شاید پیروزی ایران مقابل کویت همیشه در ذهن مردم بماند


ساعت: 15:24
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810263

تجدید میثاق تیم ملی هندبال با آرمان های شهدا

اعضای تیم ملی هندبال ایران با شهدای گمنام تجدید میثاق کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، صبح امروز (یکشنبه) اعضای تیم ملی هندبال ایران با همراهی علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال و مربیان و سرپرستان تیم های حاضر در لیگ برتر هندبال بر مزار گمنام زیارت کردند. در وزارت ورزش و جوانان تجدید میثاق کردند و با آرمان های این شهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند.

رئیس فدراسیون هندبال در این مراسم گفت: پس از اینکه خانواده بزرگ هندبال به ویژه تیم ملی هندبال کشورمان توانستند با افتخار در جام جهانی لهستان – سوئد در عربستان حضور پیدا کنند، تصمیم گرفتیم در این مسابقات حضور پیدا کنیم. این مکان مقدس با آرمان‌ها. بگذار این شهدا تجدید میثاق کنند.

علیرضا پاکدل افزود: واسطه و دلیل اصلی حضور خانواده هندبال بر سر مزار دو شهید گمنام تجدید میثاق با آرمان های شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس است. همچنین لازم به ذکر است که این شهدای سرافراز چند روز قبل از اعزام تیم شهید سلیمانی از فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران به تیم قهرمانی آسیا تشییع شدند و این را از ته می گویم. از قلبم. ما دنیایی داشتیم، بازیکنان تیم ملی با توسل به ائمه اطهار، این دو شهید گمنام و به ویژه حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) موفق شدند وارد مسابقات جهانی شوند.

وی گفت: راز اصلی ما در این مسابقات یا زهرا بود. داشتیم، تیم ملی هندبال ایران موفق شد در 5 بازی سخت پیروز شود و برای دومین بار در تاریخ هندبال کشورمان سهمیه مسابقات جهانی را به دست آورد. همچنین لازم به ذکر است که این موفقیت در حالی حاصل می شود که تیم ملی هندبال بانوان نیز امسال برای برگزاری یک رویداد بزرگ جهانی شد. مهمترین دستاورد ما این است که دل مردم عزیزمان را شاد کردیم.

پاکدل ادامه داد: شاید بازی ایران مقابل کویت که تیم ما در سه ثانیه آخر پیروز شد همیشه در ذهن مردم بماند. این خوشحالی مردم به خصوص خانواده شهدا برای ما و تیم ملی هندبال از هر چیزی ارزشمندتر بود. امروز بنا به وظیفه و نیت خود و قراردادی که با تیم ملی و همچنین سرپرستان، مدیران اجرایی، مربیان و مربیان تیم های لیگ برتری منعقد کردیم، در این مراسم حضور یافتیم تا با آرمان های لیگ برتر وفاداری کنیم. شهدا و این تاییدی است بر اینکه موفقیت تیم ملی مدیون حضور همین شهداست. امیدوارم جامعه هندبال بتواند با اتکا به شهدای عزیز و با پیروی از خط مشی شهدا به راه خود ادامه دهد و به موفقیت های دیگر جامعه ورزش و مردم کشورمان دست یابد.

وی ادامه داد: جا دارد از همه مسئولان بلندپایه ای که تلاش کردند بوی شهدا بوی وزارت ورزش و جوانان را استشمام کنند تشکر کنم. البته برکت وجود این دو شهید مانعی بر سر راه ورزش ما خواهد بود و مطمئن باشید این معنویت به جامعه ورزش ایران کمک خواهد کرد.

پاکدل در پایان سخنان خود گفت: فدراسیون هندبال نزدیک به دو سال است که برای میزبانی از حضور و برکت یک شهید گمنام در مقابل سالن شهید سلیمانی در ورودی مجموعه انقلاب تلاش می کند و امیدوارم دوستان میزبان باشند. برای کمک به این اتفاق مهم رخ داد.

اسماعیل احمدی مشاور وزیر و سرپرست وزارت ورزش پس از پایان این مراسم گفت: هندبال رشته بسیار سخت و فنی است و همیشه از حضور در تیم ملی لذت می بریم. معتقدم سه ثانیه پایانی بازی با کویت در ذهن ایرانیان عزیز و علاقمندان به هندبال مانده است و البته مهم این است که این سه ثانیه نشان داد که باید تا آخرین لحظه امیدوار بود.

احمدی افزود: کار تیمی تا آخرین لحظه نیاز به همکاری و هم افزایی دارد و شما ملی پوشان هندبال این امید را به بهترین نحو نشان دادید. امیدوارم من و شما از این شهدای عزیز درس گرفته باشیم. وقتی ابزارهایی مثل سیم خاردار از شوروی وارد ایران نمی شد، زمانی که اسیر بیش از 11 کشور شدیم، زمانی که بیش از 38 کشور علیه ایران می جنگیدند و تمام مهمات، ابزار و تجهیزات نظامی در اختیار رژیم بعانی قرار می گرفت. این دو جوان 17 و 19 ساله گمنام اما در ابتدا سرشناس بودند که در جوانی و زندگی ناامید نشدند و با دست خالی تا دندان مسلح در مقابل دشمن ایستادند. توپ های هندبال بر مزار آنها موجود است. این نشان دهنده امید تا آخرین لحظه است. حتی اگر 8 سال طول بکشد.

وی ادامه داد: در سوریه که همه در اوج ناامیدی بودند، مقام معظم رهبری جبهه مقاومت را پیروز در سوریه خواندند و دیدید در حالی که نبل و الزهرا چهار سال در محاصره بودند، هیچکس ناامید نشد. یا در کردستان عراق که بارزانی کاملا مستاصل شده بود و مثل همیشه آمریکا به او قول کمک می داد و کاری نمی کرد، حاج قاسم و 50 نفر از نیروهایش وارد شهر می شدند و وارد شهری می شدند که یک دفعه کاملاً فرو ریخته بود. روز او برمی گردد و همه این اتفاقات از امید است.

احمدی همچنین گفت: اگر روحیه و مرام پهلوانی داشته باشیم حتی اگر نامی بر سنگ قبر نباشد مردم به عشق ما به ما مراجعه می کنند و قهرمان آسیا می شوند و سهمیه جهان را کسب می کنند. امیدوارم شما شهروندان همچون تهتی و شهید قاسم سلیمانی پیشه دموکراسی، مردم محوری، خدمت به مردم و شادی را در دل مردم دنبال کنید.

وی با بیان اینکه هندبال هنر و ورزشی است که هم به قوای بدنی و هم به انعطاف بدنی توجه دارد، افزود: از طرف وزیر ورزش و جوانان و سایر مسئولان این وزارتخانه صمیمانه از فدراسیون هندبال برای میزبانی مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم تشکر می کنیم. این دو شهید گمنام: «تو وسط لیگ برتر هندبال بودی.

در پایان این مراسم پیراهن تیم ملی هندبال کشورمان با مزین به نام شهدای گمنام به کارکنان وزارت ورزش اهدا شد تا در موزه ورزش کشور به یادگار بماند.

محمدرضا عری، ملی پوش هندبال فرزند شهید نیز در این مراسم حضور داشت.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید