سینه محکم ایران اسلامی را در این قیامت آماده استقبال از بهار/حومه شهر بیاب


ساعت: 20:49
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1812152

همزمان با رستاخیز طبیعت، روزهای استقبال از بهار و ورود به سال جدید آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، خانواده های ایرانی هر سال از نیمه دوم اسفند و شاید کمی جلوتر روزهای خاصی را تجربه می کنند و همه به دنبال تزئین خانه و نظافت آن هستند.


4289173a b0a3 4169 80ad efc355921e82 خبر خاکستری

البته ما موظف به ایجاد حرکت و تغییر در اعمال و رفتار خود هستیم و با پاکسازی باطن خود به زیبایی ظاهری خود نیز توجه می کنیم.

این روزها همه تلاش می کنند تا قبل از فرا رسیدن نوروز چهره ای تمیزتر و سرزنده به فضای زندگی ببخشند. کارمندی که در بین مردم به خانه ای متزلزل معروف است.

آراستن چهره شهر برای شادابی و نوید بخشی به عید نوروز نیز از آداب و رسومی است که همواره مورد توجه مردم بوده و هست و کارکنان و شهرداری ها باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.


1fdd8487 3071 4b03 ad94 546e3dde3944 خبر خاکستری


زیباسازی شهرها با نزدیک شدن به بهار امید را در دل مردم می آورد

سعداله ناصری یکی از شهروندان کرمانشاهی در این خصوص به مرصاد نیوز گفت: زیباسازی شهرها با نزدیک شدن به بهار امید را در دل مردم زنده می کند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در سال های گذشته شاهد بودیم چهره شهر رنگ و بوی نوروزی دیگری به خود می گیرد، نصب المان های شهری، چیدمان های رنگی و سایر اقدامات انجام شده در جهت بهبود سیمای شهر از اقدامات خوبی است.

ناصری گفت: اگر شهرداری در چند نقطه شهر سیاه چادری که نماد زندگی عشایری و محلی است برپا کند بسیار مورد استقبال قرار می گیرد و مورد توجه قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری همچنین می تواند با استفاده از موسیقی محلی به صادرات فرهنگ و موسیقی منطقه از سطح شهر در سراسر کشور کمک کند.


e57dfb04 4c8b 4fff b29f 44eb0b4e722e خبر خاکستری

ناصری گفت: نصب المان هایی از فرهنگ بومی کرمانشاه در ایام نوروز می تواند موثر باشد و علاوه بر بهبود ظاهر شهر، مسافران را با فرهنگ، آداب و سنن غنی مردم کرمانشاه آشنا کند.


مناطق حومه شهر نیاز به توجه بیشتری دارند

حاتم کریمی یکی دیگر از شهروندان کرمانشاهی در گفت و گو با مرصاد گفت: حاشیه شهرها نیاز به توجه بیشتری دارند اما متاسفانه سال هاست که شاهدیم که در ایام مختلف به ویژه در ایام نوروز به این مناطق رسیدگی نمی شود.

وی گفت: البته این کم توجهی به حاشیه شهرها بر چهره زیبای کلانشهر تاثیر می گذارد.

کریمی افزود: هرچند اخیراً اقداماتی در حاشیه شهر انجام شده اما کافی نیست، البته همین اقدامات کوچک باعث خوشحالی ساکنان مناطق شده است.

مردم حاشیه شهرها از شهرداری ها انتظار دارند که توجه بیشتری به آنها داشته باشند تا در ایام نوروز تغییرات بیشتری را در خیابان ها احساس کنند.


قرار است بازسازی، بازسازی و طراحی نرده های جدید کارگاهی در میادین شهر انجام شود

مویگان کرمی فرد در گفت و گو با خبرنگار مرصاد نیوز با اشاره به آمادگی شهرداری کرمانشاه برای استقبال از نوروز گفت: به سمت میدان تگبستان. ادامه دارد.

مدیر امور عمومی و زیباسازی شهرداری کرمانشاه افزود: میادین موجود در این راستا نیازمند بهسازی و بازسازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر 5 میدان شامل میدان فردوسی، میدان آیت الله کاشانی، میدان انقلاب اسلامی، میدان آزادی و میدان سپاه پاسداران وجود دارد.

کرمی فرد گفت: قرار است بازسازی، بازسازی و طراحی نرده های جدید کارگاهی در میادین این مسیر انجام شود.


be0dbc56 b6b5 49a4 813b 3443295fb32a خبر خاکستری

وی گفت: بر اساس طرح تعریف شده در میدان فردوسی، میدان آرام کاشانی، میدان آیت الله کاشانی و میدان انقلاب، طراحی، نوسازی و بازسازی انجام می شود و نرده های جدید کارگاه ها در میدان آزادی و میدان سپه نصب می شود.

مدیر بهسازی و زیباسازی شهرداری کرمانشاه گفت: نرده های جدید کارگاهی در سایر کارگاه ها برای قطار شهری نصب می شود.

وی از دیگر اقدامات شهرداری به رنگ آمیزی و بهسازی ستون های قطار شهری اشاره کرد و گفت: روشنایی ستون های قطار شهری و فاز اول بلوار تگ بستان به همین منظور تعیین شده است.

کرمی فرد اذعان داشت: علاوه بر این اقدامات، رنگ آمیزی جداول، پل های عابر پیاده، مناسب سازی تابلوهای تبلیغاتی، کاشت درخت، گل و درختچه به صورت انبوه در سطح شهر کرمانشاه به مناسبت اوایل بهار انجام شده است.

وی به بهسازی ورودی شهر اشاره کرد و افزود: برای این منظور توسعه از گوشه و کنار بیشتر نمایان می شود و چهارراه سردار سلیمانی نورپردازی می شود و به طور کلی کریدورهای شرقی و غربی با ورودی های شهر تطبیق داده می شود.


8d26123b c304 4e57 b173 b5979ac15b9c خبر خاکستری

کرمی فرد درباره فضاسازی در حاشیه شهرها نیز گفت: برای زیباسازی حاشیه شهرها برنامه کوتاه مدت، یکساله و بلندمدت را در دستور کار داریم و نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در حاشیه شهر داریم که این امکان در شهر وجود ندارد. کوتاه مدت.”


شهرداری آمادگی کامل برای استقبال از نوروز را دارد

گفتنی است، نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در دیدار با سرپرست میراث فرهنگی استان از آمادگی کامل شهرداری برای استقبال از نوروز خبر داد و گفت: شهرداری شهر را برای استقبال از مسافران آماده می کند. نوروز مانند سال های گذشته

وی با اعلام موافقت با برپایی نمایشگاه موقت صنایع دستی در تک بستان، گفت: برای ساخت بازارچه های دائمی و میراث فرهنگی در این منطقه نیز آمادگی انجام این کار را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید