سیستان و بلوچستان از طریق دو پاسگاه مرزی پذیرای زائران حسینی است


ساعت: 09:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883042

حسین مدرس حیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان در ایام اربعین حسینی از طریق دو پاسگاه مرزی ریمدان و میرجاوه پذیرای زائران حسینی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، حسین مدرس خبانی شب گذشته در نهمین جلسه ستاد اربعین در پایانه مرزی ریمدان ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر گفت: زمان زیادی تا اربعین حسینی و حسینی باقی نمانده است. در این ایام در گذر از 2 مرزی میرجاوه و ریمدان پذیرای نمازگزاران حسینی هستیم.

وی با اشاره به احداث محل استراحت زائران در مرز ریمدان افزود: امسال با توجه به دسترسی آسان زائران از اربعین حسینی، استقبال بهتری از این مرز انجام می شود.

استاندار استان گفت: پیش بینی می شود روزانه 10 هزار زائر پاکستانی برای انتقال به عتبات پذیرایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای قبلی بسیاری از زیرساخت ها در مرز ریمدان ناقص بود اما امروز شاهد بودیم که خوشبختانه با تلاش اداره راه جنوب و پایانه مرزی ریمدان زیرساخت های لازم فراهم شده است. همچنین گیت های پلیس به 10 گیت افزایش یافت و 50 سرویس بهداشتی در نظر گرفته شد که به 100 سرویس بهداشتی افزایش می یابد. علاوه بر این، این نمازخانه برای اسکان زائران پاکستانی و سایه بان راهروهای ورودی زائران برای جلوگیری از ازدحام زیاد تعبیه شده است.

مدرس خیبانی اذعان داشت: مهم ترین مشکل ما تامین امنیت ناوگان برای جابجایی زائران است، بنابراین مقرر شد ایمن سازی پایانه حمل و نقل نزدیک پایانه مرزی ریمدان، مجتمع خدمات اجتماعی شهید سلیمانی و منطقه چابهار از طریق استان معین انجام شود.

وی ادامه داد: برای تامین 60 هزار لیتر آب مخازنی نصب شده و 70 هزار لیتر دیگر نیز نصب می شود و در مجموع 130 هزار لیتر آب اربعین می آورد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: 53 کیلومتری جاده ریمدان به چابهار نیز آلوده است.

وی خاطرنشان کرد: 7 کیلومتر فیبر نوری نصب شده که اختلال در پایانه مرزی ریمدان به حداقل می رسد و مشکل معطلی زائران نیز حل می شود.

مدرس حيباني تصريح كرد: با ابلاغ و تقسيم كاري ستاد اربعين، همه وزارتخانه ها موظف شدند مرزهاي سيستان و بلوچستان را حفظ كنند كه به اين معناست كه علاوه بر حضور باشكوه زائران بتوانيم خدمات بهتري به آنها ارائه كنيم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین 53 کیلومتر خط انتقال سد زیردان برای آبرسانی پایدار به منطقه ریمدان در دستور کار قرار گرفت که 22 کیلومتر آن در دست نهایی شدن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید