شاید من صلاحیت مربیگری تیم ملی را نداشتم و خیریه بود / در مورد بازیکن گابنی از CAS خواستیم که روند را از سر بگیرد.


ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1815979

سرمربی تیم فوتبال گل گهر گفت: درخواست بررسی پرونده بازیکن گابنی را داده ایم اما هنوز نوبت به ما نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ امیر گاله نویی سرمربی تیم فوتبال گل گهر درباره تقابل با تیم سابقش گفت: سپاهان تیم بزرگی است و عناوین مختلف داخلی و خارجی دارد. این تنها باشگاه ایرانی است که در مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان شرکت می کند. دو بار سرمربی سپاهان شدم. یک بار که با استقلال قهرمان شدم و آن زمان سپاهان پنجم لیگ بود، یک بار سرمربی ذوب آهن بودم و نایب قهرمان شدیم. هواداران سپاهان لطف کردند و چندین بار به تمرین ذوب آهن آمدند و از من خواستند که به سپاهان کمک کنم. هیچکس دوست ندارد از تیم دوم لیگ که در آسیا است جدا شود و به تیمی برود که شرایط خوبی برای حضور در انتهای جدول ندارد.

وی همچنین گفت: به عشق هواداران سپاهان مسئولیت این تیم را بر عهده گرفتم. اسناد وجود دارد. با بودجه معمولی در دوره دوم و سال اول بودجه ما کمتر از 50 میلیارد تن بود. تیم خوبی با بودجه معمولی درست کردیم و می توانستیم برنده شویم اما اشتباهات ناخواسته داوری باعث شد قهرمانی را از دست بدهیم. سال بعد به عشق همین هواداران به تیم ملی نرفتم! هیچ مربی در دنیا وجود ندارد که بتواند این کار را انجام دهد، اما من با اخلاق هستم.

قلعه نویی درباره پیشنهاد تیم ملی فوتبال گفت: قبل از اینکه آقای اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود، دوستانی به اصفهان آمدند. کار من در تیم ملی تقریباً نهایی شده بود. ما مجبور نیستیم برای تیم ملی هزینه کنیم. زمانی که با تیم ملی به مالزی رفتم، شرایط خوب نبود و درگیری بین کمیته نقل و انتقالات و کادر وقت سازمان وجود داشت. یکی از تمایزات ما این است که بدون قرارداد به مالزی رفتیم. این یک افتخار است. دوستان توجهی به این مسائل ندارند. ما کار را برای خدا و مردم انجام داده ایم.

وی در این خصوص گفت: بعد از بازی با السد باید اعلام می کردند که من شرط گذاشته ام. شرط من این بود که مدیران ارشد و مدیران باشگاه سپاهان راضی باشند. در نهایت آقای عظیمیان مخالفت کرد و من هم اطاعت کردم. بعد از اتفاقی که در فصل اول تیم ملی برایم افتاد و ناعادلانه افسرده شدم، 14 سال جنگیدم و در شهرها و تیم های بی پول بودم اما به آنچه می خواستم رسیدم. با تشکر از بهاروند و کشوری که به اصفهان آمد. ما توافقنامه را نهایی کردیم و مجددا از شما تشکر می کنیم. آنها انسان های بزرگی هستند. خیریه ای بود که نشد.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر در گفت و گو با سلام برنامه صبح بخیر تاکید کرد: آدم چیزهایی را از بالا می بیند که شاید نبینیم. شاید آن موقع این آرزوی دنیوی ما بود که به آن برسیم، اما شاید من لیاقتش را نداشتم یا صدقه بود. در مورد سپاهان هم کاری که باید انجام می دادیم. رفتارهایی وجود داشت که باید از دست داد. سپاهان باشگاه بزرگی است.

وی با حضور در گل گهر تصریح کرد: خوشحالم که در این مجموعه فعالیت می کنم. بعداً مردم متوجه می شوند که این شرکت گل گهر چه خدماتی به کشور و ورزش ارائه می دهد. همین ابر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان و یا ساخت یک مرکز تفریحی در نزدیکی سیرجان را خواهید دید. این هم برای اشتغال زایی مشکل دارد و هم بحث فرهنگی و ورزشی. آنها افراد صادقی هستند. همه مردم ایران خوبند، اما مردم کویر و سیرجان مردمی مخلص و پاک هستند. به ورزش کشور خدمت می کنند.

قلعه نویی درباره شکایت باشگاهش گفت: دادگاه CAS در بازی سایپا – پیکان هم گفت که نتیجه همان چیزی است که در زمین می افتد. در اینجا بحث برای بازیکنان مجاز و غیر مجاز است. CAS همه اینها را می داند، اما می گوید که همه چیز روی زمین استاندارد است. در بازی پیکان این بازیکن غیر مجاز بود و 6 تعویض انجام شد. مشکل ما از آنها راحت تر است. ما می خواستیم یک بازیکن با 5000 دلار در ماه بگیریم. ما نرفتیم بازیکنی را بگیریم که سه سال است بازی نکرده و 600 هزار یورو می خواهد. مجموع پول این بازیکن گابنی با ایجنتش 60 هزار دلار بود.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: 3 آبان ماه نامه ای به سازمان لیگ نوشتیم که با این بازیکن قرارداد می بندیم. ماجرای کرونا این بود و بازی های ملی مشخص نبود. همچنین در آفریقا. آقای اسفندیپور از باشگاه ما به سازمان لیگ نامه نوشت که آیا می توانیم با این بازیکن قرارداد ببندیم یا نه؟ من تجربه فولاد و روش استنلی را داشتم. با 100 هزار دلار آوردیم و به ورزش کشور سرویس دادیم. آیا باید بریم مربی ای مثل ویلموتس بگیریم؟ بازیکنی را انتخاب می کنم که چند سالی است فوتبال بازی می کند. یکی مثل مدافع سپاهان است. من خودم این بازیکن را از گرجستان انتخاب کردم.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر اذعان داشت: دوستان در 13 آبان گفتند بازیکن مشکلی ندارد. به ما ظلم و ستم شد. اگر اتفاقی بیفتد خوب است که در زمین نتیجه بگیریم. CAS می گوید که اگر تقلب کنید و شرط بندی کنید، نتیجه باید 3-0 باشد. در سایر موارد ملاک نتیجه داخل میدان است. سر تیم های مظلوم سر بریده اند. اگر تیم های دیگر بودند، قانون تغییر می کرد. متأسفانه قانون در کشور ما شخصی است. ما درخواست اعاده دادرسی کرده ایم اما هنوز نوبت ما نرسیده است. ما دو یا سه مدرک جدید ارائه کردیم که اعاده دادرسی برای آنها پذیرفته شد.

وی درباره قضاوت بازی تیمش با استقلال گفت: ارزیابی اشتباهات قبل از آن روی تیم ما هم تاثیر گذاشت. بازی سپاهان – استقلال پنالتی را نام نمی برم. قبل از پاسخ به این سوال باید بگویم که داوران از قشر مظلوم فوتبال هستند. با کمترین حقوق اما با عشق کار می کنند. خطای انسانی همیشه وجود دارد. این اتفاقات بدون کمک داور ویدیویی رخ می دهد. همه اینها سهوی است. دکتر بیژن حیدری باید آبروی خود را به خطر بیندازد. من خودم را وقف همه داوران می کنم. چندین داور این پتانسیل را دارند که طرفدار فوتبال شوند. گمش کردیم. چهار پنج بازی را به خاطر اشتباهات داوری باختیم.

کالا نویی ادامه داد: شما در چند برنامه یک جانبه قضاوت می کنید. آنتن دار باید خدا را منطبق کند و به سمت عدالت گرایش داشته باشد! در برنامه های کارشناسی چند نفر از کارشناسان محترم گفتند که این اصلاً تقصیر هند نیست. شاید توپ برخورد کرد، اما وقتی توپ برخورد کرد، دست عادی بود. قانون خطای هند را برای مدافعان و مهاجمان مختلف تعریف می کند. آیا ما از مظفری و عسگری و رودنیل (کارشناس داوری) بزرگتریم؟ اکثر کارشناسان گفتند که این تقصیر هند نیست. وقایع قضاوت اتفاقات عجیبی هستند.

وی همچنین گفت: مثلا بازی با نساجی به مجازات صددرصدی تبدیل شده است. کمک اول روی خط بود و پنالتی را دید و گفت داور نزدیک به صحنه است. اتفاق عجیبی در بازی فولاد و گل گهر رخ داد. یک کرنر روی دروازه ما زدند و 15-16 بازیکن در محوطه جریمه حضور دارند. آقای حاج حاج ملک (قاضی) هم نزدیک محل بود. برخورد شد و کمک اول از فاصله 70 متری اعلام پنالتی کرد. در بازی با پیکان کارشناسان گفتند داور دو پنالتی برای ما اجرا نکرد. برای کمک های اولیه مجازاتی نمی دیدند و می گفتند.

سرمربی گلگوتا در پایان گفت: در صداقت، سلامت و مظلومیت داوران شکی نداریم. داوران در مقایسه با بازیکنان و مربیان چیزی دریافت نمی کنند. کمی لطف به گل گهر بود. همه از کسر هفت امتیاز صحبت می کنند در حالی که ما 20 امتیاز از دست دادیم. به دلیل مشکلات روحی و روانی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید