرات برای واگذاری حداقل دو صندلی در دو اپراتور تلفن همراه در حال انجام است، اما باقی صندلی ها در هیئت ها در اختیار وزارت ورزش خواهد بود.

به نظر می رسد وزارت ورزش با واگذاری تمامی پست های مدیریتی دو باشگاه به یک سهامدار مخالف بوده و در تلاش است تا همچنان حداقل سهم زیادی از سهام هر دو باشگاه را در اختیار داشته باشد. کارشناسان بر این باورند که با توجه به برند و محبوبیت این دو باشگاه ورزشی، داشتن دو کرسی در هیئت مدیره می تواند برای اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز جذاب باشد و برای آنها ارزش افزوده ایجاد کند، بنابراین ممکن است این دو اپراتور با دریافت این موضوع موافقت کنند. مقدار از دارایی سرخابی

انتصاب سرخابی ها در بهمن ماه
رئیس سازمان خصوصی سازی در زمان عرضه سهام پرسپولیس و استقلال گفت: هر دو باشگاه صورت های مالی حسابرسی شده خود را به سازمان خصوصی سازی ارائه کرده اند که در نتیجه سهام این دو باشگاه روی سرمایه عرضه می شود. بازار تا پایان فوریه.

حسین گربان زاده ادامه داد: تقریبا هر روز جلسه سازمان خصوصی سازی برای تامین این دو باشگاه برگزار می شود. جلساتی در هفته سه بار با حضور نمایندگان باشگاه ها، سازمان بورس و وزارت ورزش برای اجرای الگوی افزایش سرمایه این دو باشگاه و افزایش سرمایه این دو باشگاه از محل مصرف سهام با محرومیت آنها برگزار می شود. از حقوق ترجیحی

به گفته وی مزیت این نوع افزایش سرمایه این است که وجوه دریافتی از افزایش سرمایه در شرکت ها ذخیره و صرف فعالیت این دو باشگاه می شود و مردم نیز می توانند در افزایش سرمایه شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید