سیل و تگرگ بیش از 27 میلیارد و 900 میلیون تن به کشاورزی گناباد خسارت وارد کرد.


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836507

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناباد گفت: تگرگ و سیل در روزهای 11 و 12 اردیبهشت خسارات زیادی به بخش کشاورزی از جمله محصولات زراعی و باغی و همچنین مسیل های این شهرستان وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رمضانعلی قاسمی مدیر جهاد کشاورزی گناباد در گفت و گو با صبح توس گفت: 27 میلیارد و 907 میلیون تومان منطقه خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: سیل و تگرگ اخیر در بخش مرکزی و کهک شهرستان گناباد به بیش از 2 هزار و 334 هکتار از باغات و 171 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد که خسارت اولیه 12 میلیارد و 946 میلیون تن برآورد شد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد به خسارت بیش از 19 پرواز از قنوات شهرستان اشاره کرد و افزود: بیش از 13 میلیارد و 380 میلیون تومان از طریق این کانال ها خسارت وارد شد.

قاسمی گفت: اعتبار اولیه برای بازگشایی کانال های مسدود شده تامین و عملیات بازگشایی کانال از همان ساعات اولیه پس از سیل آغاز شد.

وی به تلف شدن چندین راس دام و تخریب بخشی از تاسیسات دامپروری شهرستان اشاره کرد و در ادامه خسارات وارده به دامداران شهرستان را یک میلیارد و 581 میلیون تن برآورد کرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: خسارت سیل اخیر به محصولاتی از جمله گندم، جو و پسته، بادام، زردآلو، انگور و انار وارد شده و بخشی از زیرساخت های حوزه کشاورزی نیز به شدت آسیب دیده است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، حوادث و خسارات غیرمترقبه، بیمه محصولات کشاورزی کمک زیادی به جبران خسارت کشاورزان خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید