سه تغییر مهم در کنکور از سال آینده

سه تغییر مهم در کنکور از سال آینده

روز جدید معاون سیاسی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی سه تغییر و تفاوت کنکور 1402 نسبت به کنکور امسال را برشمرد: حذف سرفصل های متداول از آزمون، تاثیر نهایی 40 درصدی گزارش تحصیلی و برگزاری آزمون ورودی دو بار در سال.

دکتر رجبعلی برزویی با بیان این مطلب با تاکید بر اینکه کنکور سال آینده سه تفاوت عمده با کنکور سراسری امسال خواهد داشت، گفت: یکی از مهم ترین تفاوت های کنکور 1402 این است که می توانیم سالی دو نوبت این آزمون را برگزار کنیم. برای کاندیداها، و نتایجی که نامزدها دریافت می کنند می تواند تا دو سال معتبر باشد.

وی در ادامه گفت: تفاوت عمده دیگر با آزمون سراسری سال آینده این است که دروس عمومی می تواند در قسمت تشریح و سوابق تحصیلی موثر باشد و در این قسمت اجرا می شود. بنابراین در کنکور سال آینده دروس مشترکی نداریم. همچنین داوطلبان آزمون دانشجوی داوطلب سال آینده فقط در دوره های تخصصی حضور خواهند داشت.

معاون سیاسی ستاد علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در سال آینده 40 درصد نمره کنکور بر اساس سوابق تحصیلی ملاک نهایی کنکور و 60 درصد نمره آزمون اختصاصی ملاک کنکور خواهد بود داوطلب شوید.

برزویی تاکید کرد: در تصمیم «الحاق و اصلاح سیاست ها و ضوابط ساماندهی ارزشیابی و پذیرش متقاضیان آموزش عالی» مقرر شده است که اطلاع رسانی یک سال قبل از کنکور به معنای «سال تحصیلی» انجام شود. ; بنابراین در این مصوبه آمده است که هیئت سنجش و پذیرش تا شهریورماه فرصت دارد تا این مصوبه را به متقاضیان اعلام کند. این مصوبه توسط رئیس جمهور به موقع ابلاغ شد. امیدواریم هیات سنجش و سایر مراکز مسئول در راستای اجرای مصوبه گام بردارند.

وی بیان کرد: در مصوبه فوق به صراحت تاکید شده است که ابلاغ مواد درسی و مواد آزمون اختصاصی و معدل دیپلم و کلیه ضرایب آن تا شهریورماه اعلام شود. بنابراین هیئت سنجش و پذیرش موظف است تا این زمان قوانین و مواد درسی و ضرایب آن را برای رشته های مختلف هنری، زبان و … اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید