سی و یک استان، یک هدف، یک راه حمایت از پژوهش از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور

زمان: 19:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۲
کد خبر: 1791904

مرکز پژوهش و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه کشور در سومین رویداد از برنامه آیین نکوداشت هزار و چهارصدمین هفته پژوهش (در پایان روز) میزبان نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و آموزش و پژوهش آینده نگری بود. مراکز .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز پژوهش و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه کشور در سومین رویداد از برنامه آیین نکوداشت هزار و چهارصدمین هفته پژوهش (در پایان روز) میزبان نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و آموزش و پژوهش آینده نگری بود. مراکز .

در ابتدای جلسه جناب آقای مهندس محمد شفیعی مدیرکل دفتر آموزش و گسترش مرکز توسعه و پژوهش آینده پژوهی ضمن خیر مقدم و دعوت از رئیس محترم مرکز توسعه و تحقیقات آینده پژوهی به ایراد سخنرانی پرداختند. در جلسه.

دکتر سیدمهدی پاکذات رئیس مرکز توسعه و تحقیقات آینده پژوهی ضمن خیرمقدم به نمایندگان استان ها به جهت گیری جدید سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره و بر نقش روزافزون مراکز پژوهشی استان ها تاکید کرد. دکتر پاکذات مجموعه خانواده مراکز تحقیقاتی ملی و استانی سازمان برنامه و بودجه کشور را به عنوان بزرگترین مجموعه تحقیقاتی کشور معرفی کرد و خاطرنشان کرد: مراکز تحقیقاتی سازمان برنامه و بودجه کشور در دسترسی به آمارهای مهم و کلان و اطلاعات و بهره مندی از مقامات عالی تخصص و فرصت ارتباط با کارشناسان سایر دستگاه های اجرایی، باید مشکلات واقعی و مهم کشور را در بالاترین سطح تصمیم گیری بررسی کند. در این دیدار دکتر پاکت با تاکید بر اهمیت ایجاد الگوی ارتباطی مناسب بین مجموعه های پژوهشی سازمان و سازمان مادر (سازمان برنامه و بودجه) خاطرنشان کرد: مشکلات و محدودیت های آن باید توسط سازمان و پژوهشگاه ارائه شود. سازمان باید با استفاده از ابزارهای موجود بتواند مشکل را حل کند و برای تحقق این امر باید سازوکاری برای استفاده از ظرفیت استانی و کارشناسان ایجاد شود و مراکز تحقیقاتی کشوری و استانی سازمان با همکاری یکدیگر، وظیفه خطیر حمایت ایدئولوژیک از سازماندهی برنامه و بر عهده گرفتن مسئولیت بودجه کشور است.

26e7aec2 b4c9 4c2f 802b d4d38a9bd1f7 خبر خاکستری

دکتر پاکت سپس پنج پروژه بزرگ مرکز توسعه و تحقیقات آینده پژوهی شامل «مطالعات ایجاد و اجرای سند ملی آمایش سرزمین»، «حمایت از تدوین لوایح بودجه سالانه و اصلاح ساختار بودجه»، «مطالعات» را ارائه کرد. در حمایت از برنامه هفتم توسعه، «حل مشکلات و ایده های حوزه برنامه و بودجه» و «کاربردی بودن نتایج پژوهش» از نمایندگان استان خواست تا با شرکت در کارگروه ها، ایده های نهایی را در هر کارگروه به اشتراک بگذارند. مربوط به پروژه های پیشنهادی

118a7d48 ec96 40bb 98df 1c46c9471e27 خبر خاکستری

در ادامه دکتر پاکذات با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تاکید رهبری در حل مشکلات علمی کشور در کنار توجه به علم و مرجعیت علمی، بر ضرورت حل مشکل اشاره و برپایی آن را ضروری دانستند. پیوندهای بین حلقه های مختلف در زنجیره علمی.

دکتر پاکت روند علم را زنجیره ای از حلقه های مختلف معرفی می کند و حلقه تولید علمی را حلقه صفر این زنجیره از تعهدات دانشگاه ها می داند و دور بعدی را مراکز آموزشی (مرکز یادگیری) معرفی می کند که وظیفه دارند. جمع آوری و ارائه راه حل های گذشته و ارائه وضعیت، مسئولیت موجود را بر عهده دارند و تاکید می کنند که مراکز تحقیقاتی در رده بالا باید راه حل های جدیدی برای مشکلات کلان کشور ارائه دهند و بتوانند آینده کلان کشور را ترسیم کنند. اتاق های فکر در سطح بالاتر باید برای ایجاد تحول در کشور تلاش کنند و با استفاده از سه عنصر توانایی، پذیرش و قدرت، بتوانند مشکلات را اجرایی کنند و به اصطلاح مشکلات را در میدان حل کنند.

این مدرس دانشگاه در نهایت تاکید کرد که از نظر مرکز نتیجه باید حل مشکل باشد نه چیز دیگر. زیرا در غیر این صورت مراکز تحقیقاتی کارایی لازم را در نظام تصمیم گیری کشور نخواهند داشت که این امر مستلزم موضوع مهم پژوهش مسئله محور است.

در ادامه آقای سعید گلمی نتایج امیری مدیر کل سرویس پژوهشی مرکز به بیان روند برگزاری جلسه پرداخت و در پایان جلسه امروز مقرر شد اساسنامه ای برای تجلیل از همکاران دانش و پژوهش ارائه شود.

همچنین دو تن از نمایندگان مراکز آموزشی و تحقیقاتی توسعه و آینده پژوهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی منطقه با بیان مشکلات و مشکلات پژوهشگاه های استان، دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص بهبود و گسترش فعالیت ها و همکاری پژوهش های مختلف ارائه کردند. . مراکز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید