شاهزادگان سعودی برای کسب درآمد حتی در بندر بن سلطانه به فروش اموال، کشتی های تفریحی و آثار هنری روی می آورند.

شاهزادگان سعودی برای کسب درآمد حتی در بندر بن سلطانه به فروش اموال، کشتی های تفریحی و آثار هنری روی می آورند.

روز جدید این فروش‌ها نشان‌دهنده یک تغییر اساسی در ثروت شاهزادگان بلندپایه است که درآمدهای پیش‌بینی نشده حاصل از رونق نفت در دهه‌های 1970 و 1980 را به برخی از منحصربه‌فردترین بازارهای جهان هدایت کردند. ثروت پیش بینی نشده، که معمولاً هزینه خرید دارایی های قابل فروش را کاهش می دهد. برخی از این خانواده ها که دارای جمعیت زیاد و سبک زندگی مجلل بودند، ماهانه 30 میلیون دلار هزینه داشتند و این خانواده ها بیش از همه از تغییر سیاست های دولت متضرر شدند.

وال استریت ژورنال می نویسد که پس از کاهش درآمدهای محمد بن سلمان، پادشاه واقعی عربستان سعودی، شاهزادگان سعودی برای امرار معاش اموال، قایق های تفریحی و آثار هنری به ارزش بیش از 600 میلیون دلار در آمریکا و اروپا فروختند.

«این فروش‌ها نشانه‌ای از تغییر اساسی در ثروت شاهزادگانی است که درآمدهای غیرمنتظره حاصل از رونق نفت در دهه‌های 1970 و 1980 را به برخی از منحصربه‌فردترین بازارهای جهان منتقل کردند. ثروت پیش بینی نشده، که معمولاً هزینه خرید دارایی های قابل فروش را کاهش می دهد. برخی از این خانواده ها که دارای جمعیت زیاد و سبک زندگی مجلل بودند، ماهانه 30 میلیون دلار هزینه داشتند و این خانواده ها بیش از همه از تغییر سیاست های دولت متضرر شدند.

افراد نزدیک به شاهزادگان که این کار را برای آنها انجام می دهند می گویند اکنون که محمد بن سلمان، ولیعهد 36 ساله عربستان سعودی، بسیاری از پول های خانواده را قطع کرده است، دارایی های خود را به خارج از کشور می فروشند. پول در آوردن.

به گفته آنها، شاهزاده ها برای پرداخت قبوض معمول از جمله نگهداری اموال، مالیات، حقوق کارکنان و هزینه پارکینگ هواپیماها و قایق های خود به پول نیاز دارند. در برخی موارد انگیزه فروش برخی دارایی های لوکس، عدم جذب بن سلمان است. زیرا او از زمانی که پدرش در سال 2015 به سلطنت رسید دسترسی شاهزادگان به بودجه دولتی در خانواده آل سعود را محدود کرده است. دولت سعودی از این فروش ها آگاه است.

یک منبع آگاه به این معامله گفت: «این افراد کار نمی کنند، کارمندان زیادی دارند [شاهزاده محمد] او افزود: “آنها می ترسند” و افزود که شاهزادگان ترجیح می دهند “به جای دارایی های ملموس، پول پنهان داشته باشند.”

دارایی هایی که اخیراً فروخته شده است شامل 155 میلیون دلار در اموال بریتانیا، دو قایق تفریحی به طول بیش از 200 فوت و جواهرات مغولی به عنوان هدیه عروسی پادشاه فقید است. این بازرگانان، از جمله شاهزاده بندر بن سلطان، سفیر سابق عربستان در واشنگتن، زمانی یکی از تأثیرگذارترین افراد در عربستان سعودی بودند.

رابرت لیسی، مورخ بریتانیایی که وقایع نگاری هایی از عربستان سعودی دارد، می گوید: “بدیهی است که درآمد آنها به مستمری منظم و محدود کاهش یافته است و اکنون باید با آن زندگی کنند. حضور بن سلمان طولانی مدت است و در حال تغییر طولانی مدت است.” . خانواده حاکم از سال 1980. “آنها در کشور ایجاد می کنند.”

سخنگوی شاهزاده بندر گفت: او تمام دارایی های خود را در خارج از کشور فروخته است و می خواهد در کشور سرمایه گذاری کند زیرا تغییراتی که در جهان اسلام رخ داده فرصت های سرمایه گذاری بزرگی ایجاد کرده است.

شاهزاده محمد بستگانی را که رقبای بالقوه محسوب می شوند – از جمله پسر عموی بزرگترش که در سال 2020 دستگیر شد – و مزایای هزاران هزینه از جمله تعطیلات با حقوق در خارج از کشور یا قبوض برق و آب را از دست داده است. این امر باعث کاهش کاخ های عربستان شده است. چنین امتیازاتی صدها میلیون دلار در سال برای دولت سعودی هزینه دارد.

اعضای خانواده سلطنتی سالانه میلیاردها دلار از طریق فروش نفت و املاک و همچنین معاملات تجاری مرتبط با دولت که شاهزاده محمد در حال حذف تدریجی آنها بود، جمع آوری می کردند. دولت اعضای خانواده سلطنتی را از راه های دیگری تحت فشار قرار می دهد، مانند وضع مالیات 2500 دلاری برای هر کارگر خانگی پس از چهارمین کار، که صدها هزار دلار در سال برای برخی از خانواده های سلطنتی هزینه دارد.

اسناد دیپلماتیک ایالات متحده که توسط ویکی لیکس در دهه 1990 منتشر شد نشان می دهد که برخی از خانواده های سلطنتی بدون بازپرداخت وام از بانک های محلی گرفته اند، زمین را از مردم عادی مصادره کرده اند یا از سیستم ویزای کار خارجی برای کسب سود استفاده می کنند. ، تولید ثروت کرد. کسانی که با امور مالی سلطنتی آشنا هستند می گویند که شاهزادگان تا زمانی که شاهزاده محمد به قدرت رسید از چنین برنامه هایی استفاده کردند. به گفته یک منبع، سیستم کمک هزینه هزاران شاهزاده سعودی که در اسناد ایالات متحده سالانه میلیاردها دلار ارزش دارد، دست نخورده باقی مانده است.

به گفته وی، بسیاری از شاهزادگان به دلیل تغییر در اقتصاد جهانی و همچنین «بستن دایره درآمد» در عربستان، سبک زندگی خود را تغییر داده اند.

او گفت: “استاندارد زندگی و هزینه برای آنها غیرقابل تصور بود. سازگاری آنها با شرایط جدید به زمان نیاز دارد.”

وزارت اطلاعات عربستان سعودی از گفتگو درباره مسائل مالی اعضای خاندان سلطنتی خودداری کرد.

برخی از شاهزادگانی که اکنون در حال فروش اموال خود هستند در سال 2017 برای مدت کوتاهی در هتل کارلتون ریاض دستگیر شدند. اقدامی که برخی از منتقدان آن را نمایش قدرت محمد بن سلمان می دانند، هرچند او آن را مبارزه با فساد می داند. بسیاری از آنها فقط در صورت های مالی منتشر شدند. به گفته کمیسیون مبارزه با فساد اداری، بازداشت شخصیت های برجسته همچنان ادامه دارد.

شاهزاده ترکی بن ناصر، فرمانده سابق نیروی هوایی، یکی از بازداشت شدگان هتل ریتز بود که به ظن دریافت رشوه از شرکت پرایس سیستم در ازای عقد قرارداد خرید جنگنده و غیره توسط وزارت دفاع بریتانیا بازجویی شد. تجهیزات دفاعی . . در دهه 1980 به قرارداد تسلیحاتی الیماره معروف شد.

در زمان بن سلمان، اکثر شاهزادگان سعودی دیگر به چنین معاهداتی دسترسی ندارند. ما نتوانستیم نمایندگان شاهزاده ترک را پیدا کنیم و یکی از برادران او از بحث در مورد تحقیقات بریتانیا خودداری کرد. شاهزاده هرگز در ملاء عام به این موضوع اشاره نکرده بود.

شاهزاده ترکیه ای قایق 203 فوتی خود را در سال 2020 و یک خانه را به قیمت 28.5 میلیون دلار در لس آنجلس در سال 2021 فروخت. او قبل از نهایی شدن فروش خانه درگذشت و ما نتوانستیم با اعضای خانواده اش صحبت کنیم. شرایط آشتی او پس از دستگیری در هتل ریتز اعلام نشد. به گفته یک مقام سعودی، ثروت او در حال حاضر 3 میلیارد دلار برآورد شده است.

برخی از کسانی که دارایی های خود را می فروشند هرگز دستگیر نشده اند. به عنوان مثال، در سال 2021، شاهزاده بندر یک خانه را به قیمت 155 میلیون دلار در غرب لندن فروخت. او زمانی یکی از متحدان نزدیک ریاض بود و دو پسرش هم اکنون در سمت های بلندپایه ای به عنوان سفیران سعودی در ایالات متحده و بریتانیا حضور دارند. در سال 2007، دولت انگلیس تحقیقات خود را در مورد اتهامات سودجویانه در پرونده الیمامه به حالت تعلیق درآورد. شاهزاده بندر هرگونه دریافت مخفیانه پول را تکذیب کرد.

شاهزاده بندر، پسر شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز فقید، یکی از شاخه های اصلی خاندان سلطنتی است که در زمان به قدرت رسیدن بن سلمان، منابع درآمدی آن محدود بود. شاهزاده ترک داماد سلطان بود.

ثروت شاهزاده سلطان ناشی از نیم قرن دسترسی به منابع، نیروها و منابع دولتی به عنوان وزیر دفاع بود. بیانیه های بانکی بررسی شده توسط وال استریت ژورنال نشان می دهد که او تنها در یک سال، 10 میلیون دلار را مستقیماً از حساب های دولتی در بانک آمریکا به حساب های نیابتی خود در سوئیس انتقال داده است تا هزینه های خود را پوشش دهد. یکی از آشنایان به این فعالیت ها می گوید: «این گونه فعالیت ها قبلاً به طور کامل متوقف شده است.

افراد نزدیک به خانواده سلطنتی و روابط آنها می گویند که وارثان شاهزاده سلطان که تحت تأثیر اقدامات بن سلمان قرار گرفته بودند، در سال 2020 یک خانه در لندن را به قیمت 290 میلیون دلار فروختند.

یکی از پسران سلطان، شاهزاده خالد بن سلطان، که فرماندهی نیروهای ژنرال نورمن شوارتسکف در جنگ اول خلیج فارس در سال 1991 را بر عهده داشت، در سال 2020 یکی از خانه های خود را در پاریس در کنار برج ایفل به قیمت 87 میلیون دلار ساخت و یک کشتی تفریحی 220 فوتی فروخته شد. در سال 2019

بسیاری از فرزندان سلطان سعی می کنند برخی از دارایی های خود را در سرتاسر جهان به رهن بگذارند تا پولی به دست آورند و درآمد از دست رفته را جبران کنند. اسناد نشان می دهد که بانک کردیت سوئیس اخیراً در ماه نوامبر از یکی از فرزندان به نام شاهزاده فهد بن سلطان به دلیل عدم پرداخت 55 میلیون دلار وام قایق تفریحی و خانه به مبلغ 48 میلیون دلار در لندن شکایت کرده است.

شاهزاده خالد و فهد از اظهار نظر خودداری کردند.

گری هرشام، موسس Bouchamp، یک شرکت املاک و مستغلات لوکس که در برخی از معاملات خانوادگی سلطان نقش دارد، می گوید که نسل جوان خاندان سلطنتی عربستان دیگر نیازی به استفاده از املاک بزرگ ندارند. آنها زندگی گران قیمتی دارند و ترجیح می دهند پول داشته باشند.

او با اشاره به خرید خانه های کوچکتر، می گوید که کمتر جلب توجه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید