سیل به تاسیسات آبرسانی و فاضلاب جنوب سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886076

علیرضا قاسمی گفت: در پی بارندگی شدید در جنوب سیستان و بلوچستان به برخی تاسیسات آب و فاضلاب آسیب دید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی با وزش بادهای موسمی شدید شناخته شده در استان و صدور یک هشدار سطح قرمز از اول مرداد تمامی نیروهای این شرکت در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به میزان و شدت بارندگی در استان به ویژه شهرستان های جنوبی، کمیته بحران این شرکت تشکیل و کلیه مرخصی های غیر ضروری معاونین، روسای عملیاتی ستاد، مدیران پرونده و روسای ادارات آبفا استان لغو شدند کلیه ماموریت های اداری کارکنان تا پایان سامانه بارشی تعلیق شد.

قاسمی با تاکید بر آمادگی تمامی تیم های عملیاتی استان از ابتدای هفته، افزود: همچنین تمامی ماشین آلات سنگین و سبک، تجهیزات لجستیکی و ژنراتورهای برق اضطراری استان در حالت آماده باش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای پوشش و مدیریت همه جانبه بحران و تسهیل در روند بهبود و تداوم خدمات، قائم مقام، معاونان و مدیران ستادی شرکت نیز در شهرهای هش، تفتان، سراوان، ایرانشهر، دلگان، نیکشهر، راسک، چابهار حضور دارند. و کنارک

این مقام مسئول تصریح کرد: پایش و رفع تمامی حوادث ناشی از خسارت سیل به تاسیسات و اطلاع رسانی به اداره کل مدیریت بحران استانداری در دستور کار قرار گرفت و به تمامی ادارات مدیریت آب استان اطلاع رسانی شد تا در صورت وقوع سیلاب، مبادا برای افزایش کدورت آب ورودی به مخازن باید از تمام چاه های حفر شده در بستر رودخانه جلوگیری کرد.

وی گفت: با در نظر گرفتن این موضوع، مقرر شد کل ظرفیت مخازن ذخیره آب در نظر گرفته شود تا در صورت قطعی برق یا کار نکردن چاه ها، توزیع آب از طریق مخازن انجام شود.

قاسمی گفت: به دلیل بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در رودخانه های فصلی سرباز، کاجو، ماشکید و رودخانه محلی، برخی از چاه های روستاهای سرباز، سوران، مهرستان به طور موقت از سرویس خارج شدند و پس از کاهش آب رودخانه. به چرخه خدمات بازگشت.

وی طغیان رودخانه سرباز را موجب تعطیلی 5 حلقه چاه در شهرستان راسک عنوان کرد و افزود: پس از فروکش سیلاب با تلاش تیم های عملیاتی لایروبی موقت انجام و 2 حلقه چاه به بهره برداری رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت آبفای استان، طغیان رودخانه کاشو همچنین باعث طغیان لوله های آب روستاهای حاجی آباد، چوت آباد و چندوکان شده و تا زمان فروکش سیلاب و رفع سیل امکان تعمیر لوله وجود ندارد. وضعیت توزیع آب از طریق مخازن تثبیت می شود و در روستاها انجام می شود.

وی ادامه داد: بارش شدید باران در شهرهای ساحلی استان نیز موجب آبگرفتگی معابر کنارک شد که با تلاش اکیپ های بهره برداری آبفای چابهار و کنارک و از طریق شبکه فاضلاب به طور موقت آبگیری شد.

قاسمی افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه بارش ها در کنارک، با هماهنگی شرکت مهندسی آبفای کشور و با حضور مدیرکل مدیریت بحران آب کشور و تیم همراه، مناطق سیل زده شهرستان از این شهرستان بازدید شد و هماهنگی های لازم جهت ارسال تجهیزات کمکی در صورت نیاز انجام شد.

به گفته وی، بارندگی در شهرستان کنارک باعث تخریب لوله های آب روستاهای پزم تیاب، پزم مکان، چراغان و سرکان شد، تیم های عملیاتی در حال تعمیرات موقت هستند و توزیع آب از طریق یک دستگاه انجام می شود. لوله آب سیار

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شدت بارندگی ها و طغیان رودخانه های محلی تا زمان فروکش سیلاب احتمال خسارت به تاسیسات وجود دارد ادامه داد: وضعیت تاسیسات سایر شهرستان های استان هم اکنون عادی گزارش می شود. .

وی با بیان اینکه خسارات وارده به تاسیسات و شبکه های آب پس از پایان سامانه بارشی بررسی و اعلام می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی در این منطقه، تمامی تیم های عملیاتی همچنان در حال انجام است. تجهیزات و ماشین آلات فعال هستند و به محض گزارش آسیب، آن را تعمیر خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید