شایعه جدید در بازار دلار تهران; دلار سفید بخریم یا آبی؟

شایعه جدید در بازار دلار تهران;  دلار سفید بخریم یا آبی؟

اختاز نیوز نوشت: برخی بر این باورند که باندهای بزرگی که خریدهای خود را تکمیل نکرده و یا هنوز خرید خود را تکمیل نکرده اند، بازار کانال هرات را برای کاهش قیمت تحت فشار قرار داده اند. خاموش شدن این گروه قیمتی و پیشنهادات تجاری، قیمت هرات را تا سطح 32 هزار و 550 تومان کاهش داد.

در بازار ارز روز شنبه چهار رکورد ثبت شد. در بازار رسمی حجم مبادلات یورو رکورد می شود، طبق آمار بانک مرکزی یک میلیون و 450 هزار یورو بر اساس توافقنامه معامله شد که رکورد جدیدی است. همچنین در سمت رسمی بازار، نرخ ترکیبی دلار و یورو جادوی قیمتی را شکست و از انتهای کانال 29 100 تومان فاصله گرفت.

دلار سلیمانی تغییر کانال، سطح درهم

در بازار غیر رسمی نرخ درهم تغییر سطح کرد و به 9 هزار و 105 تومان رسید. دلار سلیمانیه نیز وارد کانال 33 شد و در این کانال پیشرفت کرد.

شروعی هیجان انگیز برای بازارها

روزی که رکوردها شکسته شد، آغاز بازار هم هیجان انگیز بود، دلار هرات در نقطه مقاومتی باز شد: این قیمت 32 هزار و 680 تومان است. البته تاجران گفتند که هرات پشت خط داغ شروع کرده است.

پس از شروع هیجان انگیز هرات، دلار تهران به 33 رسید، اما پس از آن بازار آرام شد.

بازار افزایش نمی یابد

به گزارش اکو ایران، برخی بر این باورند که باندهای بزرگی که خریدهای خود را تکمیل نکرده و یا هنوز خرید خود را تکمیل نکرده اند، از کانال هرات بازار را برای کاهش قیمت تحت فشار قرار داده اند. خاموش شدن این گروه قیمتی و پیشنهادات تجاری، قیمت هرات را تا سطح 32 هزار و 550 تومان کاهش داد. معامله گران بر این باورند که دلیل اینکه بازار از یک رگه داغ بهبود نیافته است، نحوه صف بندی باندهای اصلی ارز است.

بازی باندهای بزرگ ارزی در بازار

البته آنها در راستای استانبول معتقدند که برخی از این باندهای بزرگ در میدان بازارساز بازی می کنند و با دستکاری قیمت در هرات از نوسانات دلار در کانال 33 جلوگیری می کنند تا بتوانند نوسان به سمت بالا یا عرضه دلار با قیمت های پایین تر. افزایش یا کاهش انتظارات با قیمت های شفاهی سمت تقاضا.

روز شنبه در بازار تهران نیز همین اتفاق افتاد. در نیمه دوم بازار با وجود کاهش قیمت ها، فروشندگان همچنان روی قیمت های صبح ایستادند و پیشنهاد دهندگان قیمت های پایین تری دادند که در نتیجه حجم معاملات در تهران به شدت کاهش یافت.

شایعه جدید در بازار دلار تهران

در شنبه بازار خبر رسید که یک دسته سفارش به بازار رسیده است. یعنی چند نفری بودند که پیشنهاد خرید بسته های 10000 دلاری دادند، اما در پاسخ به این سوال که آیا این سفارشات منجر به تراکنش شده است، پاسخ این بود که به دلیل کم بودن عبارت این تراکنش ها، کم کاری انجام می شود و اینها عمدتاً سفارش هستند.

قیمت سکه کاهش یافت

در بازار فلز زرد نرخ سکه در اولین بامداد و قبل از شروع بازار 15 میلیون و 300 هزار تومان برآورد شد، اما با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه 15 میلیون و 100 تومان شد. هزار در معامله

یازار روز شنبه دو امتیاز داشت، هر دو حول دلار سهمیه.

دلار سفید و آبی در مبادلات

اول: جمعی از متقاضیان دلار سهمیه ای که از صرافی به صورت اینترنتی نوبت گرفتند، مدعی شدند برخلاف روزهای دیگر که به آنها گفته می شد ساعت 12 ظهر برای خرید سهمیه بیایید، تا ساعت 10 صبح از معاملات روز شنبه مطلع شدند. آنها گفتند که این صرافی ها از کاهش نرخ آگاه بودند.

نکته دوم در مورد نوع دلاری است که صرافی ها داده اند. می گویند سهمیه 2000 دلاری هم آبی بود و هم سفید. این در حالی است که متقاضیان می گفتند در روزهای گذشته فقط دلار آبی می دادند. دلار آبی در ایران از دلار سفید گرانتر است.

دیدگاهتان را بنویسید