شایعات در شهر؛ ساپینتو امشب وارد تهران می شود/ توافق ضمنی استقلال با سرمربی پرتغالی


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877553

سرانجام پس از بررسی گزینه های مختلف، ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی به عنوان آخرین گزینه استقلال انتخاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، مدیران این باشگاه روی چند گزینه به توافق رسیدند. از لوچسکو تا الکس نوری، هیچ کدام از این مذاکرات نتیجه نداد و شکست خورد. جدیدترین و جدی ترین گزینه استقلال ساپینتو مربی پرتغالی 48 ساله بود.

ظاهرا مذاکرات طولانی و مفصل نمایندگان باشگاه استقلال با این مربی و وکلایش به مرحله نهایی رسیده و گفته می شود دو طرف به توافق نهایی رسیده اند. اکنون تنها چیزی که برای امضای این قرارداد باقی مانده، امضای رسمی است که به زودی انجام خواهد شد.

شنیده ها حاکی از آن است که ضمیمه این قرارداد سرمربی سابق اسپورتینگ لیسبون امشب باید وارد تهران شود تا قرارداد همکاری دو ساله بین آنها امضا شود.

ساپینتو باید دو دستیار پرتغالی را به ایران بیاورد و یک مربی ایرانی هم کنارشان روی نیمکت آبی ها بنشیند. باشگاه استقلال یک پیشکسوت را به عنوان دستیار تمام وقت اضافه می کند.

پس از سفر به تهران و امضای قرارداد، مراسم معارفه سرمربی پرتغالی برگزار می شود و ساپینتو از امکانات و زمین تمرین این باشگاه بازدید خواهد کرد. در این سفر زمان شروع تمرینات پیش فصل آبی ها مشخص می شود.


* ساپینتو، خوش تیپ شکست خورد!

ریکاردو ساپینتو تمرینات خود را با تیم دوم اسپورتینگ لیسبون آغاز کرد در حالی که این تیم در رده ششم جدول رده بندی قرار داشت و جانشین ساپینتو شد. یکی از مهمترین اتفاقات او در این تیم پیروزی مقابل روبرتو مانچینی ستاره منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا بود و توانست به جمع چهار تیم برتر قاره سبز راه پیدا کند.

ساپینتو در پایان فصل تصمیم عجیبی گرفت و به دلیل اختلاف با کادر مدیریتی در حالی استعفا داد که تنها 3 امتیاز از بالای جدول فاصله داشت.

پرتغالی در سال 2013 از بلگراد سرمربی ستاره سرخ شد، تیم بحرانی که شرایط خوبی در قهرمانی نداشت. در پایان فصل او ترجیح داد ستاره سرخ را به مقصد یونان ترک کند!


OFI کرت مقصد بعدی یونان برای ریکاردو ساپینتو بود که با سرمربی خود در لیگ ششم شد و سپس آترومیتوس را انتخاب کرد. سرمربی پرتغالی که آن روزها جوان و با انگیزه بود، دو سال روی نیمکت این تیم نشست و سپس بازگشت به زادگاهش و گرفتن بلانکا را برگزید، اما نتوانست روزهای خوبی را در این تیم داشته باشد و در پایان فصل به دلیل مشکلات مالی.البته این شکست به کار او پایان داد.

پرونده ساپینتو شامل حضور در لیگ عربستان و الفتح است، حضوری کوتاه مدت که تنها پنج هفته به طول انجامید و با توافق دو طرف به پایان رسید.

بهترین روزهای مربیگری ساپینتو پس از حضورش در عربستان در تیم استاندارد لیژ بود. قهرمانی در جام حذفی، نایب قهرمانی لیگ و لقب بهترین مربی فصل رویای او بود. هواداران استاندارد لیژ که برای یک دهه شکست خوردند، آنقدر از موفقیت تیم خود راضی بودند که نام آن را ریکاردو شیردل گذاشتند! با همه این اتفاقات خوب، او ترجیح داد در پایان فصل به لهستان برود و سرمربی لژیونر شود، اما این یک سال طول کشید.

ساپینتو در سال 2019 براگا را برعهده گرفت، جایی که او نیز تجربه خوبی داشت، در جدول رده بندی لیگ اروپا قهرمان شد، به فینال جام حذفی رسید و در لیگ ششم شد. او این تیم را ترک کرد.

واسکو داگامای برزیل، گازی آنتپ از ترکیه و مورینیو پرتغالی های بعدی بودند. البته او مورینیو را شکست داد و به دسته پایین پرتغال سقوط کرد.


* می خواهم به تیم هایی بروم که می خواهند قهرمان شوند

ساپینتو در مصاحبه ای طولانی در مورد نقش مربیگری خود گفت: «مفتخرم که نه یک بار، بلکه دو بار همان علاقه شدید به فوتبال را تجربه کردم. اول به عنوان بازیکن و حالا به عنوان مربی. بیشتر تجربیات من مثبت است، اما من بیشتر می خواهم. من می خواهم به مرحله بعدی برسم و معتقدم در این مسیر هستم. من می خواهم باشگاه هایی را مدیریت کنم که مدعی قهرمانی هستند. هنوز هم من را به حرکت در می آورد، اشتیاق من به بازی و جاه طلبی من برای پیروزی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید