سیاست کن مایه شرمساری است / بازیگران باید از باج گیری در مجامع بین المللی اجتناب کنند

این در حالی است که بازیگر زن عنکبوت مقدس برنده جایزه برتر جشنواره فیلم کن شد که سیاهان، اسلام، تشیع و همه ایرانیان را قلدر و حامی جنایتکار نشان می دهد.

زهرا امیرابراهیمی بازیگر کمتر شناخته شده ای است که حاشیه های زندگی شخصی او را مجبور به مهاجرت از ایران کرد.

او در بی بی سی به عنوان مجری درجه سه کار می کرد و در یکی از ویدئوهای محسن نامجو بازی کرد. با وجود فیلمنامه بد عنکبوت مقدس، تیزر اولیه این فیلم با بی احترامی به ساحت مقدس امام رضا (ع) آغاز شد که واکنش های تند را نسبت به آن در پی داشت.

در قالب این فیلم و همچنین پوستر او که به تازگی منتشر شده است، نام فیلم، i.e. عنکبوت مقدس در تصویر مشهد با مرکز حرم مطهر امام رضا (ع) نشان داده شده است و این حس را به مخاطب القا می کند که گویی در حال تماشای یک تار عنکبوت بزرگ است.

کاوان حبیبی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ وی با اشاره به فضای سیاسی جشنواره کن گفت: اکنون شاهد آن هستیم که جشنواره های خارجی از رنگ و بوی شعار «هنر برای هنر» فاصله گرفته و از منظر سیاسی به هنر می پردازند.

وی گفت: من مخالف باج خواهی هستم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین گفت: هنرمندان به جای صحبت های پوپولیستی باید مشکلات هنر و توانایی های خود را بیان کنند تا در برخی جشنواره ها شناخته شوند.

c410299b 44f4 4179 8a9e 309c1088141d خبر خاکستری


مسائل داخلی نباید در خارج از کشور مطرح شود

حبیبی تاکید کرد: انتقاد از وضعیت کشور در جشنواره های بین المللی راه خوبی نیست و باید مشکلات کشورمان را حل کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه نظرات انتقادی بازیگران ایرانی نسبت به وضعیت کشورمان در جشنواره کن باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: این گونه اظهارات در مجامع بین المللی نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی کند، بلکه فضا را به دشمنان می دهد. آنها را حل کنید. از آنها سوء استفاده کنید. “

وی گفت: کارمندان و متولیان فرهنگ و هنر کشورمان به جای بازکردن فضا برای افرادی که چنین رفتارهایی دارند، باید از جوانان مستعد و هنرمندان متعهد حمایت کنند.

4bddde0e f52c 430e a360 d7dc63b923b7 خبر خاکستری




جشنواره های خارجی به فیلم هایی در مورد تخریب مقدسات توجه می کنند

میلاد حبیبی مدیر امور سینمای قزوین نیز در این خصوص گفت: جشنواره هایی مانند کن روی فیلم هایی متمرکز می شود که قداست، وحدت و امنیت کشورهای مسلمان را زیر سوال می برد.

وی افزود: بدون شک جریان هایی پشت انتخاب فیلم مقدس عنکبوت وجود داشت و دشمنان قصد داشتند به امام هشتم شیعیان توهین کنند و ایران را با چهره ای زشت به مردم جهان نشان دهند.

مدیر امور سینما کاسوین گفت: با توجه به اینکه حامیان این گونه فیلم ها افرادی هستند که با مردم ما دشمنی می کنند، باید جوایز و توطئه های آنها را زیر سوال برد.

این مقام مسئول تصریح کرد: سیاسی بودن جشنواره کن باعث می شود برخی از بازیگران کشورمان با اظهار نظرهای انتقادی و سیاه سعی در کسب جایگاه در این جشنواره داشته باشند.

حبیبی اظهارات این بازیگران را مغایر با خواسته های مردم ایران دانست و افزود: این افراد به جای سیاه نمایی می توانند از تحریم های سرکوبگرانه آمریکا علیه ایران صحبت کنند اما با بیان برخی مسائل سیاسی سعی در جلب رضایت متولیان جشنواره دارند. . “

وی تاکید کرد: این هنرمندان همانطور که در زمان انتخابات از کاندیدای مشخصی بدون تخصص حمایت کردند، در این جشنواره نیز برای منافع شخصی خود گام برمی دارند.

21929bd7 ccc7 4817 9bb1 252eed643d6d خبر خاکستری




فیلم عنکبوت مقدس توهین به مقدسات شیعه است

روح الله شریفی با اشاره به پخش تیزر فیلم «عنکبوت مقدس» و عصبانیت مصرف کنندگان ایرانی گفت: اظهار نظر درباره فیلمی که هنوز تماشا نشده درست نیست، اما آنچه به بیننده منتقل می شود آزرده خاطر است. و احساسات ایرانی را جریحه دار می کند.«چون توهین به مقدسات و بخصوص امام رضا (ع) قابل تحمل نیست.

وی در خصوص جشنواره فیلم کن و دیدگاه های سیاسی آن گفت: جشنواره کن مانند سایر جشنواره های بین المللی جشنواره ای سیاسی است و هرگز از جمهوری اسلامی و آرمان های انقلاب اسلامی حمایت نکرده است.

نویسنده قزوینی گفت: اقدامات این جشنواره در سال های اخیر کاملاً نشان داده است که هرگز به فیلمی که علاقه و ارادت به ایران و اسلام را برانگیزد جایزه نخواهند داد.

شریفی درباره اظهارات ضد ایرانی بازیگران ایرانی حاضر در جشنواره کن گفت: متأسفانه این افراد با مواضع خود همواره ثابت کرده اند که هیچ گاه پیرو آرمان های نظام و انقلاب نیستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی برخی از هنرمندان طوری رفتار می‌کنند که انگار می‌خواهند با فروش کشور و ارزش‌های دینی و اسلامی به بیگانگان به شهرت برسند و از این طریق برای خود اعتبار کسب کنند.

f91f0755 6897 4c89 8334 12ba760d1429 خبر خاکستری




مجالس هنری ویترین سینمای ماست

محسن آگلار نیز گفت: حضور در مجالس هنری ویترین سینمای ماست؛ وی گفت: معتقدم مسائل داخلی کشور ما نباید در موضع بین المللی بیان شود، مگر اینکه سخنگو قصد خاصی داشته باشد.

وی در خصوص ترانه علیدوستی افزود: در واقع نباید با بیان مشکلات داخلی در جشنواره های خارجی از کردهای کشورمان سیاه نمایی کنیم.

رئیس انجمن سینمای جوان قزوین در پایان گفت: اگرچه نمی توان به طور قطعی حدس زد که دلیل اصلی چنین اظهاراتی چیست، اما واضح است که چنین اتفاقات کذبی نباید رخ دهد و بی شک من مخالف چنین اظهاراتی هستم. تخلفات . . “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید