سه موشک گراد به نزدیکی پایگاه زلیکان ترکیه در موصل اصابت کرد

برخی از صفحات اجتماعی عراق مانند سابرین نیوز با انتشار عکس هایی از سکوی پرتاب این موشک ها اعلام کردند که یکی از موشک های 122 میلی متری گراد روی سکو باقی مانده و شلیک نشده است.


سه موشک

گروه مقاومت اسلامی تیپ الاحرار عراق مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت و در بیانیه ای نوشت: این حملات به انتقام خون شهدای ما در استان دهوک با موشک های ترکیه انجام شد و ما مسئول این حملات به استان دهوک هستیم. پایگاه زلیکان ترکیه با موشک ما عمق عمق پایگاه ترکیه را 122 میلی متر فرض می کنیم. این تنها آغاز است.

گروه مقاومت سرایا علی الدم نیز پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که ترکیه را هدف قرار خواهد داد.

گروه مقاومت سرایا علی الدم در واکنش به تشدید تنش ها بین عراق و ترکیه در تازه ترین بیانیه خود اعلام کرد که در صورت عدم خروج ترک ها از شمال عراق، دامنه حملات ما به خاک ترکیه نیز کشیده خواهد شد.

یک پایگاه ترکیه در منطقه بامارنی در اقلیم کردستان عراق نیز بامداد جمعه مورد حمله دو پهپاد بمب افکن قرار گرفت اما تلفات جانی نداشت.

بر اساس برخی برآوردها، ترکیه به بهانه سرکوب عناصر پ ک ک حدود 40 مقر و پایگاه نظامی در شمال عراق دارد.

با وجود واکنش شدید عراق به حملات خونین روز چهارشنبه ترکیه به مرکز گردشگری زاهو در استان دهوک اقلیم کردستان عراق، منابع آگاه از دو حمله دیگر ترکیه به این استان عراق خبر دادند.

منابع امنیتی روز جمعه به رسانه ها گفتند که روستای سکیری در استان دهوک عراق در منطقه العمادیه بار دیگر هدف حملات هوایی ترکیه قرار گرفت.

ترکیه مدعی است که این حمله عناصر حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را هدف قرار داده است.

شامگاه پنجشنبه برخی منابع عراقی گزارش دادند که یک روز پس از حمله مرگبار ترکیه به زاهو، ترکیه بار دیگر با 21 خمپاره به تفرجگاه پهروه حمله کرد که یک روز قبل از آن ترکیه به 9 گردشگر عراقی (عمدتا زن و کودک) حمله کرد. به گفته مقامات عراقی حداقل 31 نفر کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر، نخست وزیر عراق روز پنجشنبه در نشستی با رهبران سیاسی و احزاب این کشور گفت که باید به اهرم های متعدد متوسل شود و احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز پیشنهاد کرد که عراق به اقدامات اقتصادی و امنیتی متوسل شود. اقدامات لازم در برابر حملات ترکیه به شمال عراق سخنگوی وزارت خارجه عراق در عین حال تاکید کرد که انکار ترکیه و مقصر دانستن دیگران در این حملات یک شوخی سیاه غیرقابل قبول است و تجاوزگری این کشور به اثبات رسیده است.

ناظران می گویند ارتش ترکیه در 7 ماه گذشته 283 حمله در استان های دهوک، اربیل، سلیمانیه و موصل انجام داده است.

حمله خونین روز چهارشنبه به مرکز گردشگری «پهرخ» زاهو در دهوک در اقلیم کردستان که منجر به کشته شدن 9 نفر و مجروح شدن بیش از 30 نفر (عمدتا زنان و کودکان) شد، چنان نگران کننده شد و واکنش های خشمگینی را برانگیخت که ترکیه مجبور شد این حمله را تکذیب کند. پ ک ک را مقصر دانست. گروهی که ارتش ترکیه سال هاست به بهانه آزار و اذیت و سرکوب عناصرش در بلندی های جولان در شمال عراق پایگاه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید