سوغات قرن 1.5 کرمانشاه; فدای سود توسط فروشندگان/نیاز به اطلاع رسانی به مسافران برای خرید برندهای باکیفیت


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898496

سوغات دیار شیرین و فرهاد میراثی است که در خطر فراموشی است.

یکی از آسیب های فعالیت خودروهای دست دوم در حاشیه جاده ها به ویژه در ایام اربعین، عرضه برخی سوغاتی های بی کیفیت به زائرین بود که نان و کره سوغات کرمانشاه را مشخص می کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، امسال پس از بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین شاهد اتفاقات خوب و بدی بودیم که از آن جمله می توان به افزایش تعداد دلالان خودروهای حاشیه جاده ای به عرضه محصولات به ویژه سوغاتی های بی کیفیت کرمانشاه اشاره کرد.

افزایش چشمگیر فعالیت دستفروشان جاده ای به ویژه در مسیر بازگشت زائران اربعین علاوه بر خطرات ناشی از تصادفات و ترافیک، عرضه محصولات بی کیفیت، کیفیت و شهرت برندهای کرمانشاهی را به دنبال خواهد داشت. کاهش یابد و سوغاتی های کرمانشاه به خوبی معرفی نشوند.

امسال پس از بازگشایی مرز خسروی، غرفه های خودرو نیز با تحویل سوغاتی از کرمانشاه بیدار شدند، در حالی که انتظار می رفت نه تنها به دلیل فعالیت خطرناک این افراد، حفظ نان ​​نیز حفظ شود. و نشانه واقعی سوغاتی های کرمانشاه از جمله نان برنجی و نان. فورمی و غیره کنترل بیشتری صورت گرفت و از عرضه این گونه محصولات جلوگیری شد.


97cc7ed3 0e97 418c afda c047e924e37b خبر خاکستری


مسئولیت کنترل سوغاتی های ارائه شده در خارج از نمایشگاه بر عهده افسران میراث فرهنگی نیست

علی صابر در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: در ایام پیاده روی اربعین نمایشگاه هایی از سوغات و صنایع دستی در مسیر تردد زائران برپا شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه سوغات و صنایع دستی تا پایان صفر دایر است، تعداد غرفه های نمایشگاه مذکور را 60 غرفه اعلام کرد.

به گزارش صابر، نمایشگاه های سوغات و صنایع دستی در شهرستان های کنگاور، صحنه، بیستون، کرمانشاه، اسلام آباد گرب، کرندگرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین برپا شد.

معاون گردشگری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه خاطرنشان کرد: نظارت بر سوغات عرضه شده خارج از نمایشگاه مذکور بر عهده مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیست.


9f968bd6 cbac 4f03 b1a6 5fa3994b46fa خبر خاکستری


فروش سوغاتی با ماشین و دست ممنوع است

رامین پهلوانی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: نظارت بر خودروهای سوغاتی فروشی در حاشیه خیابان ها بر عهده بازرسان اتاق اصناف نیست، اما همراه با گشت مشترک دولت و نیروی انتظامی، اینها بر عهده بازرسان اتاق اصناف است. به رانندگان هشدار داده شده است که سوغاتی جمع آوری کنند

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت: فروش محصولات غذایی از جمله سوغات با خودرو و دست ممنوع است.

پهلوانی با بیان اینکه مردم باید در خرید خود دقت کنند، خاطرنشان کرد: مردم نباید سوغاتی مانند کاک و نان برنجی را از دستفروشان خریداری کنند بلکه باید به واحدهای تولیدی که محل تولید آنها مشخص است مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین اگر زائرین اربعین در مسیر پیاده روی یعنی جاده بیستون به کرمانشاه، سوغاتی تقلبی، بی کیفیت یا سمی را از واحدهای صنفی خریداری کنند، موارد را از طریق سامانه 124 گزارش کنند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بازار راسته کرمانشاه و بازار طارق بهترین مکان برای خرید سوغات هستند زیرا واحدهای تولیدی شناسنامه دارند و تولیدکنندگان آنها نیز معروف هستند.


وظیفه جمع آوری دلالان خودرو در حاشیه جاده ها بر عهده پلیس راهنمایی و رانندگی است

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: وظیفه برخورد و جمع آوری دلالان خودرو در حاشیه جاده ها بر عهده پلیس راه است.

وی با اشاره به ممنوعیت دستفروشی با خودروها و توقف در جاده ها، افزود: اگر این افراد محلی برای فروش محصولات خود ایجاد کنند، اداره راه با آنها برخورد می کند.

مدیرکل ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: به عنوان نیروی راهداری تذکرات لازم را به فروشندگان خودرو ارائه می کنیم، البته پلیس راه قدرت اجرایی دارد.

کرمی با تاکید بر اینکه مخالف حضور دلالان خودرو در حاشیه جاده ها هستیم، گفت: حضور این افراد در جاده ها باعث تصادفات می شود.

وی افزود: متأسفانه فروشندگان خودرو به ویژه در محل های برپایی موکب ها، ورودی و خروجی شهرک ها در مسیر پیاده روی اربعین افزایش یافته است.

کرمی با بیان اینکه گشت های راهداری در حوزه ایمنی راه ها در تمامی محورهای مواصلاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گونه ساخت و ساز غیرمجازی گزارش نشده و هیچ گونه تخریبی بر این اساس صورت نگرفته است.


317e17fb 73c2 4fa7 8871 e6f52a1da6ef خبر خاکستری


توقف نمایندگی های خودرو در کنار جاده تخلف است

کی خسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: موارد دستفروشی خودروهایی که در جاده توقف می کنند بررسی و اعمال قانون می شود.

وی افزود: همچنین به این افراد در خصوص عواقب ایجاد مزاحمت و ایجاد تصادف تذکرات لازم داده خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: توقف دلالان خودرو در حاشیه جاده ها تخلف است و نه تنها در ایام اربعین بلکه در طول سال با این افراد برخورد می شود.

دسغیب خاطرنشان کرد: این خودروها هر بار در یک مکان به صورت سیار فعالیت می کنند و معمولا مکان ثابتی ندارند، بنابراین بر این اساس نمی توان آنها را شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه نظارت ضعیفی وجود ندارد، گفت: چند دلال خودرو از فاصله نزدیک دیده می شود اما در فاصله دور موردی مشاهده نمی شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: فروشندگان خودرو پس از ارائه اخطاریه از سوی پلیس راه در حال تردد هستند اما به دلیل سیار بودن در جای دیگری مستقر هستند.

داسغیب خاطرنشان کرد: فعالیت خودروفروشان مانند اقداماتی مانند راهسازی نیست که بتوان اماکن آنها را تخریب کرد، اما از آنجایی که آنها متحرک هستند، امکان اسکان این افراد در همه مکان ها وجود دارد.

به گزارش مرصاد نیوز، در زمان تدارک طرح های عظیمی مانند پیاده روی اربعین، برنامه ریزی دقیق متولیان امر بسیار حائز اهمیت است و در این راستا می خواهم قبل از وقوع حادثه، تصمیمی مبنی بر جلوگیری از فعالیت فروشندگان خودرو در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید