شانس سپاهان برای قهرمانی بیشتر از پرسپولیس و استقلال است

شانس سپاهان برای قهرمانی بیشتر از پرسپولیس و استقلال است

هومان افاضلی درباره جذابیت رقابت های فوتبال لیگ برتر در هفته های اخیر گفت: در این فصل لیگ برتر از شدت بیشتری برخوردار است و شاهد رقابت تنگاتنگ تیم ها در این رقابت ها هستیم. با نزدیک شدن به هفته های پایانی شاهد بازی های بهتری هستیم. چندین سال لیگ تک قطبی یا دوقطبی بود و چندین تیم مدعی قهرمانی نبودند اما در این فصل این مشکل بر جذابیت مسابقات افزود. در بالای جدول، سپاهان، پرسپولیس و استقلال اختلاف امتیازی آنچنانی ندارند، به طوری که تنها یک بازی و 3 امتیاز با تیم برتر فاصله دارند و یک لغزش کوچک به صدر جدول می رسد. به تیم دیگری

وی افزود: در رده بندی از چهارم تا هفتم تیم های خوبی مثل گل گهر، تراکتور، مس رفسنجان و آلومینیوم اراک حضور دارند که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش می کنند. تیم های خوبی در میانه های جدول حضور دارند و برخی دیگر از تیم ها برای فرار از خطر سقوط تلاش می کنند. قطعا همه تیم ها تا هفته پایانی برای رسیدن به اهداف خود تلاش خواهند کرد.

هر تیمی که از نظر روحی خود را در روند پر استرس لیگ حفظ کند، شانس بیشتری برای قهرمانی دارد

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی خواهد داشت، گفت: هر تیمی که بتواند از نظر روحی و روانی روند پرتنش مسابقات را تا آخرین لحظه مسابقات تحمل کند و با تجربه زیاد از پس این مسابقات بربیاید. فشار در این، که بر رقابت غلبه کند، مطمئناً پیروز می شود و قهرمان می شود. حالا کدام تیم می تواند از پس این همه چالش و فشار بر بیاید، باید در 8 هفته باقی مانده ببینیم.

این پیشکسوت فوتبال درباره دیدارهای مدعیان لیگ برتر در هفته های باقی مانده گفت: قطعا تیم های بالای جدولی که برای قهرمانی می جنگند مقابل تیم های متوسط ​​و پایین بازی بهتری خواهند داشت. روی میز هستند و احتمال بردشان بیشتر است.” همچنین در چند هفته اخیر تیم های سقوط کننده تا حدودی مشخص شده اند و بازیکنان آنها دیگر انگیزه ای برای رقابت ندارند و ممکن است با تمام توان بازی نکنند. فدراسیون و مسئولان لیگ باید به دنبال راه حلی برای حفظ رقابت بالا در همه رده های جدول و مقابله با این مشکل باشند، در عرصه بین المللی نیز برای همه رده های جدول پاداش ها در نظر گرفته می شود تا مسابقات در آن قرار نگیرد. هفته های اخیر

استراتژی تیم های حاضر در لیگ و جام حذفی متفاوت است

وی ادامه داد: در رقابت‌های لیگ برتر ایران که سه تیم سپاهان، پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی می‌جنگند، بازی‌های سپاهان نسبت به دو مدعی دیگر راحت‌تر است و شانس زیادی برای کسب حداکثر امتیاز در هفته‌های اخیر دارند. .

افاضلی در خصوص دیدار مهم و حساس پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و سوم تاکید کرد: قطعا استراتژی مربیان در بازی های جام خولا و لیگ برتر متفاوت خواهد بود. همانطور که در جام حذفی تیم برنده باید زمین را ترک کند اما در مسابقات لیگ برتر فرمت نبرد متفاوت است و هر تیم برای کسب امتیاز به مصاف یکدیگر می رود. پرسپولیس برای برد به میدان می آید، سپاهان به دنبال تساوی و حفظ برتری است. اما استقلال هم به دنبال این دو تیم است.

هیچکس در فدراسیون به فکر فوتبال نیست

این کارشناس فوتبال در خصوص ایجاد زمین در دیدار تیم های نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران در ورزشگاه بهنام محمدی و صدور بیانیه باشگاه تراکتورسازی برای عدم حضور در این مسجد سلیمان گفت: مردم مسجد سلیمان. تیمشان را دوست دارند و به موفقیت تیم شهرشان احساس قوی دارند، اما امکانات این شهر در شأن یک تیم لیگ برتری نیست، در حالی که شهر اول هستند، مردم آنجا مثل فوتبالشان مظلوم هستند و از بسیاری از امکانات اولیه محروم هستند. من به هیچ وجه از حرکتی که در جلسه نساجی رخ داد چشم پوشی نمی کنم و این حرکت تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست اما لیاقت تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان بیش از این است.

افاضلی در پایان درباره انتخاب سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: فرقی نمی کند سرمربی آینده تیم ملی ایرانی باشد یا خارجی، باید دید رهبری در فدراسیون فوتبال چه پارامترهایی دارد. . به دنبال جذب سرمربی مسئولان هنوز نمی دانند مربی ایرانی بیاورند یا خارجی و نسبت اولویت را تعیین کنند، اما مشخص است که هیچکس در فدراسیون فوتبال به فکر فوتبال نیست.

دیدگاهتان را بنویسید