سرنگونی هواپیمای مسافربری در خلیج فارس مایه شرمساری ابدی مدافعان حقوق بشر است.


ساعت: 16:28
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879972

سیستان و بلوچستان در خطبه های مذهبی نماز جمعه پرورش یافت.

ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های دینی و سیاسی نماز جمعه این هفته گفتند: آمریکا با حمله ناجوانمردانه خود به ایرباس ایران فاقد منطق و انسانیت بود و با این جنایت منفورتر در جهان و یکی از ننگین ترین انسان ها شد. بلا در دست مدافعان حقوق بشر بویی از حقوق بشر نمی آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اشرامون، ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های دینی و سیاسی نماز جمعه این هفته گفتند: آمریکا با حمله ناجوانمردانه خود به ایرباس ایران فاقد منطق و انسانیت است و با این جنایت در دنیا منفورتر شده و ادامه داد. بگویم در پاسخ به حمله باید دشمنان را به جهاد هدایت کرد. جهاد در دین اسلام جایگاه ویژه ای دارد. اگر شهدا برجسته و مقرب به خدا هستند به خاطر جهاد در راه خداست.

حجت الاسلام والمسلمین احمد راهداری; امام جمعه موقت شهرستان زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: آمریکا با حمله ناجوانمردانه به هواپیمای ایرباس ایرانی هیچ منطق و انسانیتی ندارد و با این جنایت در دنیا منفورتر شده و یکی از آنهاست. شرم آورترین فجایع انسانی به دست مدافعان حقوق بشر. حقوق بشر را سلب نکرد.

وی بیان کرد: باید مراقب مصرف آب و برق باشیم و الگوی مصرف داشته باشیم، در زندگی باید از اسراف پرهیز کنیم و الگوی مصرف را به کودکان بیاموزیم، همچنین مراقب بنزین باشیم و بیهوده مصرف نکنیم و داشته باشیم. الگوی مصرف در زندگی مسلمان که دستور دین مبین اسلام است.


خطیب موقت زاهدان بیان کرد: فردا ساعت 4:30 صبح اولین پرواز حجاج از این استان طی 2 روز و 6 پرواز، 1500 نفر عازم مکه مکرمه هستند و وارد فرودگاه جده می شوند.


وی گفت: برخی می گویند بهتر است حج را برای کمک به فقرا بگذرانید، این درست نیست و حج بر هر مسلمانی واجب است و باید انجام شود.


وی افزود: امروز سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) در مدینه بود و در این نسل از بشریت تنها دو معصوم ازدواج کردند و همه پسران آن دو معصوم به امامت رسیدند. امروز همه ما مسلمانان موظف به رعایت ازدواج جوانان هستیم، همانطور که ازدواج دختر پیامبر به ساده ترین و آسان ترین شکل برگزار شد، روزی دهنده و با ایمان به خدا، خانواده ها نباید سخت گیری کنند. ازدواج .


حجت الاسلام راهداری تصریح کرد: 21 تیرماه سالروز حمله ناجوانمردانه ناو هواپیمابر آمریکایی به هواپیمای ایرباس ایرانی بود که در این جنایت هولناک تمامی 290 مسافر اعم از کودک، مرد و زن جان باختند.


وی گفت: دشمن با این اقدام خود فاقد منطق و انسانیت بود و با این جنایت در دنیا منفورتر شد و یکی از شرم آورترین فجایع انسانی به دست مدافع حقوق بشر که هیچ حسی از حقوق بشر ندارد اتفاق افتاد.

توضیح جهاد یعنی مبارزه با دشمن

حجت الاسلام و المسلمین میتبی بامری امام جمعه سراوان گفت: راه تمرکز و مقابله با جنگ نرم استفاده از جنگ شناختی است. دشمن با استفاده از فضای رسانه ای و مجازی سعی دارد جبهه حق را در اذهان مسلمانان بدنام کند.

امام جمعه سراوان می فرماید: تسلیم تقوای الهی باشید، انسانی که بعد از عبادت خدا خوشحال شود، خوشحال می شود.

وی افزود: انجام فرایض الهی باعث سربلندی انسان در قیامت می شود و عبادت خدا بالاترین سرمایه برای انسان است. در هر فرصتی برای بندگی خدا باید از آن نهایت استفاده را ببریم تا مبادا در روز قیامت بر خالق خود مقصر و خشمگین شویم».

حجت الاسلام و المسلمین بامری ادامه داد: در مقابل هجمه دشمن باید جهاد کرد. جهاد در دین اسلام جایگاه ویژه ای دارد اگر شهدا برجسته و مقرب الهی باشند به خاطر جهاد در راه خدا.

فضای مجازی ابزاری برای هدف قرار دادن ذهنیت افراد است

مجتبی بامری گفت: در قرآن کلمه تبیین زیاد آمده است، تبیین به معنای بیان حقایق است، امروز دشمنان اسلام و بشریت با جنگ نرم به مسلمانان حمله کرده اند که بسیار خطرناکتر از جنگ تن به تن است.

مطبی بامری خاطرنشان کرد: راه تمرکز و مقابله با جنگ نرم استفاده از جنگ شناختی است. دشمن با استفاده از فضای رسانه ای و مجازی سعی دارد جبهه حق را در اذهان مسلمانان بدنام کند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری اذعان داشت: امروز دشمن تلاش می کند ایران اسلامی، رهبرش، تحولات امروز و امنیت ایران اسلامی را آنطور که می خواهد ارائه کند تا جبهه حق را تضعیف کند تا مردم احساس کنند در آنجا وجود دارد. سردرگمی در کشور است و ذهن مردم به سمت حکومت منحوس پهلوی سوق داده شده است.

وی بیان کرد: دشمن با هنر و تاکتیک خود تلاش می کند تا مردم آینده را تاریک ببینند و برعکس آمریکا را خوب جلوه دهند، بنابراین همه ما وظیفه داریم دشمن و تاکتیک های او را بشناسیم و با استفاده از جهاد توضیح دهیم و با دشمن مبارزه کنیم.

وی با اشاره به روز حقوق بشر آمریکا که هواپیمای مسافربری ایران مورد حمله آمریکایی ها قرار گرفت، گفت: این جنایت که در آن بسیاری از مسافران بی گناه کشته شدند و همچنین هزاران جنایت دیگر در پنج قاره جهان باعث این امر شد. روز برای جلب توجه به جنایات آمریکا در سراسر جهان، آن را روز حقوق بشر آمریکا نامید.

حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: به هر کجای کره زمین که نگاه کنیم، آثاری از جنایات آمریکایی ها، جنایاتی که در چند دهه اخیر در افغانستان، عراق، هیروشیما، ناکازاکی و جاهای دیگر انجام دادند، وجود دارد. “

وی در پایان افزود: آمریکا با ایجاد سازمان هایی با نام های فریبنده که مردم را مجذوب خود می کند، جنایات خود را تحقیر می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید