وحدت؛ بزرگترین هدف، قیامت / انقلاب اسلامی است; موضوع رستاخیز در دوره مدرن را تجدید کرد


ساعت: 19:50
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812241

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

امان الله علیمرادی گفت: انقلاب کبیر اسلامی در ایران موضوع معاد را در دوره مدرن زنده کرده است. یعنی خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که با ابتکار، شجاعت، اندیشه بلند، پر از فداکاری که همان خط بعثت است، خط مستمر بعثت نبوی را در این دوره نشان دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین امان الله علی مرادی در گفتگو با راه آرمان; این هدیه بزرگ الهی به ملت ایران، امت اسلامی و همه آزادگان جهان، با تبریک سالروز عید سعید فطر، گفت: عید سعید فطر بر همه عدالت خواهان جهان و عید سعید فطر است. هشداری برای امت اسلامی است.



نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بشریت را به انتهای جهان هدایت کرد، بر وجود قدرتمندش نهاده شد.

وی در خصوص معنای بعثت با بیان اینکه بعثت به معنای قیام انسان برگزیده خداوند با پیوند با منبع لایزال علم و قدرت الهی برای رسالت بزرگ رهبری بشر است، گفت: این بعثت پیامبر به بعثت می انجامد. از انسان ها؛ یعنی رسول الهی برانگیخته می شود و انسان ها را برانگیخته و به سوی سعادت حرکت می دهد و این معنای قیامت است.

وحدت؛ بزرگترین هدف قیامت است

وزیر گفت: بعثی ها اهداف بزرگی دارند. در رأس همه این اهداف توحید است; توحید تنها به این معنا نیست که انسان در ذهن خود باور داشته باشد که خدا یکی است، نه دوتا; بلکه توحید به معنای حاکمیت مطلق خداوند بر عالم شریعت و عالم تکوین است که باید آن را امری الهی دانست; چنان که در عالم تکوین – در همه حوادث هستی، «لا قوه الا بالله» – و در عالم شریعت، همه این حوادث و همه حالات به قدرت یگانه خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با اشاره به اینکه هدف دیگر این رسالت تربیت و تربیت انسان است، گفت: افزایش تربیت انسانی و جایگاه علمی افراد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برقراری عدالت و ایجاد زندگی طیبه از دیگر اهداف این رسالت است، تصریح کرد: زندگی طیبه یعنی رشد و شکوفایی عقل انسان و آرامش انسان، سعادت انسان و بالاتر از همه، رشد معنوی و اعتلای روحی انسان است.

دستورات و برنامه های پیامبران بر اساس کتاب خداوند است

وی با تاکید بر اینکه ابزار دستیابی به اهداف بعثت، برنامه ریزی برای ایجاد روابط اجتماعی و داشتن قدرت سیاسی است، گفت: این اهداف، اهداف بسیار بزرگ و دشواری هستند. زیرا مستلزم برنامه ریزی گسترده روابط اجتماعی و نیز قدرت سیاسی است; یعنی این روابط اجتماعی را یک انسان منزوی یا مشاوری که فقط مردم را نصیحت می کند، نمی تواند ایجاد کند; قدرت سیاسی لازم است.

این مقام مسئول افزود: بعثی ها از این رو با قدرت سیاسی بزرگ و برنامه ریزی کلان برای رسیدن به این اهداف همراه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با بیان اینکه دستورات و برنامه های زمام انبیا بر اساس کتاب خداست، گفت: با ظهور پیامبر(ص) نیاز به یک نظام سیاسی برای رسیدن به این اهداف با طرح ریزی و برنامه ریزی اجتماعی است. روابط و روابط مختلف انسانی. این نظام سیاسی، آیین حکومتی برگرفته از کتاب خداست.

دین؛ برنامه جامع و مدیر مجموعه زندگی انسان

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این کتاب باید در بین مردم حاکم باشد که چه باید بکنند و قاعده آن این است که در همه مقررات اجتماعی یعنی در همه برنامه های انسانی در چارچوب این اصول گنجانده شود. “

وی با تاکید بر اینکه رهبری و مدیریت حکومت و اجرای احکام الهی بر عهده انبیا است، گفت: این یک دستور حاکم است، اما این حکم بدون حکومت و فرمان به نتیجه نمی رسد; این قاعده و هدایت اساسی متعلق به خود پیامبر است که موظف به اعمال و تحقق حکم دینی و الهی در جامعه است که محصول بعثت پیامبران است و کتاب آسمانی آن را نمایندگی می کند.

وزیر افزود: پس بعثت به معنای بعثت پیامبر است، این بعثت همراه با ارسال کتاب الهی و دستور حکم الهی نازل شده بر پیامبر است و مفاد این قاعده توسط پیامبر اکرم (ص) اعمال می شود. خداوند.”

دشمنی اشرار با دین به خاطر نوع نگاهشان به دین و قلمرو آن

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی گفت: بنابراین دین با این نگاه گسترده، مدیر مجموعه زندگی انسان است؛ بنابراین، دین و مذهب با این نگاه گسترده، مدیر مجموعه زندگی انسان است. یعنی طرح جامع; نه برنامه های شخصی و برنامه های صرفاً فداکارانه و فردی انسان که برخی معتقدند دین مسئول برنامه های فردی است و مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… از دایره دین خارج است; نه، این نگاه نشان می دهد که دین فراگیر است، فراگیر است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این دین نیز با این دیدگاه خصومت دارد، گفت: با این دیدگاه، این دین نیز با این دیدگاه مخالف است. اشرار عالم همواره با چنین دینی مخالفت کرده اند، گفت: بنابراین وقتی بعثت پیامبر برپا می شود و پیامبر مبعوث می شود و این سازوکار برای اجرای حکم الهی مطرح می شود، فاسقان، مستکبران، استعمارگران و ویرانگران انسان ها هستند. با زندگی، دزدان آن به شدت مخالفت می کنند. چون مخالف ظلم است، ضد غارت ثروت انسان است، خلاف سلطه ناعادلانه انسان است، کسانی که خود را شرور دنیا می دانند طبیعتا با پیامبر مخالفت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیداری و حرکت انسان ها حاصل حرکت انبیا است، ادامه داد: این گونه نیست که بیداری پیامبر و هدایت آن حضرت، انسان را از تحرک در این عرصه دور می کند؛ بلکه این حرکت انسان ها در این عرصه است. بیداری پیامبر موجب بیداری انسان می شود و جامعه را برمی انگیزد; مردم در حال حرکت هستند.

انقلاب اسلامی؛ موضوع رستاخیز در دوره مدرن را تجدید کرد

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما در ادامه مضمون بعثت نبوی است، گفت: انقلاب کبیر اسلامی در ایران موضوع بعثت را در دوره مدرن تجدید کرده است. این بدان معناست که خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که با ابتکار و شجاعت و اندیشه بلند و فداکاری شجاعانه خود خط مستمر وحی را در این دوره نشان دهد که همان خط وحی است که امام بزرگوار بر آن تأکید ورزیدند و نشان دادند. جامعیت اسلام در عمل و نشان دادن اینکه اسلام دینی فراگیر است و تمام زندگی انسان را در بر می گیرد. امام بزرگوار ابعاد فراموش شده اجتماعی و سیاسی دین را زنده کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی گفت: این انقلاب در پیروی از رسالت نبوی علیه ظلم، ظلم، استکبار، از مستضعفان، محرومان و مستضعفان حمایت کرد و عموم مردم را به راه راست اسلام دعوت کرد و این حرکت اصلی انقلاب اسلامی است. انقلاب

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: زمانی که این انقلاب شکل گرفت و نظام مبتنی بر اسلام را که همان نظام جمهوری اسلامی است به وجود آورد، همان ماجرا برای انبیا نیز رخ داد؛ این اتفاق برای پیامبران افتاد. یعنی اشرار دنیا در مقابل این انقلاب صف آرایی کردند.

رویارویی نظام اسلامی با دشمنان خدا

وی تصریح کرد: دو عنصر مهم بصیرت و صبر برای مقابله با این دشمنی ها در صورت وجود این دو عنصر ضروری است. دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند. بصیرت یعنی تیزبینی و راه راست دانستن و صبر یعنی استقامت در این راه، گوشه نگرفتن با این صراط مستقیم و اصرار بر حرکت در این راه راست و اگر وقف به صبر و اخلاص در حق و بصیرت باشد. جامعه، این جامعه به راحتی زیر سلطه دشمن نخواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اهداف دشمن در جنگ نرم قطع جریان اقتدار در کشور است، تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم دو هدف را دنبال می کند. یکی گسستن این زنجیره ی درستی و صبر است. دوم وارونه نشان دادن حقایق است که تبلیغات زیادی نیز دارد که به راحتی حقایق جهان را وارونه و نادرست به تصویر می کشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مرادی در خصوص تعهدات خود در قبال انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این بار بار سنگینی بر دوش ما و بر دوش ملت ایران گذاشته است و راه سعادت را برای آنها باز کرده است. ; از جمله این وظایف، همین ارادت به حق و صبر و معرفت دشمن و ایستادگی در برابر دشمن و تسلیم نشدن در برابر دشمن و اعتماد نکردن به این دشمن مکار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید