سواحل مکران موتوری برای توسعه منطقه و کشور باشد/ هیچ آبادی بدون آب شرب نباشد.


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913978

رئیس جمهور صبح امروز در دیدار با اهالی جاسک گفت: امروز یکی از برنامه های محوری دولت توجه به مقوله دریایی است و کاری که قبلی ها انجام دادند و نکردند شاید خسته کننده باشد اما سواحل مکران می تواند موتوری برای توسعه منطقه و کشور باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در دیدار با اهالی جاسک اظهار داشت: امروز یکی از برنامه های محوری دولت توجه به مقوله دریا است و آنچه قبلی ها انجام دادند و نکردند ممکن است باشد. خسته کننده است، اما سواحل مکران می تواند موتور محرکه توسعه منطقه و کشور باشد

وی افزود: این سواحل می تواند در اقتصاد، گردشگری، تولید و تجارت کشور رونق داشته باشد و بحث من مربوط به گذشته نیست، بحث ما این است که چه باید کرد، باید برای توسعه منطقه همکاری کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ مکان پرجمعیتی نباید بدون آب آشامیدنی باشد. برای کسی که خواهان کار و تولید و رونق صنایع دستی بانوان است، از استاندار، نیروهای مسلح، بسیج، مسئولین می‌خواهم سرمایه‌گذاری در این حوزه را افزایش دهند و به همه سرمایه‌گذاران می‌گویم که این مکان ارزشمندی است که اصل و سود تضمین شده است. و این نقطه مظهر وحدت ملی است. شیعه و سنی در کنار هم با آرامش زندگی می کنند.

رئیسی ادامه داد: شرکت های فعال در این منطقه از جمله شرکت نفت باید مسئولیت های اجتماعی خود را جدی بگیرند. راه، آب، مراکز درمانی و آموزشی جزو اولویت های ماست و از تمامی شرکت های فعال در جاسک تقاضا دارم طبق قانون به مسئولیت های اجتماعی خود در این حوزه عمل کنند.

وی با بیان اینکه در سفر بعدی به این منطقه نباید شاهد کمبود آب و جاده باشیم، گفت: آقای بخشدار پس از این سفر مسئولیتی مضاعف برای رفع مشکلات و مسائل بر عهده شما و همکارانتان خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: ما مشکلی نداریم که قابل حل نباشد. وی گفت: حل مشکلات در دستان توانمند جوانان و متخصصان کشور است.

رئیسی تصریح کرد: دولت های مسلط برای هیچ دولت، ملت و مردمی آزادی ایجاد نکرده اند، بنابراین نباید از آنها توقع داشته باشیم. ما باید به خدا، به خودباوری و به سرمایه های خود و مردم و جوانان عزیزمان توکل کنیم که می توانند مظهر بسیاری از کارهای ارزشمند در این مرز و بوم باشند.

وی با بیان اینکه تلاش نیروی دریایی ارتش و اقدامات آقای دوستی استاندار اینجانب را برای رفع مشکلات مردم این منطقه بسیار امیدوار کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور و شخص خود در دوران ماموریت آستان مقدس رضوی خاطرنشان کرد: وظیفه خود می دانیم که از هر فرصتی برای آمدن به این منطقه استفاده کنیم تا گره از آن باز شود. و ما هیچ تقصیری نسبت به مردم نداریم و بزرگترین افتخار ما خدمت به مردم است.

رئیس جمهور تاکید کرد: افرادی که از جان و مال خود گذشتند و دشمن را ناامید کردند شایسته بهترین خدمات هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانید که امروز مردم در این توطئه ها دشمن را شکست داده اند و این اولین بار نیست بلکه بارها در این 43 سال دشمن قیام و فساد و توطئه کرده و 8 سال جنگ را آغاز کرده و کشته شده است. هزاران نفر در خیابان ها و کوچه ها شلیک می کند، می کشد و تحریم می کند، اما ملت ایران افتخار می کند و امروز ملت ایران ملتی سرافراز است.

آیت الله رئیسی افزود: تحریم و تهدید دشمنان، محاصره و جنگ نمی تواند ما را از اهدافمان باز دارد و همچنان بر اهداف متعالی خود تاکید داریم.

رئیس جمهور در پایان با ابلاغ سلام گرم خود به مردم این منطقه گفت: بدانید که قلب رهبر معظم انقلاب برای شما می تپد.

وی همچنین در پاسخ به مطالبات نماینده مردم این منطقه که خواستار اختصاص 20 سهمیه پزشکی برای مردم یاسک شده بود، گفت: تمام تلاش خود را برای تحقق این درخواست و پیگیری آن انجام می دهیم. استاندار تیم ویژه ای را برای برجسته سازی و پیگیری نظرات مردم تشکیل خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید