پرونده بیماران دارای مجوز در مرحله تکمیل مدارک پزشکی قانونی / انقلاب اسلامی ایران; بزرگترین تغییر در قرن مدرن


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1806138

سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده بیماران دارای مجوز علیه دولت آمریکا در مرحله نهایی شدن در سوابق کیفری قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ذبیح الله هودیان در نشست خبری روز سه‌شنبه به مناسبت دهه مبارک فجر افزود: بی‌تردید انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین تحول قرن معاصر بود و در حالی که دنیا دوقطبی بود و انقلاب اسلامی مبتنی بر دین بود، همه معادلات جهان را از بین برد. بدون آموزش با شعار شرق، نه غرب.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی الگویی برای انقلاب های بعدی شده و به همه مستضعفان جهان اعتماد به نفس بخشیده و الگویی برای همه آزادی خواهان جهان شده است.

هودیان با اشاره به 19 بخمن روز نیروی هوایی افزود: همپیمانان نیروی هوایی با وفاداری به امام خمینی(ره) کمر طاغوت را شکستند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: شهادت سرکوب شده یک جوان نیروی انتظامی را تسلیت می گویم. بی شک امنیت پایدار امروز مرهون خون شهدایی است که جان خود را در راه دفاع از این کشور فدا کردند.

هدیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا گفت: دادگاه بیماران دارای مجوز علیه دولت آمریکا اخیرا در شعبه 55 دیوان بین المللی دادگستری برگزار شد. آیا حکم دادگاه صادر شده است؟ وی گفت: بیماران پروانه ای نیازمند باندهای مخصوص ساخت یک شرکت سوئدی هستند و در نتیجه تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران از ورود این باندها ممانعت به عمل آمده و تعدادی از این بیماران جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: جمعی از بیماران پروانه ای در شعبه 55 دیوان بین المللی دادگستری تهران علیه دولت آمریکا شکایت کرده اند که تعداد شاکیان این پرونده حدود 295 نفر است که حدود 30 نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله آن زمان هستند. رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا.

هدیان گفت: این پرونده در دست بررسی است و در حال حاضر در مرحله تکمیل مدارک در پزشکی قانونی است.

بازار ارز برای ارزهای دیجیتال باید شفاف باشد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر شفافیت بازار ارزهای دیجیتال و ساماندهی این بازار گفت: این پدیده هنوز در کشور ما ساماندهی یا تملک نشده است.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضاییه نسبت به پیشگیری هشدار داده است تا بانک مرکزی و متولیان امور اقتصادی این موضوع را شفاف کنند. یا سازماندهی کنید یا ممنوع کنید.

هدیان افزود: در اسرع وقت مسئولان مسایل اقتصادی باید حوزه ارزهای دیجیتال را روشن کنند. همچنین قبلاً تذکرات لازم به سازمان بازرسی داده شده و امیدواریم هر چه زودتر این موضوع روشن شود. ممکن است.”

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره مهرشاد سهیلی گفت: این فرد همچنان تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب کوم است که از سوی دستگاه قضایی وی را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: اتهامات متعددی برای این فرد وجود دارد و هم اکنون به دلیل عدم توانایی در تودیع وثیقه در بازداشت به سر می برد و چند نفر دیگر نیز به عنوان مظنون و مطلع در این پرونده دعوت شده اند، اما در این پرونده اتهامی علیه شخص دیگری مطرح نشده است. لحظه.”

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره پرونده بابک هرمدین گفت: پدر این فرد به اتهام سه فقره قتل عمد فوت کرده است و پرونده مادر بابک هرمدین نیز به اتهام معاونت در سه قتل در حال رسیدگی است.

خدائیان گفت: اکنون کیفرخواست این پرونده تشکیل شده و در مرحله ارجاع به دادگاه است.

آخرین وضعیت فایل کرسنت

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره پرونده کرسنت و نامه بیش از 260 نماینده مجلس شورای اسلامی به رئیس قوه قضاییه گفت: برای این پرونده کیفرخواست صادر شده است.

وی ادامه داد: به محض پاسخ به استعلامات، روند رسیدگی به پرونده ها ادامه خواهد داشت. در هر صورت پرونده در دست بررسی است و پس از پاسخ به استعلامات، رسیدگی به دعاوی آغاز و تصمیمات مربوطه اتخاذ خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره پرونده کروز و انتشار آگهی تبلیغاتی صدا و سیما در هفته گذشته و در جریان رسیدگی به این پرونده گفت: اکنون کارکنان شرکت به دلیل ارتکاب جرایم تحت تعقیب قرار دارند. محاکمه این پرونده آغاز شده و تاکنون 11 جلسه دادگاه تشکیل شده و رسیدگی به این پرونده ادامه دارد.

او به کروز تبلیغاتی گفت: «برخی از این برنامه ها توسط این شرکت تولید و پرداخت می شود.

خدائیان گفت: قوه قضائیه کار خود را انجام می دهد و پخش آگهی ها تاثیری در روند رسیدگی به پرونده ندارد و نشان نمی دهد که کارکنان این شرکت تخلف یا جرمی مرتکب نشده اند.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید