سونامی بزرگ در پرسپولیس؛ 5 ستاره یحیی گل محمدی در یک قدمی درب خروجی

سونامی بزرگ در پرسپولیس؛  5 ستاره یحیی گل محمدی در یک قدمی درب خروجی

یحیی گل محمدی پس از قهرمانی اولین شوک را به هواداران پرسپولیس وارد کرد. سرمربی موفق پرسپولیس یک روز پس از کسب عنوان دوگانه و پیروزی بزرگ مقابل استقلال اعلام کرد شاید آنها در پرسپولیس بازی کنند و نیم فصل یا یک فصل استراحت کنند! البته یحیی گل محمدی گزینه رفتن به تیم های دیگر را در نظر گرفت و… خلاصه اولین شوک را به پرسپولیس زد. اما شاید یک سونامی بزرگ در راه است! در حال حاضر 5 بازیکن پرسپولیس می توانند با شرایط ویژه از این تیم جدا شوند. 5 بازیکنی که در فصل جدید در ترکیب ثابت یحیی گل محمدی حضور داشتند. به این اسامی توجه کنید؛

1- علیرضا بیرانوند; دروازه بان شماره یک تیم ملی ایران و پرسپولیس یکی از عوامل اصلی قهرمانی این تیم در لیگ برتر بود. ستاره پرسپولیس در لیگ بیست و دوم 18 کلین شیت کرد و عنوان دستکش طلا را به دست آورد. او پس از بازگشت از اروپا قراردادی 3 ساله با پرسپولیس امضا کرد تا به هواداران آن تیم آرامش بدهد اما ظاهراً بندی در آن وجود دارد که با پرداخت 250 هزار دلار می تواند جدا شود. بیرانوند این روزها در شرایطی با پیشنهاد عربستانی ها مواجه است که تیم های باشگاهی این کشور مانند ریگ به رونالدو و بنزما پول ریخته اند و قطعا مبلغ قابل توجهی را به یکی از بهترین دروازه بان های آسیا می پردازند.

2- مرتضی پورعلی گنجی; مدافع ملی پوش پرسپولیس و بازیکن مورد علاقه کارلوس کی روش پس از مدت ها مصدومیت و جراحی رباط صلیبی به لیگ ایران بازگشت و با پرسپولیس محبوب دوران کودکی اش قرارداد امضا کرد. او در سه هفته ابتدایی لیگ برتر به سختی بازی کرد اما در ادامه به همراه گیورگی گلسیانی قلعه محکمی مقابل علیرضا بیرانوند ساخت تا پرسپولیس با 13 عنوان بهترین خط دفاعی لیگ بیست و دوم را از آن خود کند. گل های خورده نکته جالب اینکه قرارداد مرتضی پورعلیگنجی با پرسپولیس 2 ساله است اما بند فسخ 250 هزار دلاری هم دارد. پورعلی گنجی پس از حضور در جام جهانی، پیشنهاد نقل و انتقالات نیم فصلی از لیگ ستارگان قطر داشت و می توانست با پرداخت این مبلغ از پرسپولیس جدا شود اما برای یحیی گل محمدی ماندگار شد و به قهرمانی تیمش کمک کرد. او همچنین پیشنهادهای خوبی از قطر و لیگ چین دریافت کرد و می تواند از پرسپولیس جدا شود.

3- گئورگی گلسیانی; اولین پنالتی و ستاره محبوب پرسپولیس با همان دو گلی که به استقلال در دربی زد، خرید خوب و درستی را ثابت کرد. جورجی گلچیانی مدافعی باتجربه و ماهر و در عین حال در گلزنی است که در فصلی که اخیرا به پایان رسیده جزو ستاره های پرسپولیس بود. قرارداد این مدافع که پیش از این با تیم ملی گرجستان قهرمان شده بود نیز یک ساله بود و با پرسپولیس به پایان رسید. گئورگی گلسیانی نیز یکی از قربانیان قانون جدید سقف بودجه و ممنوعیت قراردادهای دلاری است که رسما به یحیی گل محمدی اعلام کرده است که تمایلی به بستن قرارداد ریالی با پرسپولیس ندارد. او همچنین یکی از بازیکنانی است که با توجه به درخشش در پرسپولیس، از لیگ برتر ایران و تیم های داخلی و همچنین آن سوی مرزها پیشنهاداتی دارد و احتمال جدایی وی پس از یک فصل حضور در این تیم وجود دارد. یک پیراهن قرمز

4- میلاد سرلک; شکی نیست که یکی از ارکان اصلی قهرمانی پرسپولیس میلاد سرلک است، هافبک دفاعی پرسپولیس که شماره پیراهنش (شماره 10) نه شباهتی به هافبک های دفاعی دارد و نه سبک بازی اش، بازی ساز به حساب می آید. میلاد سرلاک تابستان گذشته یکی از آخرین پیرمردهایی بود که با کت و شلوار رسمی و کراوات قراردادش را تمدید کرد! میلاد سرلک برنامه های زیادی برای نقل و انتقالات تابستانی داشت اما در کمال تعجب او و اطرافیانش برای حضور در تورنمنت کافا به اردوی تیم ملی دعوت نشدند. قرارداد یک ساله میلاد سرلک با پرسپولیس هم تمام شده و می تواند به عنوان بازیکن آزاد به هر تیمی که بخواهد برود!

5- سعید صادقی; خرید تابستان گذشته شاه ماهی، گران ترین بازیکن فصل گذشته پرسپولیس نیز قراردادی یک ساله داشت که به پایان رسید. سعید صادقی در لیگ بیست و یکم موفق شد در گل گهر سیرجان 7 گل به ثمر برساند و 14 پاس گل به هم تیمی هایش بدهد و به خاطر همین آمار فوق العاده در لیست خرید پرسپولیس، استقلال، سپاهان و خود گل گهرها قرار گرفت اما در نهایت تصمیم گرفت. قرمز می پوشد سعید صادقی اگرچه در ابتدای حضورش در پرسپولیس چندان موفق نبود اما پس از دو مصدومیت شدید به تیمش بازگشت و به قهرمانی تیمش کمک کرد. سعید صادقی اگرچه در پرسپولیس به اندازه گل گهر و یا حتی نیمی از آن پاس گل نداد، اما 6 گل به ثمر رساند و با تکنیک پاک خود به خصوص در نیم فصل دوم، انتظارات را برآورده کرد. حالا شاید حفظ سعید صادقی برای پرسپولیس سخت باشد چون شاید تیم قهرمان نتواند مبلغ قرارداد او را افزایش دهد یا حتی با او تماس بگیرد!

6- عیسی آل کثیر; شاید مهمترین گل فصل پرسپولیس را عیسی آل کثیر در هفته بیست و هفتم دربی به استقلال زد. خیلی ها معتقدند این گل گرانبها دلیل اصلی قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم بوده است. ستاره محبوب پرسپولیس پس از مصدومیت طولانی مدت از رباط صلیبی قرارداد مشروط یک سال و نیم با این تیم امضا کرد. این قرارداد در زمستان سال گذشته امضا شد و نیم فصل آن به پایان رسید و سال آینده به توافق طرفین بستگی دارد! عیسی آل کثیر در 33 سالگی باید بیشتر به فکر آینده و قرارداد بهتر خود باشد در حالی که شنیده ها حاکی از آن است که پیشنهادات وسوسه انگیزی از سوی دو تیم صنعتی و ثروتمند وجود دارد. حالا این مهاجم می تواند از پرسپولیس جدا شود و آزادانه به هر تیمی که می خواهد برود.

نکته؛ محدودیت بودجه جدید 325 میلیارد تومانی نه تنها اعتراض یحیی گل محمدی را در پی داشت، بلکه این 5 بازیکن را به جدایی تشویق خواهد کرد. بازیکنانی که قطعا با قهرمانی با پرسپولیس پیشنهادات وسوسه انگیزی دارند و شاید در تیم دیگری به فوتبال خود ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید