سیدحسن خمینی: آخوندی که در خدمت قدرت باشد «آخوند» است.

سیدحسن خمینی: آخوندی که در خدمت قدرت باشد «آخوند» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در سمینار گفتگوهای بین‌المللی «گفتمان توحیدی اخلاقی امام خمینی (ره) در دنیای مدرن. دستاوردها و آینده آینده گفت: انقلاب اسلامی که در جامعه ما رخ داد پیامی فراتر از مرزهای ایران داشت و این پیام آنقدر شنیده شد که می توان گفت سال 57 آغاز دوره ای بود که این پیام در اطراف آن طنین انداز شد. جهان.

وی با بیان اینکه این پیام بازگشت دین به جامعه بود، تصریح کرد: قبل از انقلاب اگر فردی می خواست مبارزه کند باید تفکرات مارکسیستی یا کمونیستی داشت و حتی مبارزات فلسطینیان قبل از انقلاب نیز چپ بود. اما از سوی دیگر انقلاب اسلامی یک پیام بزرگ دارد و آن بازگشت معنویت به عرصه اجتماعی است و برای اولین بار در دنیا یک انقلاب دینی در حال وقوع است که پیام آن به دنیا این است که دینی ارزش ها باید به عرصه اجتماعی بازگردد.

وی با اشاره به اینکه همه کسانی که انقلاب می کنند به دنبال سعادت هستند، افزود: سوال اینجاست که آیا این سعادت فقط در زندگی خوب مادی رقم می خورد یا این نگاه است که دنیا را باید ساخت اما فردا را نه؟ مرگ من و تو را نابود کند؟! با چه ارتباطی دنیای خود را خواهیم ساخت؟ اگر توانستیم به بهترین شکل دنیا را بسازیم، اما آخرت را از دست دادیم. آیا مطلوب است؟!

سید حسن خمینی تاکید کرد: تعبیر «دنیا مزرعه آخرت است» گاهی به اشتباه تعریف می شود. اتفاقاً پیام انقلاب این است که ما باید همین جا زندگی کنیم تا قیامت بعدی درست شود و اگر درست اینجا زندگی نکنیم قیامت بعدی ما از بین می رود.

وی یادآور شد: انقلاب پایه گذار مکتبی است که همه متدینین را وارد عرصه اجتماعی کرد و این بار متدینین به عرصه زندگی اجتماعی باز خواهند گشت و این بار همه متدینین دنیا به دنبال این هستند که اگر قرار است دنیا ساخته شود، برای فردا است. بهتره به اونجا برسیم

وی افزود: امام از ابتدا با این ایمان زندگی می کردند و قبل از فقیه شدن عارف بودند و کتاب هایی در اخلاق نوشتند که هنوز هم شناخته شده و البته در برخی جاها متروک است. شاگردانش ابتدا اخلاق را از او آموختند.

وی تاکید کرد: توحید به این معناست که باید توجه داشته باشیم که این دنیا جایی است برای عبور به سمتی که باید به آن سمت برویم، اما تفاوت این دیدگاه با برداشت های غلط از دین این است که نمی گوید ترک کنید. جهان. مؤمن واقعی کسی نیست که در مقابل ظلم ساکت بنشیند. اگر آرام بنشینی فردای تو تباه می شود.

آقای سید حسن خمینی اظهار داشت: دنیا جای گذر به آخرت است و ما هم روزی می رویم. اما اگر این کار را درست در اینجا انجام ندهید، طرف مقابل شکسته است. و درست کردن آن در اینجا به معنای وارد کردن دین به زندگی و نفوذ اجتماعی است. ما نمی توانیم نسبت به جامعه بی تفاوت باشیم و بگوییم در روز قیامت به بهشت ​​می رویم.

وی تاکید کرد: باید روی همه چیز حساس باشیم; نسبت به فقر، ظلم، بی عدالتی و تبعیض حساس باشید. عبادت خدا این است که سرت را در بستر چیزی جز خدا بگذاری. غیر از خدا همه چیز را شامل می شود اعم از قدرت و ثروت و تسلیم در برابر ظلم. بنابراین در واقع انقلاب حرکتی برای احیای معارف دینی است و سپس شاهد قیام دینداران در سراسر جهان هستیم.

یادگار امام گفت: نظام مارکسیستی دین را افیون توده ها می دانست، اما ناگهان انقلابی از دل آن دین متولد شد. چون دین را اشتباه تعبیر کرده اند. ملای که به مرجعیت خدمت می کند، ملا نیست. این یک آخوند است. در حدیث آمده است که علما امین امت هستند، اما اگر تابعیت را انتخاب کنند امین نیستند و خیانت به امت هستند. عصای موسی (م.ن.) عصای مبارزه با فرعون و منجی بشریت است که این دین در دیدگاههای قبلی تبدیل به دنیا دادن به قیصر شد.

وی تاکید کرد: انسان متدینی که با ظلم مخالفت نمی کند، به دنبال احیای عدالت نیست، فقر را در جامعه می بیند و برای رفع آن تلاش نمی کند، دیندار نیست. همانطور که بعد از انقلاب، مساجد به مرکزی برای کمک به مردم تبدیل شدند.

دیدگاهتان را بنویسید