سهم 9 درصدی 2.5 تن پسماند تولیدی در تهران / پسماندهای خطرناک بهداشتی و غیربهداشتی

ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780457

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: سهم تفکیک از مبدا از کل تولید روزانه حدود 2.5 تن زباله در تهران تنها 9 درصد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، جلال بهرامی ظهر امروز در صحن شورای شهر تهران اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در افق 1410، 250 میلیون مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز شهر تهران نیاز است.

وی گفت: این با توجه به مصرف در شرایط فعلی، در این افق نیاز به منابع آبی برای فضای سبز 300 میلیون مترمکعب خواهد بود و در این تفاسیر 50 میلیون مترمکعب کمبود وجود دارد. “

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به توسعه فضای سبز شهری در افق پیشرو، نیاز به مدیریت و مصرف بهینه منابع آب در اولویت جدی قرار دارد.

بهرامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برخی از اولویت های کاری سازمان خدمات شهری در سال 1400 گفت: احداث پارک در 8 پهنه بدون پارک شهر تهران از آن دست برنامه هایی است که منابع مالی آن نیز دیده شده است.

وی با اشاره به کاشت 57 هکتار درخت در پارک یاس فاطمی افزود: آماده سازی پارک مادر در منطقه 21 و بوستان ایران به مساحت 53 هکتار و مصرف 54 میلیارد تن از دیگر کارهاست. طرح.”

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: تبدیل دره های رودخانه ها به فضای سبز شهری و توسعه جنگل کاری کمربند سبز در حاشیه شهر تهران از دیگر برنامه هایی است که امسال در برنامه کاری خود قرار داده ایم.

بهرامی با تاکید بر سیاست های این سازمان در راستای الگوی بهینه شبکه آب های زیرزمینی و سطحی به منظور مدیریت بهینه مصرف آب، حفظ فضای سبز موجود و توسعه آن، گفت: و بنا داریم ایستگاهی برای تغییر مدل احداث کنیم. کشت و تامین آب پایدار

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از ادامه اجرای طرح جامع پسماند تهران خبر داد و ادامه داد: سهم تفکیک از مبدا تولید روزانه 2300 تا 2600 تن زباله تولیدی در تهران حداقل و تنها 9 درصد است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تاکید کرد: سیاست باید به گونه ای برنامه ریزی و تدوین شود که تنها 10 درصد از کل زباله های روزانه دفع شود.

بهرامی با اشاره به بازیافت روزانه 14 هزار تن زباله ساختمانی در تهران گفت: یکی از مشکلات اساسی ما دفع زباله های بهداشتی در شرایطی است که بسیاری از مخازن شهری این زباله ها را دفع می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید