12 نفر بر اثر اصابت موشک در نزدیکی نیروگاه اتمی اوکراین زخمی شدند

پس از این حکم، ویتالی کیم، فرماندار منطقه میکولایف اوکراین در تلگرام خود نوشت که چهار کودک در میان مجروحان هستند.

رویترز افزود که چندین خانه خصوصی و یک بلوک آپارتمانی پنج طبقه در ووزنسنسک در 30 کیلومتری کارخانه آسیب دیده اند.

دفتر دادستانی کل در استان میکولایف، با به روز رسانی اطلاعات قبلی، گفت که 12 غیرنظامی زخمی شده اند.

شرکت دولتی Energovatm که هر چهار نیروگاه هسته ای اوکراین را اداره می کند، حمله به ووزنسنسک را “یکی دیگر از اقدامات تروریسم هسته ای روسیه” توصیف کرد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: این موشک ممکن است به طور خاص نیروگاه هسته ای پیدنوکراین را هدف گرفته باشد که ارتش روسیه در اواسط ماه مارس اقدام به تصرف آن کرد.

روسیه هنوز به این اتهامات پاسخی نداده است. رویترز گفت که قادر به بررسی مستقل وضعیت ووزنسنسک نیست. گزارشی از خسارت وارده به نیروگاه برق در جنوب اوکراین گزارش نشده است.

نیروگاه Zaporozhye در استانی به همین نام در شهر انرودار در جنوب شرقی اوکراین قرار دارد که در اوایل ماه مارس بلافاصله پس از حمله به اوکراین به تصرف نیروهای روسی درآمد.

روز دوشنبه 21 فوریه (2 مارس 1400)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با انتقاد از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته و با سران روسیه موافقت نامه های همکاری و دوستی امضا کرد. این جمهوری ها در کاخ کرملین.

پوتین صبح روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ مارس ۱۴۰۰) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه بروند.

دیدگاهتان را بنویسید