سوناک از “منافع یک درصد جمعیت” مراقبت خواهد کرد.


ساعت: 12:15
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906088

رهبر سابق حزب کارگر اپوزیسیون جناح چپ، که اکنون یک نماینده مستقل است، گفت سوناک “به منافع یک درصد از مردم رسیدگی خواهد کرد”.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، مطبوعات بریتانیا تناقضی بین واقعیت زندگی ریشی سوناک به عنوان ثروتمندترین نخست وزیر تاریخ بریتانیا و وضعیت زندگی مردم عادی این کشور می بینند.

بر اساس فهرست ساندی تایمز در ماه می، ریشی سوناک و همسرش آکشاتا مورتی با دارایی خالص 730 میلیون پوند (837 میلیون دلار) در رتبه 122 ثروتمندترین بریتانیا قرار گرفتند.

در همین راستا، اپوزیسیون بریتانیا از سوناک به دلیل ثروت هنگفت خانواده و تجربه قبلی وی در صندوق های سرمایه گذاری انتقاد کرد و اعلام کرد که او نگران بحران هزینه زندگی نیست و آن را احساس نمی کند.

منتقدان می گویند سوناک، وزیر دارایی سابق 42 ساله، بسیار دور از واقعیت است و نمی تواند به نگرانی های مردم عادی در زمان بحران اقتصادی فزاینده توجه کند.

نادیا ویتوم، نماینده حزب کارگر در توییتی نوشت: سوناک و همسرش 730 میلیون پوند ارزش دارند که دو برابر ثروت تخمین زده شده پادشاه چارلز سوم است.

وی افزود: به یاد داشته باشید وقتی سوناک از تصمیمات سخت صحبت می کند، طبقه کارگر باید هزینه آن را بپردازد.

جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر اپوزیسیون جناح چپ، که اکنون یک نماینده مستقل است، گفت که سوناک به “منافع یک درصد از مردم” توجه خواهد کرد.

لازم به ذکر است دیروز ریشی سوناک رسما جایگزین لیز تراس به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس شد که تنها پس از 45 روز استعفا داد.

دیدگاهتان را بنویسید