بودجه حوزه پژوهش باید افزایش یابد/هدف معلم محقق تولید دانش است


ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918785

زهرا بهرمند با بیان اینکه شعار پژوهش در کنار آموزش و پرورش می تواند شعار همه معلمان باشد، گفت: هدف معلم پژوهشگر تولید دانشی است که بلافاصله بتوان از آن در آموزش و یادگیری استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; زهرا بهرمند دارای مدرک کارشناسی ارشد با 13 سال سابقه کار به عنوان بازرس بهداشت مدارس و به عنوان پژوهشگر معلم برگزیده استان انتخاب شده است.

این ذینفع در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص علت فعالیت پژوهشی خود گفت: از طریق مشارکت حضوری و مجازی در دوره آموزشی و آموزشی در واحد تحقیقات معاونت طی سالیان متوالی از طریق مطالعه برترین اقدام پژوهی ملی، استانی و منطقه ای . من آن عرصه شدم.

این معلم پژوهنده برگزیده استان کرمان در پاسخ به این سوال که یک محقق چگونه در کار خود به تعالی دست می یابد، اظهار داشت: پژوهش رکن جدانشدنی کار معلم است; محقق کوشش می کند تا روابط موجود در کلاس معنا و ارزش پیدا کند و شرایطی را فراهم کند که دانش آموزان با شکوفایی حداکثری به استعدادهای خود پی ببرند و وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب تبدیل کنند.

وی ابراز کرد: معلم پژوهنده بر اساس الگوی از پیش آماده شده پژوهش کلاسی انجام نمی دهد، بلکه سعی می کند از دانش موجود برای بهبود کلاس درس استفاده کند.

بهرمند با بیان اینکه شعار پژوهش در کنار آموزش و پرورش می تواند شعار همه معلمان باشد، گفت: هدف معلم پژوه تولید دانشی است که بلافاصله بتوان از آن در آموزش و یادگیری استفاده کرد.

این مدرس منتخب پژوهشی استان کرمان در پاسخ به این سوال که چه خلأها و مشکلاتی در پژوهش وجود دارد که باید برطرف شود، گفت: فکر نمی‌کنم مشکل خاصی در پژوهش وجود داشته باشد، اما بهتر است بودجه بیشتری به پژوهش اختصاص داده شود. دعوت از نویسنده کتاب تحقیق در عمل برای معلمان جدیدالورود که می خواهند محقق شوند، تهیه بانک اطلاعاتی از مقالات معلم پژوهان در جیرفت می تواند در این راستا موثر باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «عنصر تحقیق در همه جا به عنوان یک اصل در مجموعه آثار لحاظ شود»، خاطرنشان کرد: توصیه من به نسل جوان و معلمان این است که معلم بپرسد. پرسش‌ها و پژوهشگر باشد و دانش‌آموزان را به پرسش‌پرسی عادت دهد و تحقیق باید کار اجتماعی و مشارکتی باشد و بهتر است قبل از محقق شدن خواننده تحقیق باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید