سیستم جدید بیمه تکمیلی معلمان

سیستم جدید بیمه تکمیلی معلمان

سعید مقدم زاده مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: به طور کلی رافاپ سامانه ای است که بر بیمه آموزش و پرورش (دانا) نظارت دارد و مشکل ارزیابی خسارت را به طور کامل پوشش می دهد.

وی در خصوص سایت و اپلیکیشن رافاپ گفت: معلمانی که وارد این سامانه می شوند می توانند ابتدا از شرح خدمات خود مطلع شوند. یعنی دانش آموز و معلم متوجه خدماتی می شوند که می توانند از بیمه بگیرند.

وی گفت: ثانیاً مراکزی که بدون پرداخت پول می توانند به آنها مراجعه و خدمات درمانی خود را دریافت کنند در این نرم افزار به واجدین شرایط معرفی می شوند. این مراکز خدمات اولیه را به صورت رایگان و گاهی اوقات با پرداخت حق بیمه ارائه می دهند.

وی افزود: نکته سوم این است که اگر علما نسبت به پرداخت خسارت خود تردید و ایرادی دارند، می توانند مدارک خود را به صورت آنلاین یا آفلاین در این سامانه بارگذاری کنند تا کارشناسان همتا در اسرع وقت بررسی کرده و به مردم پاسخ دهند آیا خطایی وجود دارد. یا نه؟

وی ادامه داد: از سوی دیگر این سامانه به بیمه گر متصل است و به آنها اطلاع داده می شود که در پرداخت حق بیمه مشکل یا تقصیری وجود ندارد. شرکت بیمه نیز کاملاً موظف به پرداخت هزینه و رعایت نظرات و قضاوت کار ارزیابان می باشد.

به گفته مقدم زاده، این سامانه یک پزشک مشاور نیز دارد که خدمات مشاوره ای را ارائه می دهد و مردم می توانند تماس بگیرند و مشکلات خود را مطرح کنند.

وی گفت: 1000 خط پاسخگویی در این سامانه ارائه شده و البته امکانات دیگری نیز در این سامانه وجود دارد و مردم با مراجعه به آن می توانند این خدمات را مشاهده کنند.

مقدم زاده درباره دسترسی فرهنگیان به این سامانه و نرم افزار آن گفت: فرهنگیان می توانند با مراجعه به سایت رافاپ www.rfap.ir اپلیکیشن رافاپ را برای هر سیستم عاملی دانلود کنند و البته تمامی این امکانات از طریق شبکه در اختیار افراد قرار می گیرد.

وی افزود: مورد دیگری نیز در این سامانه وجود دارد و آن امکان رای گیری است. مردم می توانند نظر منفی یا مثبت خود را در مورد خدمات و امکانات ارائه شده ثبت کنند.

وی در پایان گفت: تمامی زمینه های این نرم افزار و تمامی این امکانات برای اولین بار در آموزش و پرورش برای معلمان فراهم شده است.

مقدم زاده، مدیرکل حمایت و مراقبت اجتماعی وزارت آموزش و پرورش پیش از این از تمدید مهلت ثبت نام معلمان شاغل برای بهره مندی از بیمه تکمیلی درمان تا 19 آبان خبر داده بود.

به گفته مقدم زاده، تمامی افراد متقاضی بیمه تکمیلی درمان از اول تیرماه سال 90 بیمه شده اند و بر این اساس معوقات ماه های گذشته از حقوق آنان کسر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید