سواحل جاسک در منطقه دریا در فقر مطلق است


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901120

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه سواحل جاسک در حوزه دریایی در فقر کامل به سر می برند و در صورت ایجاد بنادر استراتژیک در این منطقه شاهد حذف سواحل جاسک از محدوده محرومیت خواهیم بود، گفت: باید بر ایجاد در بندر استراتژیک تمرکز کنیم. جاسک.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به اینکه جامعه دریانوردی زورگویان واقعی هستند، اظهار داشت: امنیت دریا بر عهده نیروی دریایی ارتش است. که در این راستا همزمان 5 گروه رزمی در اعماق دریا ماموریت هایی را انجام می دهند که اولین ماموریت آن تامین امنیت کشتیرانی کشور است.

وی ادامه داد: 3 ناوشکن تماما ایرانی در مناطق اقیانوسی در حال انجام ماموریت هستند که نشان از اقتدار و توان کشور در صنعت دریایی و علوم مرتبط دریایی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از افتتاح مرکز امنیت دریایی با همکاری ایران، پاکستان و عمان خبر داد و گفت: تمرکز فعالیت ها در این راستا بر روی اقیانوس هند خواهد بود.

وی بیان کرد: باید به فضای دریایی توجه ویژه ای داشته باشیم زیرا در شمال، جنوب و حتی غرب مزیت های دریایی داریم و این نعمت بزرگی است.

دریادار ایرانی با اشاره به اینکه جامعه دریانوردی که بسیار پرتلاش و تلاشگر است باید با اتحاد و همدلی شاهد ارتقای وزن دریایی کشور در همه عرصه ها باشیم، گفت: متاسفانه به مقوله دریا توجهی نشده است. در کشور آنطور که باید و شاید انتظار داریم دولت و نمایندگان شورای اسلامی به حفاظت بیشتر از دریا فکر کنند.

وی با بیان اینکه سواحل جاسک در حوزه دریایی در فقر مطلق به سر می برد و در صورت ایجاد بنادر استراتژیک در این منطقه شاهد خروج سواحل جاسک از فقر خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه کشور ما ساحل و شبه جزیره دارد و سواحل به خوبی جایگاه خود را نشان داده است، گفت: این مزیت ها فرصت های طلایی برای کشور است که به کشورهای معدودی در دنیا اعطا می شود.
دریادار ایرانی ادامه داد: امیدواریم دغدغه های دریایی کشور را به حداقل برسانیم زیرا اقتصاد دریایی کلید اقتصاد کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید